Announcement

Collapse
No announcement yet.

GPS, modern info.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

http://lmgtfy.com/?q=garmin+mapsource+6.13.7+download

Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo
    wannabe från Borås, aka Magnus Jinstrand

Comment

Tackar!!

Vad är det som krånglar med mapsource 6.15.7? Några kända fel?

Kör med windows vista på datorn samt har en 278 gps.
      Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Originally posted by Eneberg View Post
        Tackar!!

Vad är det som krånglar med mapsource 6.15.7? Några kända fel?

Kör med windows vista på datorn samt har en 278 gps.
        6.14 och frammåt har knepig kartformatering här uppe i norr, det blir väldigt komprimerat på höjden, se bild nedan.
        Sedan renderas kartorna långsamt som attan i den senare versionen.
        Båda i 200km ZOOM
        Attached Files
        Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Installerade senaste versionen idag. Jag vet inte om jag bara har vant mig eller om den senaste versionen faktiskt har snabbare kartrendering. Tycker inte det är lika jobbigt att panorera och zooma längre som jag tyckte i början. Den är långsammare men inte så störande långsam längre.

Nu går dessutom de förut så feta symbolerna för t.ex. tankställen och restauranger att minska ner till c:a en fjärdedel av minsta storleken på tidigare version vilket plötsligt gör det möjligt att få överblick inne i tätorter trots att symbolerna visas.

Originally posted by DigiMan View Post
          6.14 och frammåt har knepig kartformatering här uppe i norr, det blir väldigt komprimerat på höjden, se bild nedan.
          Sedan renderas kartorna långsamt som attan i den senare versionen.
          Båda i 200km ZOOM
          Attached Files
          Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
          Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
          KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
          Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

Originally posted by Lämmeln View Post
            Tycker inte det är lika jobbigt att panorera och zooma längre som jag tyckte i början. Den är långsammare men inte så störande långsam längre.
            Man vänjer sig, men tycker fortfarande att det är vansinnigt irriterande att sverige ser helt fel ut, ett företag som håller på med GPSer med kartor skall väl för f....n kunna få till en korrekt kartbild! Och dessutom så ser det ju rätt ut i GPS-enheterna.
            Ingen idé att vara snabbast om man kör åt fel håll... www.mcgpsinfo.com ... www.facebook.com/mcgpsinfo

Comment

Hej grabbar!

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte sökt särskilt mycket i denna tråd utan frågar direkt. Jag sitter i Bangkok och surfar på min lilla telefon, som inte orkar med allt för avancerade funktioner. Jag har förstås märkt att man kan hitta billiga saker här, och pruta en hel del, så tanken på GPS dök upp.

Kan någon snäll själ sammanfatta vilken det är som är "bäst" just nu med tanke på allt som nu behövs i form av design, fästbarhet, korrekt visning av vägar och så vidare. Har gärna en med färgskärm.

Tack på förhand.

Comment

Originally posted by mattis View Post
                Hej grabbar!

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte sökt särskilt mycket i denna tråd utan frågar direkt. Jag sitter i Bangkok och surfar på min lilla telefon, som inte orkar med allt för avancerade funktioner. Jag har förstås märkt att man kan hitta billiga saker här, och pruta en hel del, så tanken på GPS dök upp.

Kan någon snäll själ sammanfatta vilken det är som är "bäst" just nu med tanke på allt som nu behövs i form av design, fästbarhet, korrekt visning av vägar och så vidare. Har gärna en med färgskärm.

Tack på förhand.
                Jag vet att Garmin's GPS'er är dyrare i Thailand än i Sverige.
                http://www.gt-rider.com/thailand-mot...-maps-f30.html

Dessa är distributörer i Thailand för Garmin
                http://www.eaglegps.co.th/

Comment

Se http://www.bmwklubben.se/viewtopic.php?f=224&t=4722

Sammanfattningsvis gäller för offroad bruk:

- Garmin. Glöm allt annat!

- Bäst är 278 och 276C.
                  - Helt OK är 60Cx/CSx och eTrex HCx.
                  - Inte bra men fungerar gör Zumo och vissa StreetPilot
                  - Mindre lämpliga är Nüvi, Colorado & Oregon.

:)
                  Last edited by HMR; 01-22-2010, 07:07 PM.
                  HMR

The art event!

Comment

Jag slår ett slag för Nüvi 500, en fantastisk apparat till det pris Dustin har.
                    Skoterfästet är också riktigt bra...

http://www.dustin.se/pd_5010196999.aspx

Comment

Jag har kollat upp elektronikpriserna på pantip plaza (vilket härligt ställe!) och de verkar tyvärr motsvara de i Sverige. Jag antar att elektronik inte är värt att köpa då, om man nu inte kan få tillbaka momsen och skippa det i Sverige.

Tack HMR och Digiman för tipsen, jag skall absolut köpa en GPS när jag är tillbaka i Svea rike, jag gillade Nuvi 500, men får kolla lite mer när det är dags.

Comment

Jag har kollat upp elektronikpriserna på pantip plaza (vilket härligt ställe!) och de verkar tyvärr motsvara de i Sverige. Jag antar att elektronik inte är värt att köpa då, om man nu inte kan få tillbaka momsen och skippa det i Sverige.

Tack HMR och Digiman för tipsen, jag skall absolut köpa en GPS när jag är tillbaka i Svea rike, jag gillade Nuvi 500, men får kolla lite mer när det är dags.
                        Ska du handla mycket elektronik, åk till Singapore...

Comment

Ny Zumo 220

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=135&pID=65210

Ser ungefär ut att vara en Nuvi 500 med 660 firmware.

Ingen bluetooth.
                          Ingen MP3 spelare m.m.
                          Ingen ljudutgång.

25% billigare än 660 i USA.

Jämförelse mellan 550, 220, 660.

Ingen aning när den kan komma till sverige.

Comment

Originally posted by konfucius View Post
                            https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=135&pID=65210

Ser ungefär ut att vara en Nuvi 500 med 660 firmware.

Ingen bluetooth.
                            Ingen MP3 spelare m.m.
                            Ingen ljudutgång.

25% billigare än 660 i USA.

Jämförelse mellan 550, 220, 660.

Ingen aning när den kan komma till sverige.
                            600USD????? (~4200)
                            Den verkar vara en Nüvi 500 med annan mjukvara och MC-fästet som ser precis ut som skoterfästet dom säljer till Nüvi 500'an.

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
                              600USD????? (~4200)
                              Den verkar vara en Nüvi 500 med annan mjukvara och MC-fästet som ser precis ut som skoterfästet dom säljer till Nüvi 500'an.
                              Fast Zumo 660 går att köpa för 4500:- så då borde denna landa på ungefär 3600:-, kanske gör de en Norden variant och då borde den bli ännu billigare.

Comment

En liten varning för senaste kartuppdateringen City Navigator Europe 2010.30.
                                När man uppgraderar kartan så får man även med en MapSource uppgradering till version 6.15.10, denna nya version innehåller en extra kontroll vid upplåsning av kartor som måste göras online mot garmin, det räcker alltså inte att som tidigare att bara ange sin kartkod.

Så vill Ni uppgradera kartorna på flera datorer, så kan det vara en bra idé att först kopiera undan den befintliga mapsource.exe filen innan uppgraderingen och sedan lägga tillbaka den efter uppgraderingen för att slippa problem med kartupplåsningen.

Ett annat alternativ om man vill stanna kvar vid den gamla hederliga versionen 6.13.7 är att efter uppgraderingen köra MapReverseConverter som konverterar den nya kartan till ett format som går att köra i MapSource 6.13.7, då fungerar även kartupplåsningen på det gamla vanliga sättet.

Comment

Working...
                                X