Jaha då kommer det en sammanfattning på mitt första år med min XR650R -00
Inköpt jan.2004. ”Optimerad” med öppnad ljuddämpare, KN-luftfilter.
Bedömning 1-5 grusdäck där fem är högsta notering
Körglädje 5 grusdäck
Hondan beter sig precis som man förväntar sig, vid varje grussladd i en kurva talar XR’n om vart den ska ta vägen.
Nu kan ju grabben få cruisa med också vid lite längre turer vilket också är positivt (se bild)
Motor: 4 grusdäck
Det enda som saknas för toppnoteringen fem solar är att gasen kan var svårdoserad
Pålitlighet: 5 grusdäck
Enda felen som varit på mina dryga 1200 mil är kedjebrott, utslitna drev samt två trasiga glödlampor!
Grusåka: 5 grusdäck
Här finns all kraft som (åtminstone) jag behöver på grusvägen.
Enduro: 3 grusdäck
Har bara ett fåtal tillfällen kört med grisen i endurospåret, där är den i tyngsta laget och alldeles för stark vid gaspådrag för min del, detta ska det tränas på i år…
Service: 4 grusdäck
Trots rekommenderad service var 100:e mil som det fuskats med har Hondan levererat vid alla tillfällen. Dock lättmeckat vid service!
Komfort: 4 grusdäck baserat på nedan olika aktiviteter
Pendling till jobbet via grusvägen 4 grusdäck
Här gör sig orginaltanken till känna, tankning måste ske varje dag!
Pendling till jobbet via asfaltsvägen 3 grusdäck
Utöver den lilla tankvolymen är ju detta ingen asfaltsmaskin med
orginalfälgar bestyckade med MT21’or, nog vibrerar Honda också!
Pendling till jobbet via asfaltsvägen på vintern: 3 grusdäck
Här levereras det för mycket kraft ut till bakdäcket vid lite isiga/snöiga
vintervägar, här finns det risk för att bli omkörd av sitt eget bakhjul!
Totalkänsla: 4 grusdäck
För mitt användningsområde, dvs istället för en andra bil samt leksak och motionsredskap så blir det en stark fyra. Vet dock inte om jag skulle kunna hitta något fordon som skulle kunna matcha resultatet eller till och med bli en femma!?
Inköpt jan.2004. ”Optimerad” med öppnad ljuddämpare, KN-luftfilter.
Bedömning 1-5 grusdäck där fem är högsta notering
Körglädje 5 grusdäck
Hondan beter sig precis som man förväntar sig, vid varje grussladd i en kurva talar XR’n om vart den ska ta vägen.
Nu kan ju grabben få cruisa med också vid lite längre turer vilket också är positivt (se bild)
Motor: 4 grusdäck
Det enda som saknas för toppnoteringen fem solar är att gasen kan var svårdoserad
Pålitlighet: 5 grusdäck
Enda felen som varit på mina dryga 1200 mil är kedjebrott, utslitna drev samt två trasiga glödlampor!
Grusåka: 5 grusdäck
Här finns all kraft som (åtminstone) jag behöver på grusvägen.
Enduro: 3 grusdäck
Har bara ett fåtal tillfällen kört med grisen i endurospåret, där är den i tyngsta laget och alldeles för stark vid gaspådrag för min del, detta ska det tränas på i år…
Service: 4 grusdäck
Trots rekommenderad service var 100:e mil som det fuskats med har Hondan levererat vid alla tillfällen. Dock lättmeckat vid service!
Komfort: 4 grusdäck baserat på nedan olika aktiviteter
Pendling till jobbet via grusvägen 4 grusdäck
Här gör sig orginaltanken till känna, tankning måste ske varje dag!
Pendling till jobbet via asfaltsvägen 3 grusdäck
Utöver den lilla tankvolymen är ju detta ingen asfaltsmaskin med
orginalfälgar bestyckade med MT21’or, nog vibrerar Honda också!
Pendling till jobbet via asfaltsvägen på vintern: 3 grusdäck
Här levereras det för mycket kraft ut till bakdäcket vid lite isiga/snöiga
vintervägar, här finns det risk för att bli omkörd av sitt eget bakhjul!
Totalkänsla: 4 grusdäck
För mitt användningsområde, dvs istället för en andra bil samt leksak och motionsredskap så blir det en stark fyra. Vet dock inte om jag skulle kunna hitta något fordon som skulle kunna matcha resultatet eller till och med bli en femma!?
Comment