Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Någon som är sugen på 44 liters tankar från aqualine Australia. snacka om aktionradie. Passar tydligen både på 950/990.
    Attached Files
    Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Ka- ching!

Yup!

Mina är ju redan på vägen...

mmmmmmmmmmmmmmm... :D
      Attached Files
      swedishmotosafaris

Comment

Aqualine tankar?

Vad kostar ett par sånna?
        Nån som har länk?
        -----------------------------------------
        Lider akut brist av grus...

Comment

Re: Aqualine tankar?

Originally posted by borgen
          Vad kostar ett par sånna?
          Nån som har länk?
          Svarar på frågan själv om det är nån mer som letar:
          1650 AUD + frakt, blir väl dryga 10 000 SEK gissar jag. "Smakar det så kostar det"-regeln verkar tyvärr stämma...
          http://www.rvaqualine.com.au/page.php?sId=27&aId=3
          -----------------------------------------
          Lider akut brist av grus...

Comment

För att byta ämne lite.

Vilka har bytt ut sina orginalfälgar till 950/990?
            Jag funderar på att byta på min men är lite osäker på vilka fäljar som håller till en sådan här pass tung hoj.
            Såg på Sommers sida att de sålde en fälgsats för 1000 Euro. Är det vanliga Excel fälgar eller är det något annorlunda med dessa?
            I usa kan man enkelt hitta ett par excel för motsvarande under 700 Euro.
            Måtten är desamma. Men är de tillräckligt stabila för en hoj på 200+ kilo?

/Anders

200 EXC -04
            990 Adventure S -06

Comment

Jo, Excels fälgar håller för 950´n. Har det både fram och bak på mina grusåkarhjul. Framfälgen på mitt grusåkarhjul är bytt från gummibehrs till ett Excel och är köpt från en crossbutik.
              Det är likadan fälgring som sitter på Sommers fälgar.
              Får du så bra pris från US så är det väl bara och handla.

Comment

Originally posted by 2taktsrök
                Vilka har bytt ut sina orginalfälgar till 950/990?
                ..Såg på Sommers sida att de sålde en fälgsats för 1000 Euro. ... Men är de tillräckligt stabila för en hoj på 200+ kilo?

/Anders

Jag köpte Excel från Sommer, levereras med feta ekrar och KTM originalnav. Funkat kanon.

Comment

Jag gick tillbaka till handlarn och frågade om det inte var en offroadhoj jag hade köpt.

Jag hade en jättebyngel i framfälgen. När vi väl börjar granska fälgarna hittade vi en till på framfälgen och en på bakfälgen.

Ska det vara så här frågade jag smått förbannad då specen för 990 när den presenterades stod att nya 990 kommer med förbättrade och förstärkta fälgar!!

Vi fotade fälgarna och handlarna skickade in bilderna via ktm sverige som vidarebefodrade dem till Österrike. Tog ett par dar och jag skulle få nya fälgar,

Vad händer nästa gång jag kommer med bucklor på fälgarna frågade jag då?

Finns det något alternativ var min nästa fråga. Kanske super enduro fälgarna passar var min passning.

Sagt o gjort de ekrade om mina fälgar vid 750 mila servicen. De fick byta ekrarna i bakhjulet.

Kostade inte mig en spänn.

Jag bara hoppas att de fälgarna håller bättre än Behr.

Tack för det KTM.

Lycka till vid era reklamationer. Står det Ready to Race eller inte var en av mina kommentarer.
                  990 Adventure S

Comment

Kul att din fick nya fälgar på garantin. Jag fick avlsag och fick betala min framfälg på en två månader gammal hoj.
                    På grus kör jag numera Excel både fram och bak och problemet har inte uppstått igen.
                    Har du gummiBehrs fälgar på så är det bara en tidsfråga innan dom blir buggliga igen.

Vad som sitter på SE vet jag inte. Kanske någon ny förstärkt variant.

Comment

Originally posted by AndersG
                      Kul att din fick nya fälgar på garantin. Jag fick avlsag och fick betala min framfälg på en två månader gammal hoj.
                      På grus kör jag numera Excel både fram och bak och problemet har inte uppstått igen.
                      Har du gummiBehrs fälgar på så är det bara en tidsfråga innan dom blir buggliga igen.

Vad som sitter på SE vet jag inte. Kanske någon ny förstärkt variant.
                      Det sitter DID fälgar på SE:en.

Har inte hört någon som fått bucklor på dom :D

Har försökt att få ny fälgbana fram på garantin men dom tar inte det
                      http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Originally posted by "AdventureRider
                        Har försökt att få ny fälgbana fram på garantin men dom tar inte det
                        Inte min heller.
                        Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

Comment

Ny hoj

Kanske dax att presentera sin nya följeslagare, samtidigt vill jag varna alla nya läsare av dena tråd det slutar med ett stort hål i plånboken

Men det är det värt

Micke
                          Attached Files
                          Gör ett näräventyr och lev i nuet

Kika även in på:
                          http://naraventyr.blogspot.com/

Comment

Grattis till nya hojen

Comment

Originally posted by Marty69
                              Jag gick tillbaka till handlarn och frågade om det inte var en offroadhoj jag hade köpt.

Jag hade en jättebyngel i framfälgen. När vi väl börjar granska fälgarna hittade vi en till på framfälgen och en på bakfälgen.

Ska det vara så här frågade jag smått förbannad då specen för 990 när den presenterades stod att nya 990 kommer med förbättrade och förstärkta fälgar!!

Vi fotade fälgarna och handlarna skickade in bilderna via ktm sverige som vidarebefodrade dem till Österrike. Tog ett par dar och jag skulle få nya fälgar,

Vad händer nästa gång jag kommer med bucklor på fälgarna frågade jag då?

Finns det något alternativ var min nästa fråga. Kanske super enduro fälgarna passar var min passning.

Sagt o gjort de ekrade om mina fälgar vid 750 mila servicen. De fick byta ekrarna i bakhjulet.

Kostade inte mig en spänn.

Jag bara hoppas att de fälgarna håller bättre än Behr.

Tack för det KTM.

Lycka till vid era reklamationer. Står det Ready to Race eller inte var en av mina kommentarer.
                              Så du har alltså superendurons fälgbanor nu Hur funkar det med den smala fälgen bak För den är väl bara 2,5 bak.

Comment

Japp det sitter Superendurons fälgbanor både fram och bak. Av märket did som du nämnde tidigare.

Hur det funkar vet jag inte ännu. Har bara kört hem den från handlarn sen kom snön. Får återkomma med det till våren.

Som jag ser det borde bara vara till fördel då urvalet av däck blir större och billigare då orginal är 150 och på SE sitter det 140.

Funkar det på SEn borde det funka på Adv också eller? Excelfälgen är också 2,5 bak och den kör ett flertal på här på Soe.

Skillnaden är att jag inte behöver slänga ut 10 papp på ett par extra fälgar.

Tråkigt för er som inte lyckas att reklamera era fälgar.

Jag längtar till våren.

/ Martin
                                990 Adventure S

Comment

Working...
                                X