Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sydskånegrus. Var kör man?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sydskånegrus. Var kör man?

Nyinflyttad till allra mest sydvästra Skåne och kikar nu om det finns fina grusvägar eller traktorvägar man kan köra kring Vellinge. Innan jag beställer en hoj vill jag se så man inte måste köra till norr om Malmö mot Hallandsåsen för att köra grusbus...

Jag bor i Vellinge :)

Inte det du vill höra men det är rätt uselt här nere. Ska det bli vettig gruskörning så får man ge sig uppåt Höör och det hållet. Här nere finns det bara små korta partier så det blir mycket asfalt. Vi kan ta en runda nån gång.

Comment

Det var ju inte riktigt vad jag hade hoppats på. Jag vacklar mellan en 701SM och en 701 Enduro men det lutar nog mest mot motarden då om det är så lite grus.
      Jag kör gärna en sväng när jag fått skaffat hojen.

Comment

Söder om Höör är ju Skåne bara ett öppet fält så den grus som finns tenderar att vara raka ganska oinspirerande vägar. Du kan kolla på https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket och välja "VV-slitlager" för att se officiella grusvägar. Finns ju en hel del privata vägar också men eftersom det är öppet så kan det vara sådär beroende på hur glad bonden är.

Finns del kring Sturup där det är skog men ska det vara bra grusåka får man köra lite längre. Jag brukar köra heldagsturer norrut så man får en rejäl dos.

Comment

Ja, det ser ju ganska beige ut med grus:(

Comment

Working...
          X