Announcement

Collapse
No announcement yet.

Husqvarna Fe 501 köp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Husqvarna Fe 501 köp

Hej

skall användas på grusväg och har tänkt att köpa en comfortdyna XL från seat concepts
    tror ni det kan bli en bra kombination? någon som provat? Europeiska återförsäljare verkar finnas nu
    så ska man handla där eller från usa? någon som köpt innom eu?

/Christer

Last edited by jocke2; 06-07-2020, 09:09 PM.

Jag kör Husaberg FE 501 och Seat Concept, dock inte XL. Funkar fint. Köpte sadeln från Nomad Adv, tog sin tid men den kom till slut.

Comment

vilken modell köpte du upplever du stor skillnad på den sitsen och orginalen finns ju nåra att välja på hos dom
      så det gäller att pricka rätt kommer ju att bli dyrt och xln dyrast men bra att det finns att betälla inom eu tack för infon

Comment

Jag köpte kitet med dyna och överdrag då jag hade en underdel liggandes som jag kunde använda. Modellen heter:
        Comfort Seat for Husaberg FE501 2013, Foam and Cover Kit, Std height, All Carbon, black stitching.

Ja det är stor skillnad då denna är bredare än original. CS är ju inte soffmjuk, men mjukare än original. Den upplevda skillnaden är dock som vanligt väldigt individuell.

Comment

Låter bra planen är att få en lätt cykel med mycket motor och rimligt komfortabel
          har vacklat mellan 701a eller en 501an men just nu väger den senare över

Comment

Jag köpte båda, dvs 501 och 701... Seat Concept på båda vid längre turer. 501 är som förväntat märkbart lättare och smidigare i spenaten och 701 stabil på långfärd och service. (Fast jag borde skaffa en 250 också :))

Comment

jo så är det garaget borde vara fullt av alla sorter

Comment

Working...
              X