Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regler i forumet samt frågor och svar (Uppdaterad 100214)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

FUNDERING:Mitt förslag till ändring i YT taggen är det spolat eller? har ni inte sett det.
    Tanken var i alla fall att genom att ändra [yt] så den möjliggör fullscreen så slipper man gå fullscreen och sedan starta på en annan flik (men det är väl bara en petitess)

LÖSA TANKAR:Annars funkar det helt OK, bara jag kommer ihåg att hålla min/a tråden/ar till det jag vill ha dom till, och det är inte lätt (men jag blir väl bättre med åren)

LÖSNING:Tråd (som man själv ser är fel) Kan inte trådskaparen få flytta tråden? (eller det kanske går)

TIPS:Cykelfreaks inlägg i "oj, en ..." är helt klart värt att försöka göra ett mektips av, fast eftersom jag just fått grejjorna så kan jag inte säga om det funkade, men jag litar 100% på tipsen, sen hur duktig jag är lär väl visas.

FRÅGA:Är det nån som förklarat hur "kompis" (eller vad det nu hette, favoriter kanske) funkar här?
    Går det inte med våld så har du använt för lite, mektips nr1
    Gick det sönder av mektips nr 1 så var det ju redan trasigt.

Comment

Här blev det lite fel!!

Fel Sorry!!
      Last edited by 600áLuppe; 08-26-2010, 01:39 PM.

Comment

Tråkigt med låsta hojvalstrådar!

Såg rubriken Val av offroadhoj (XR650, 625sxc eller 690 enduro?)

Frågan är intressant även för mig och jag hoppades på spännande jämförelser mellan modellerna från personer som kört alla ovan nämnda hojmodeller.

Istället låser moderator tråden efter endast ett inlägg med hänvisning till "du kanske hittar någonting i hojvalstråden"

Tycker att det känns väldigt "överförmyndarstil" och gynnar inte forumets läsare.

Ska man bara ha en "hojvalstråd" som ska täcka in alla möjliga önskemål/användningsområden så kan man med samma tankegång ha en "problem med hojen tråden" och hänvisas till att plöja igenom den för att hitta svar på sin mekfråga. Orimligt.

Tycker att det borde vara tillåtet med hojvalstrådar!

Comment

Jag är benägen att hålla med. Hojvalstråden är lite svår att använda sig av då den behandlar så skilda typer (cross, enduro och offroad) under så lång tid.
          Är man sugen på tex en beg hoj så kan några års erfarenheter göra att den modellen blivit ett utmärkt beg val trots att konkurrenterna låg före när modellen var ny..

Comment

Om man tar bort första raderna i tråden handlar den väll inte om "Vad skall jag köpa för hoj", utan vad skiljer dessa modeller i samma schanger åt.
            Man kan väll fråga moderatorerna om de kan öppna just denna tråd igen om man har bra motivation till det?

Dock har frågan behandlats tidigare, delvis utspritt i de modellspecifika trådarna. Har man sök borde man ha hittat en hel del svar.
            Här är en länk till min sökning på "625*" i rubriken tex..
            http://forum.soe.se/search.php?searchid=1132089 (om sökningslänken fungerar)
            Kör "nån jävla moppegrej"! lol
            (™Geggamoja)
            http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Hur gör man om man e ambvivalent och faktiskt funderar på tex Elefant, XT, Husaberg eller XR?
              Det är många frågor där man i olika trådar får reda på mycket men inte förhållandet mellan dessa modeller och vad som kan vara gemensam nämnare. Omöjliga funderingar kan behövas ibland för att komma fram till att det kanske är en GS eller Tricker som är rätt svar på just dessa modellerna.
              En vidare diskussion kring olika modeller och årsmodeller samt dess förutsättningar efter tid att tillfredsställa frågeställaren hade nog varit önskvärt. Kanske en underrubrik till Hojvalstråden eller under Övrigt?

Comment

Vi håller (långsamt) på att göra om hemsidan och forumet, så ha lite tålamod. Det är inte omöjligt att det dyker upp en ny del i forumet, kallad Nybörjardelen, där blir ordet fritt kring alla sådana här typer av frågor som val mellan olika hojtyper. Har man varit med ett tag då har man oftast en uppfattning eller vet vad man vill läsa på, därför tror vi att det kan vara bra med en nybörjardel för alla frågor som många andra tröttnat på sedan länge. Inget är dock klart eller bestämt, och det tar sin lilla tid eftersom vi har annat att pyssla med såsom heltidsjobb....

ps, om man söker och läser lite så finns oftast svaren på olika jämförelser i olika trådar, men det är klart, det tar ju sin lilla tid....
                Last edited by Mattsson; 10-19-2010, 08:30 PM.
                KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Jag anser att de två separata trådarna "KTM Superenduro" och "KTM LC8 950" bör sammanfogas i samma tråd som t.ex. i "Advrider... Orange Crush". Finns ingen anledning att köra dessa separat eftersom i stort sett 100 % av frågeställningarna är gemensamma. Nyligen lade en snubbe in samma fråga i bägge trådarna för att vara säker på att inte missa några svar. Mothugg? Vad tycker moderatorn? Om inga bra invändningar, kan moderatorn fixa till detta?

Comment

Då blir "oreangecrush" tråden lika lång och oöverskådlig som GPS tråden... jag tror att det bara skulle bli sämre, mer jobba av moderator, vore en bättre medicin.

Comment

Kategorin "grussnack" är ju en diversetråd, det står om fjädring, olika Mc, reseberättelser mm.

Kan man inte ha en om resor, en om hojar och en om körningar?

Comment

Skulle gärna se en design som på FB. Kategori och underkategori. Den lilla framen med kategorier kan man dessutom välja in så den blir flytande högst upp på skärmen. Datorer och Mat är ju dom bästa där, men ibland står saker där innan tidningarna har fått upp spåret ens...

Sen finns det inte mycket annat matnyttigt men jag fick (tror det var där jag läste det) lite restips om Turkiet.

Och FB != Facebook, FB = flashback

Comment

Med anledning av inlägg 36 i den här tråden. länk nedan, skulle jag vilja veta lite mer om vad Mattson stödjer sig på för paragraf i reglerna då HMRs länkar modererades bort?

http://forum.soe.se/showthread.php?4...121#post524121

Comment

Originally posted by Dust Buster View Post
                            Med anledning av inlägg 36 i den här tråden. länk nedan, skulle jag vilja veta lite mer om vad Mattson stödjer sig på för paragraf i reglerna då HMRs länkar modererades bort?

Eftersom jag inte är Mattson så kan jag ju inte svara, men jag gissar på att §1 täcker in allt.

Torrentar, hur icke copyright skyddade filerna än är kanske skulle dra till sig oönskad publik.

Bara min gissning.

Man (moderatorerna) försöker hålla SOE "rent" så slipper man få farbror blå på halsen, vi gör samma på jobbet med avi/mpg osv... mailfiler som gör det nästintill omöjligt att jobba om man inte döper om .zip/exe/bat/vbs till .xxx eller nåt. Gärna krypterad dessutom annars kanske andra företagets spamfilter nyper fileländet.

Men, det har blivit bättre (på jobbet). SOE är en av de bästa forum jag deltar i. Seriöst, kul medlemmar osv. Om det blev fel en gång så har det nog brivit rätt 1000 ggr.

Bara my 10 cents.

Comment

Originally posted by Dust Buster View Post

§15: SOE tar inte ansvar hur folk kör ute i trafiken. Inte heller spridning av kopieringsskyddat material såsom rippade filmer och musik. Trådar med sådant innehåll raderas och författaren varnas eller stängs av.
                              KTM 250 EXC-F 2013 Sixdays

Comment

Nu var det väl ändå hans egna film som HMR ville sprida?

Comment

Working...
                                X