Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Björsa View Post
    Jag har problem med fördelningen av soppa mellan tankarna. När jag öppnar tanklocken så är nivån mellan tankarna väldigt olika. En gång så flödade till och med över i den ena tanken fast det fanns gott om utrymme kvar i den andra. Är det någon som haft liknande problem och i så fall hur löste ni det?
    Hade exakt samma problem på min. 5 liter bensin läkte ut i förrådet och en glödhet mc var ingen bra kombinatin. Hade hyresvärden märkt detta så hade jag aldrig fått ställa hojen där. 50 lägenheter i brand hade nog inte vart så kul att vara orsak till,

Felet är med all sannolikhet avluftningen i den tank som bli rom. Det trycks helt enkelt upp och ur den hela avluftningen. På min hade dom klämt slangen som sitter på avluftningen vid servicen. Lossa kåpan blinkersen sitter i så kommer du åt slangen. Testa att blåsa i det svarta hålet när du har tanklocket öppet. (jag använde ett sugrör för att komma åt.) det ska gå lätt att blåsa luft genom slangen. Gör det inte det så lossa kåpan så du ser att slangen inte är ingensatt eller klämd.
    Kör X challenge/Körde KTM 950 Adventure

Comment

Originally posted by J.E.L View Post
      Hade exakt samma problem på min. 5 liter bensin läkte ut i förrådet och en glödhet mc var ingen bra kombinatin. Hade hyresvärden märkt detta så hade jag aldrig fått ställa hojen där. 50 lägenheter i brand hade nog inte vart så kul att vara orsak till,

Felet är med all sannolikhet avluftningen i den tank som bli rom. Det trycks helt enkelt upp och ur den hela avluftningen. På min hade dom klämt slangen som sitter på avluftningen vid servicen. Lossa kåpan blinkersen sitter i så kommer du åt slangen. Testa att blåsa i det svarta hålet när du har tanklocket öppet. (jag använde ett sugrör för att komma åt.) det ska gå lätt att blåsa luft genom slangen. Gör det inte det så lossa kåpan så du ser att slangen inte är ingensatt eller klämd.
      Tror att det här är en uppgradering som KTM gör på de flesta 950 adventuremaskinerna om inte annat om man säger till, alltså en slang mellan tankarna för att inte någon slang kläms och orsakar samma sak som för dig. Det sura med det hela är att med den nya slangen blir det bökigare att ta bort någon eller båda tankarna ensam.

Comment

Ready to race??

Stora delar kanske är ready men skylthållaren lelles smackar dit där man bara ska haka in skylten pffff.

Hade dessutom lyxa dit med en massa dubbelhäftande tejp då den skallrade som f-n iaf. Men lyckades köra bort den igår så nu väntar man på en ny ...eller nja kommer väl undvika motorvägarna men det gör jag lix iaf då jag har MT21or på just nu =)

Och på tal om MT21or hade Sten o grus inga såna hemma fick bli T63 bak istället, nog bör ett 130s däck funka

P.S har en uppsättning något smalare fälgar till knobbie-däcken.

/Johan
        Last edited by Dirty; 06-12-2007, 09:48 PM. Reason: dålig meningsbyggnad så till och med jag blev rädd
        www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

mph?

Idag när jag startade cykeln så hade mätaren ställt om sig från km/h till mph. Hur trycker man för att ställa tillbaka den? Har fipplat en del, men inte fått till det.
          /Putteman
          KTM 950 Adventure
          (KåtaTappraMän)
          "What we do in life, echoes in eternity"

Comment

Originally posted by Putteman View Post
            Idag när jag startade cykeln så hade mätaren ställt om sig från km/h till mph. Hur trycker man för att ställa tillbaka den? Har fipplat en del, men inte fått till det.
            Håll in SET (eller va det MODE) när du står i "Hastighet. Den växlar om efter ett antal sekunder.
            /Nicke

Fraggel.se

Comment

Körde en liten tur i helgen. Startade kl 0100 och var hemma 0300. Äntligen får man igen för den långa mörka vintern. Filmade lite med mobilen. Älskar ljuset. Allt var så stilla så härligt.

http://www.youtube.com/watch?v=rPSt3...Eblogg%2Ese%2F
              Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Comment

Ja jag måste bar alltså wow va f.... det bara alltså vilken kul cykel det här är
                varför har jag väntat ända tills nu med att skaffa en sån??
                Jag har skitkul på 950:n varje tur jag ville bara säga det.

Lyckliga oss som har en 950 Adventure.
                KTM because we are worth it!

Comment

Hej

Sitter i tankarna om att köpa en 990 adventure nästa helg och tänkte kolla lite var ni köpt era väskor och liknande utrustning? Har förstått att vissa handlar från Sommer men finns det någon bra webbutik från sverige som säljer dom?

Mvh
                  Jon
                  Lite grus har ingen dött av!!!!

Comment

Originally posted by Robban View Post
                    Ja jag måste bar alltså wow va f.... det bara alltså vilken kul cykel det här är
                    varför har jag väntat ända tills nu med att skaffa en sån??
                    Jag har skitkul på 950:n varje tur jag ville bara säga det.

Lyckliga oss som har en 950 Adventure.
                    Tänk då vad roligt du hade haft på en Super Enduro.. ;)

Nä, det är ett mysterium varför inte alla knuttar köper LC8-offroader, det måste vara världens mångsidigaste och roligaste hojar!
                    KTM 570 SXS m. MRS
                    ---------------------------------------
                    Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                    Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                    www.raiddesigns.com

Comment

Jag hadde lätt köpt en SE om inte jag skulle åka på långa semesterresor och skjutsa frugan

Comment

Originally posted by Cornsnake View Post
                        Jag hadde lätt köpt en SE om inte jag skulle åka på långa semesterresor och skjutsa frugan
                        Precis rätt, om man måste göra annat än att busa så är adventuren perfekt, långresor och frugan är viktiga saker att sköta om. Personligen så skulle jag inte byta bort adventuren utan istället skaffa en liten enduramaskin till att busa med istället, fast först måste jag sköta om frugan lite mer så hon tycker att jag har lust med det .

Comment

Vilka väskor föredrar ni? dom i plast eller alu?
                          Gärna lite för och nackdelar

Comment

- Vi använde Adventureväskorna, dvs de i plast, under vår 3 veckors norgeresa. De fungerade toppen. Köpte även kranar för att kunna utnyttja de inbyggda tankarna, blev dock aldrig av att vi anv dem. Vattnet smakade inte särskilt gott... Bättre med en 1/2 liters flaska i tankväskan.
                            De inbyggda låsen är en klar fördel - det känns tryggt.
                            Sen kan man ju inte påstå att ALU-väskorna är snygga...

Jag rekomenderar att du köper innerväskorna, mycket smidigt då man kan låta packväskorna sitta kvar på hojen. Tyvärr är de inte särskilt hållbara, jag lyckades dra av båda bärhandtagen. Är man sykunnig kan man ju alltid förstärka dem innan man åker...

Ps: Köpte grejorna hos min lokala handlare. Du bör få ett bra pris om du skall köpa allting, dvs hållare, väskor, innnerväskor, tankväska, mm. Det blir hur som helst inte billigt...

Trevlig resa!
                            Vart tog vägen vägen..?
                            ------------------------------------

Comment

Originally posted by Cornsnake View Post
                              Vilka väskor föredrar ni? dom i plast eller alu?
                              Gärna lite för och nackdelar
                              Har kört med plastväskorna i två säsonger och det har blivit ett antal veckolånga turer, jag tycker att dom funkar fint och har egentligen inga nackdelar att rapportera.
                              Tyvärr har jag ingen erfarenhet av aluväskorna - för mig fick priset styra valet...

//JL
                              KTM rules

Comment

Har nu kommit upp i 200 mil på min adventure och kan bara hålla med om att det är en grymt härlig grus maskin, inte kanske den bästa i låga farter men lite gas och den är underbar . Men denna monster bakfälg som ktm envisas med att sätta på adventuren är nästan lika bred som ett 140/80 mt21 och det lär inte dröja allt för länge innan bakfälgen är sönderkörd.

Är det någon som vet eller har prövat om en superenduro fälg passar på adventuren?
                                Yamaha wr450f - Såld

Comment

Working...
                                X