Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    KTM LC8 950

    Här kommer lite länkar som är LC8-relaterade och lite andra tips mm.

    Snacka hoj kan man göra på:
    http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=34
    http://www.lc8.org/

    Grejjor kan man tjacka som vanligt på:
    http://www.ktm-sommer.de/
    http://www.touratech.de/deutsch/willkommen.htm

    Har hört att man ska koppla ur SAS(Secondairsystem) samt EPC (nån begränsningsgrej för 2ans 3ans vxl) för mera mos!

    Som vanligt luft o buller. Det talas om KTM factory jet kit kombinerat med Sommers airbox cover för ännu mera mos!!

    16 framdrev är det många som gillar. (org 17)
    K-märk gruset!

    #2
    orange



    Blev medlem: 09 Nov 2003
    Inlägg: 9

    Skrivet: Fre Okt 15, 2004 13:39 Rubrik:

    --------------------------------------------------------------------------------

    Tja du Arno

    Det är bara ut o smiska grusväg nu. Tips, köp hjul från Sommer med Dim 21x1,85 o 18x2,5, exel fälgar med original nav kompletta med broms skivor för 1280 Euro. Däcks urvalet betydligt större då, plus att original fäljarna är ganska mjuka. Mycket lätt att få bulor i dem
    _________________
    Åker förnärvarande KTM 950S-03 samt en KTM 351RFS-
    K-märk gruset!

    Comment


      #3
      Bra med egen tråd för magnumracern!

      Kan tipsa om att African Queens (som jag alltid tjatar om) håller på att ta fram en rallykåpa till LC8:an. Nån holländsk firma, som jag sumpat länken till, jobbar på ett 2-1 system oxå.

      Framtiden ser ljus ut..
      Attached Files

      Comment


        #4
        E de curt på bilden?
        -------------------------------------------
        Om du söker efter information, sök på inlägg
        istället för på trådar så får du lättar svar på
        din fråga, eller fråga en admin, tex Hagenblad
        hur du skall gå till väga.
        --------------------------------------------

        Comment


          #5
          Ser ju helt sjukt ut när dom hoppar med den där touringhojen !
          Fågelvägen är målet!

          F.d. hojar:
          DRZ-400S Saknar denna.. snyft!
          XR650R Mördarmaskinen WAAH!
          F650GS Dakar - 75mil på en dag, inga problem)
          DR650SE Blub blub..
          VFR800 Saknar denna.. snyft!
          SV650S The beginning

          Comment


            #6
            PG hade sin när vi va uppe å körde me honom. Han hade inga problem att köra ifrån breddförare i skogen =P
            -------------------------------------------
            Om du söker efter information, sök på inlägg
            istället för på trådar så får du lättar svar på
            din fråga, eller fråga en admin, tex Hagenblad
            hur du skall gå till väga.
            --------------------------------------------

            Comment


              #7
              Här är en länk om man är duktig på tyska.
              http://lc8.ipbhost.com/

              Massor med galna tyskar med alu koffers som pratar LC8.

              Ang EPC urkoppling är det en lätt sak. Koppla ut magnet ventilerna som sitter kopplade till varje förgasare, ta bort magnet ventilerna med slangar som sitter monterade på trottel locken till varje förgasare samt plugga hålen i trottel locken. Ett snyggare sätt är att köpa nya trottel lock, artnummer=60031127000. 139 Kr /st. Sedan är det bara till att plugga hålen i luft boxen där slangarna var anslutna.

              När det gäller SAS urkoppling får man till verka två små täckplåtar som monteras på topparna samt plugga hålet i luft boxen där ventilen är ansluten. Titta i owners manual som följer med hojen, där finn en bra beskrivning hur SAS fungerar med lite bilder som gör min förklaring lite lättare att förstå.

              Här är en liten bild på de hjuk jag har köpt från Sommer.
              Attached Files
              Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

              Comment


                #8
                En sak till som nästan är ett måste. För att inte slipa hål på tankarna vid eventuell vurpa( som kommer för eller senare) så är ett par tank skydd i kevlar ett bra alternativ. Bättre att slipa på dessa än på tanken. Finns att köpa på Touratech samt på ADV riders forum.

                Sedan är det aldrig fel med andra ljuddämpare, för att släppa ut det goa soundet av en v-tvin. Min bromsade 95 Hk på slangen med detta samt med sommers luftbox lock.

                Att höja styret är också ett måste om man kör mycket stående, finns hos KTM art nummer= 58401043018
                Attached Files
                Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

                Comment


                  #9
                  234

                  Tack för den goa bilden på den flygande Österrikaren Fredrik
                  Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

                  Comment


                    #10
                    A Wester!! Skicka nytt pm. Det andra har kommit bort!
                    Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

                    Comment


                      #11
                      Var ute en sväng på Sälna, Gottröra, Kårsta-turen idag med LC8an.
                      Har kört denna väg säkert hundra ggr men aldrig haft så kul som nu.
                      Körde 15 mil nonstop och brukar vara lite trött efter den turen men denna gång ville jag bara köra mera. :cool:

                      Är faktiskt överväldigad och mäkta imponerad över denna hojs egenskaper/uppförande och jag gillar den mer o mer för varje mil vi rullar ihop.
                      Måste helt enkelt ge en hyllning åt KTM och dess ingenjörer samt dom förare som hjälpt till att utveckla denna hoj!
                      K-märk gruset!

                      Comment


                        #12
                        Den där hojen rockar ju hårt, grymt snygg också! Grattis!

                        Någon gång måste man skaffa en sådan hoj.

                        Men är inte din XR650 lite överflödig nu?
                        KTM 250 SX-F - 08 (Pink Edition)

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by Castillo
                          Men är inte din XR650 lite överflödig nu?
                          Isåka, motard mm blirenog!

                          Har just beställt 3 set extrahjul enligt orange tips. Fick lite mängndrabbatt åxå!

                          ...och bytt olja på loket samt efterdragit nån bult.
                          K-märk gruset!

                          Comment


                            #14
                            Coolt! Då blir det Hacksjön i vinter då...grymt sugen!

                            Har du beställt 3 par hjul?
                            KTM 250 SX-F - 08 (Pink Edition)

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by Castillo
                              Coolt! Då blir det Hacksjön i vinter då...grymt sugen!

                              Har du beställt 3 par hjul?
                              Jajjamensan, du din lille spammare
                              Fler som vill ha vettu.
                              Ses på Hacksjön när isen lagt sig!!!
                              K-märk gruset!

                              Comment

                              Working...
                              X