Announcement

Collapse
No announcement yet.

GPS, modern info.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by jaso View Post
    Är det detta som är bekräftelsen på att ruttomräkningen går att stänga av eller blandar jag ihop det (dvs just off road-läget)?
    Off-road är raka streck, fågelvägen, mellan ruttpunkterna och har således tyvärr inget med automatisk omräkning av rutten att göra

Översatt till svenska blir det således snabbast väg, kortast väg samt fågelvägen.

/SvenG

Comment

Garmin GPSMAP 378/478 verkar vara bara finnas på USA marknaden är dom efterföljare till 276/278 eller bara varianter av dessa?
      378/478 har förladdade vägkartor & sjökort för USA, och har funktioner för väderdata mm.
      Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
        Garmin GPSMAP 378/478 verkar vara bara finnas på USA marknaden är dom efterföljare till 276/278 eller bara varianter av dessa?
        Det är bara varianter. I princip samma apparat.

Mycket tyder på att 278 var toppen. Nu blir det sämre. I alla fall i vissa avseenden.

Det tar någon vecka till innan jag får en 660 för test. Min förhoppning är att den faktiskt skall kunna göra nästan samma jobb som 278. Min plan är att, om det går, försöka skriva någon slags guide "hur man använder Zumo 660 offroad". T ex hur man bäst gör för att importera, lagra och rutta efter 14 spår hämtade från webben. Behövs både i Afrika och offroad i Västerbotten.

Jämfört med Zumo 550 så gör den högre skärmupplösningen i kombination med möjligheten att ha "offroad"-rutter med 1000 punkter att funktionen kan bli rimligt OK även för offroad & äventyr. För landsväg verkar 660 vara svårslagen.

Kanske skulle man snabbt som f-n köpa en 276C och lägga den på hyllan för framtida bruk?
        Last edited by HMR; 04-30-2009, 07:38 PM.
        HMR

The art event!

Comment

Mina forskningar i ämnet har lett mig till att 378/478 är samma apparat som 278 men med amerikanska kartor förprogrammerade.

378/478 har förladdade vägkartor & sjökort för USA, och har funktioner för väderdata mm.
          Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
          Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
          KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
          Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

Hur gick det med Colorados uppdatering?
            Någon som vet om det nu går att stänga av auto tjosanen?
            Livet är inte alltid som alla andra tror.

Comment

Inget än i alla fall.. Men dom sa ju inte när uppdateringen skulle komma, bara att den skulle komma...

Mvh Björne

Originally posted by Mhassic View Post
              Hur gick det med Colorados uppdatering?
              Någon som vet om det nu går att stänga av auto tjosanen?
              www.bajstema.se

Comment

Originally posted by Lämmeln View Post
                Mina forskningar i ämnet har lett mig till att 378/478 är samma apparat som 278 men med amerikanska kartor förprogrammerade.
                378 går att få lös för strax under 400 USD=3200 SEK, det får bli en sådan...

Comment

En kompis till mig köpte en sådan när han var i staterna i somras.
                  Det var ett h-e att få in CN Europa, han fick ringa suporten flera gånger, det var några inställningar som fick göras.

Comment

Originally posted by badpitt View Post
                    En kompis till mig köpte en sådan när han var i staterna i somras.
                    Det var ett h-e att få in CN Europa, han fick ringa suporten flera gånger, det var några inställningar som fick göras.
                    Tror inte jag får några probs med det, jag har svart bälte i Garmin/GPS meck...

Comment

Glöm inte att berätta hur det gick. Viktigt eftersom 278 inte längre finns att köpa i Sverige.
                      HMR

The art event!

Comment

Nu var det inga vanliga inställningar, det var hos "supportens support" som han fick hjälp. Kompisen i fråga är en mycket duktig datakille, ingen "vanlig" dataanvändare. Men det löste sig till slut efter många samtal med Garmin.

Comment

Har googlat men kan inte hitta 378 för under $445. var har du hittat den för under $400?
                          HMR

The art event!

Comment

Originally posted by HMR View Post
                            Har googlat men kan inte hitta 378 för under $445. var har du hittat den för under $400?
                            E-Bay
                            En 376 som jag funderar på finns här...
                            http://stores.ebay.com/7-FOLD-ELECTRONICS

Comment

E-Bay
                              En 376 som jag funderar på finns här...
                              http://stores.ebay.com/7-FOLD-ELECTRONICS
                              Lite varning handla från ebay, en bekant åt farsan hade köpt 2 gpsar via nån ebay säljare. Men det kom aldrig några grejer. Polisanmäldes men amerikanska polisen var visst inge intresserade när det var smågrejer.

/Johan
                              www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                                Lite varning handla från ebay, en bekant åt farsan hade köpt 2 gpsar via nån ebay säljare. Men det kom aldrig några grejer. Polisanmäldes men amerikanska polisen var visst inge intresserade när det var smågrejer.

/Johan
                                Jag handlar massor från e-bay, betalar man via paypal så är man skyddad mot bedrägerier, jag har även bedrägeriskydd genom mitt Amexblue kort.

Comment

Working...
                                X