Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

990 -07 tips

Har fått äran att passera 200mil på min nya hoj. :)

Har läst igenom tråden och mycket info finns det :)
    Dock verkar det mesta gälla äldre modellen med förgasare.

Vad bör göras på "min" modell för att få till mera knuff i maskinen.
    Elektroniska spärren på 2-3 växel har jag läst om.

Vad är nästa steg ? (Bör sägas att den är helt orginal) än så länge ;)

Tackar för svar!
    //Jonas

Comment

Tack för svaren angående väskorna. Det blir plastväskor.

Så nästa helg får jag min pärla levererad

Mvh
      Jon
      Lite grus har ingen dött av!!!!

Comment

Originally posted by David P. View Post
        Tänk då vad roligt du hade haft på en Super Enduro.. ;)

Nä, det är ett mysterium varför inte alla knuttar köper LC8-offroader, det måste vara världens mångsidigaste och roligaste hojar!
        Jo det är sant att det borde blivit en SE men även jag måste tänka på husfriden och skjutsa lite ibland och även ta lite längre turer ibland och hälsa på tjocka släkten.
        KTM because we are worth it!

Comment

Hej

Var och hämtade min 990 i lördags men har en fråga angående 12v som sitter bredvid varvräknaren, den är ju mycket mindre än tex den som medföljer garmin och telefonladdare. Hur har ni andra löst det?`

Mvh
          Jon

Comment

Liten kontakt.

Det finns adaptrar som passar mellan den "lilla" & den "stora" kontakten.
            Den lilla du har monterad på hojen tål nog mer fukt än vanliga ciggpluggar.
            Lev NU... I morgon kan det vara för sent.

"Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind" Dr.Seuss

Comment

Tack för ett snabbt svar, dDu vet inte var man kan köpa en omvandlare?

Originally posted by Nike68 View Post
              Det finns adaptrar som passar mellan den "lilla" & den "stora" kontakten.
              Den lilla du har monterad på hojen tål nog mer fukt än vanliga ciggpluggar.

Comment

Framförallt sitter pluggen fast bättre och ger mycket bättre kontakt då det är en 12V asnlutning och inte ett ciggtändaruttag som används som 12V anslutning, jag skulle byta anslutning på GPS sladden för att slippa ifrån ciggtändaranslutningen helt och hållet, men det är kanske inte möjligt då det på vissa modeller sitter massa elektronik i ciggtändarpluggen.
                I så fall bygg själv, gjort på 10 minuter delar finns på de flesta mackar, biltillbehörsaffärer, båt dito eller så Kjell & Co. 79:- Art 39006

Comment

Är kopplingshandtaget och bromshandtag identiska? Går det byta mellan? Har krökt bromshandtaget och skulle vilja flytta kopplingen dit och köpa ett kort kopplingshandtag istället.

Tänkte om nån visste annars ska jag fråga hos en återförsäljare imorgon.

/Johan
                  www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                    Är kopplingshandtaget och bromshandtag identiska? Går det byta mellan? Har krökt bromshandtaget och skulle vilja flytta kopplingen dit och köpa ett kort kopplingshandtag istället.

/Johan
                    Fick köpa nya till min 950 och fick sätta mej ner när jag skulle betala!!
                    Dom är inte lika mellan broms och koppling och som sagt dom är svindyra och pirat till tex exc eller liknande passade inte heller :(
                    Fråga hos din handlare få se om dom har några idéer men som sagt original va hutlöst dyrt.

Comment

Originally posted by Robban View Post
                      Fick köpa nya till min 950 och fick sätta mej ner när jag skulle betala!!
                      Dom är inte lika mellan broms och koppling och som sagt dom är svindyra och pirat till tex exc eller liknande passade inte heller :(
                      Fråga hos din handlare få se om dom har några idéer men som sagt original va hutlöst dyrt.
                      EXC modellen passar visst. De du måste göra är att borra in en liten skruv i hantaget, för att start spärren att funka.alltså starta motorn med växel i med kopplingen indragen .Jag kör med två fingers handag på kopplingen

Häls Gunnar

Comment

Originally posted by Dirty View Post

/Johan
                        Det verkar inte finnas kortare handtag jag har försökt hitta, dels så ser koppling- respektive bromshandtaget helt olika ut när dom är lösa sedan så ställer bromsljuskontakten till det så det verkar inte passa med några andra vad vi kunde se. Priset för en sats koppling- och bromshandtag Brembo orginal är 420 kr hos KTM handlarna.

Lycka till

/Patrik

Comment

Originally posted by Patrik N View Post
                          Det verkar inte finnas kortare handtag jag har försökt hitta, dels så ser koppling- respektive bromshandtaget helt olika ut när dom är lösa sedan så ställer bromsljuskontakten till det så det verkar inte passa med några andra vad vi kunde se. Priset för en sats koppling- och bromshandtag Brembo orginal är 420 kr hos KTM handlarna

Lycka till

/Patrik
                          Jag vill inte vara en glädjedödare men det är styckpris inte för en sats,jag köpte för en månad sen!!

Comment

Originally posted by gsm View Post
                            EXC modellen passar visst. De du måste göra är att borra in en liten skruv i hantaget, för att start spärren att funka.alltså starta motorn med växel i med kopplingen indragen .Jag kör med två fingers handag på kopplingen

Häls Gunnar
                            Okej det provade jag aldrig för jag vill inte ha ett kort grepp.

Comment

640 Adv...

Tjenixen,

Letar efter framlamps skydd,till ktm, -01 640 Adv....
                              med vettig passform...
                              KTM...

Comment

Från BMW till KTM

Hej,

Funderar på att byta min R1150GS mot en 950/990. Nån mer som gjort samma resa och kan dela med sig av sina erfarenheter? Hade tidigare en KTM 640E som komplement till BMW:n men då den fick ny ägare i våras känns det som det är dags för en förändring. Har haft BMW:n i 5 år och den har fungerat kanon men "fun factorn" på grus känns lite begränsad.

Så ni som gått från R1150GS till 950/990 släpp loss era åsikter

Comment

Working...
                                X