Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mt21

OK! Bra jobbat att du fixade ekring och riktning själv!
    Kräver en hel del tålamod kan jag tänka mig.
    Vad hände med det amerikanska machodäcket (kommer inte på vad det heter just nu) - ska du vänta med det?

Angående våren så sitter vi nog alla i samma båt.
    Bifogar några vårbilder från ktmimages.com så känns det genast lite bättre, -eller?

//// Martin

www.fabriziomeoni.it
    Attached Files
    950 S -03

Comment

Originally posted by Martin Billhult View Post

Vad hände med det amerikanska machodäcket (kommer inte på vad det heter just nu) - ska du vänta med det?

Kan det ha varit TerraFlex??

http://www.tireexpress.com/moreinfo....&CFTOKEN=19098
      www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

tack Martin !

Nu känns det bättre !

Jodå "Terror" Flex är på G, slutet Feb början Mars. Tomas och jag tänkte att vi skulle hålla inne med detta tills de satt på hojen. men men.........
        Får se om S-Tomas eller jag som blir först med montering av dessa.
        Grymt lär det bli !
        Adv. rider räknade ut att de går på ca 11 - 12 hundra /st
        Vi kanske ska ta detta i däck för stoora offroadhojar tråden istället.
        Attached Files
        Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

Comment

OK! Bra jobbat att du fixade ekring och riktning själv!
          Jo, mycket skruva blir det. Tar man det lungt med små förändringar hela tiden så går det riktigt bra. Rundheten först och sedan wobblet.
          Mycket tidsödande jobb !
          Attached Files

Comment

Du får gärna visa mig lite hur man gör vid ett tillfälle.
            Hur vet du att du har rätt spänning i ekern?
            Går du på plinget?

Har själv aldrig ägnat mina ekrar någon större uppmärksamhet, men det bör man kanske göra. /// Martin
            950 S -03

Comment

Du får gärna visa mig lite hur man gör vid ett tillfälle.
              Hur vet du att du har rätt spänning i ekern?
              Går du på plinget?

Har själv aldrig ägnat mina ekrar någon större uppmärksamhet, men det bör man kanske göra. /// Martin
              Jag "grundställde" fälgen genom att ha lika lång gänga mellan nipplarna och ekrarna runt om. Maximalt åtdragningsmoment är 4 Nm. 4Nm på en M6 eller M8 är ingenting, men på en eker är det riktigt hårt ! Så jag kollade med momentnyckel och sedan gick jag på känn.
              Drar åt lite åt gången och håller koll på fälgen hela tiden, och inte bara dra åt ibland får man släppa på vissa och dra åt andra för att sas flytta fälgen åt ett visst håll. Lite varje gång !
              Skulle det bli heltokigt får man släppa på alla och börja om !

Comment

Terror flex!
                Jag läste om någon som testade detta däcket när han for fram mellan Arkansas och Oregon (världens häftigaste resa, måste jag göra innan jag dör - sök på Trans American Trail). Det höll väl bra, han bytte mycket tidigare än jag skulle gjort, var massor med knotter kvar på det. MEN det var en osannolik "bitch" att få av fälgen - tror att det är ännu k*kigare att få dit. Kom gärna med rapport om er uppfattning av däcket - grepp, livslängd och få/av på fälg.

///Frippe

Comment

Originally posted by Budman View Post
                  Terror flex!
                  Jag läste om någon som testade detta däcket när han for fram mellan Arkansas och Oregon (världens häftigaste resa, måste jag göra innan jag dör - sök på Trans American Trail). Det höll väl bra, han bytte mycket tidigare än jag skulle gjort, var massor med knotter kvar på det. MEN det var en osannolik "bitch" att få av fälgen - tror att det är ännu k*kigare att få dit. Kom gärna med rapport om er uppfattning av däcket - grepp, livslängd och få/av på fälg.

///Frippe
                  Ja vi tar det i däck tråden sedan.

(längtar till vår, sol och grus)
                  Attached Files

Comment

Jag får tacka så mycket för däcksråden jag fick. Om jag inte hinner få tag i en extra framfälg så testar jag nog MT21 fram till att börja med.

En annan fråga jag har. Jag ska precis beställa lite grejjer till cykeln, och tänkte höjja styret. Går det att klippa dit styrhöjjare på 30 mm utan att få problem med vajrar och kablar? Eller får man hålla sig till 18 mm då, för det borde väl funka? Har läst i Sommers katalog, men jag läste aldrig klart tyskan i skolan, så jag fattar helt enkelt inte vad dom menar. Skulle vara guld om någon hade koll på detta.
                    /Putteman
                    KTM 950 Adventure
                    (KåtaTappraMän)
                    "What we do in life, echoes in eternity"

Comment

Inga problem med 30mm

Jag har höjt mitt originalstyre med 30mm utan problem med vajrar eller nåt.
                      Min är en vanlig -03'a. (bifogar en bild)
                      Körställningen är nu betydligt förbättrad i stående ställning men jag är också lång som en giraff, 2meter.

/// Martin
                      Attached Files
                      950 S -03

Comment

Ni som bytt till höga framskärmar.
                        Vad kör ni med för skärmar, bara touratech eller?
                        Fyll inte livet med dagar utan dagarna med liv!

På ringlande grusvägar KTM950 Adventure
                        På ringlande asfaltvägar Wildstar 1600
                        På transportsträckorna i livet A6
                        På E4an Scania R500

Comment

Har snokat runt gillar Acerbis Supermotard skrämen.
                          Någon som vet vem som kränger dessa?

På E4an Scania R500

Comment

hög framstänka...

Till er som har bytt till högre framstänka, varför?

Känns inte som att det är en hoj man drar ner i gyttjehålen med risk för att leran packas fast under skärmen. Däremot har jag funderat på att höja den befintliga skärmen ca 2cm och sätta på en stänklapp för grussprutet. Det är, tror jag, ett tillräckligt avstånd från däcket.

Fördelen är att man då bara behöver förlänga den bromsslang som går i en båge över skärmen!
                            070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Originally posted by StefanW View Post
                              Till er som har bytt till högre framstänka, varför?

Känns inte som att det är en hoj man drar ner i gyttjehålen med risk för att leran packas fast under skärmen. Däremot har jag funderat på att höja den befintliga skärmen ca 2cm och sätta på en stänklapp för grussprutet. Det är, tror jag, ett tillräckligt avstånd från däcket.

Fördelen är att man då bara behöver förlänga den bromsslang som går i en båge över skärmen!
                              Du behöver inte ens förlänga den befintliga.
                              Du behöver bara dra om den lite och dra den längre bak på skärmen där den är lägre. Fick lov att göra det för att få in dubbdäcken.

Varför jag är intresserad av den högre skärmen har bara med utseende att göra. Det kommer säkert att vara mkt mer opraktiskt, med mer skit på motorn osv. Men så är det ju med allt!

...Är det snyggt så är det opraktiskt och är det gott så är det onyttigt osv... =)

På E4an Scania R500

Comment

Jag har allvarliga planer på att sätta på en låg skärm på min SE. Det kommer säkert att se underligt ut. Men jag är lite trött på allt kladd, smö och is som lägger sig på motor, kylare, lykta och mitt ansikte. Dessutom så sprutar det upp snö på sidan om, upp framför styret, när man kör i lössnö. Rakt i ansiktet.

Nån som vill sälja sin låga?
                                Kör idag!

Comment

Working...
                                X