Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Alfas
    Den här är läcker !
    KTM 999 Avalanche
    Inte alls dum.
    Vad skiljer den mot årets 990?

Dock är inte färgen särskilt praktisk. En söndagstur i torrt väder så har vi man en grå hoj. Är det som kallas kamelontlack?

200 EXC -04
    990 Adventure S -06

Comment

Originally posted by 2taktsrök
      Den här är läcker !
      KTM 999 Avalanche
      Inte alls dum.
      Vad skiljer den mot årets 990?

Dock är inte färgen särskilt praktisk. En söndagstur i torrt väder så har vi man en grå hoj. Är det som kallas kamelontlack?
      Ingen aning om det skilljer något jämfört med vanliga 990. Det är en Tysk design firma som gjort den, G-lab.
      Ser ut som att dom satt torrkoppling på den också.
      Jag blir sugen på att lacka om min. :cool:
      Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

Comment

Ser ut som att dom satt torrkoppling på den också.
        Är det inte bara en ovanligt flashig kåpa över kopplingen?

Skulle jag köpa nytt skulle jag kunna gå med på den vita. Men jag byter inte bort min fina blå. :)

200 EXC -04
        990 Adventure S -06

Comment

Jag får nog ändra min åsikt angående "buller debatten"
          Var ute en tur i Söndags med insatserna i mina Leo Vince.
          Det var betydligt behagligare att åka med !
          Dessutom kan man ju "smyga" runt i skogarna på ett annat sätt med en tystare hoj. De låter väl ungefär lika mycket som original ljuddämparna, men de är ju mycket lättare än U-båtarna till originalljuddämpare.
          :D
          Inga effektbrister?
          Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
          Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
          KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
          Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

Originally posted by Lämmeln
            Jag får nog ändra min åsikt angående "buller debatten"
            Var ute en tur i Söndags med insatserna i mina Leo Vince.
            Det var betydligt behagligare att åka med !
            Dessutom kan man ju "smyga" runt i skogarna på ett annat sätt med en tystare hoj. De låter väl ungefär lika mycket som original ljuddämparna, men de är ju mycket lättare än U-båtarna till originalljuddämpare.
            :D
            Inga effektbrister?
            Kör nu med insatserna i mina Akra och har fått ett märkbart bättre drag i mellanregistret. Det gör ju att den går lättare upp på slangen
            http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Satte in mina insatser (Akra), och märkte också att den nu gick upp på bakslangen utan att jag egentligen ville det...

Kändes som om det blev bättre botten/mellan register.
              Effekten på "toppen" känns ganska onödig på dessa hojar, det finns och blir över !!
              Att den sen går lite tystare, känns bara skönt när man kör på lite "känsliga" ställen.

Comment

Samma här, bättre mellanregister. Lite tamare högre upp i varv.
                Lagom mullrigt.
                Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

Comment

Jag som älskar ljudet utan insatser. Blev faktiskt nästan avstängd från en amerikanskt KTM-forum bara för att jag skrev att jag gillade ljudet från "slightly modified exhausts". Känsliga människor!

Körde förresten in på en gårdsplan av misstag i helgen. Där stod en äldre herre med en tveksam min. Jag stannade, slog av tändningen och förklarade att det på GPS:en såg ut som om vägen ledde vidare förbi hans hus. Han påpekade att det var trist med alla som körde sönder vägarna men sedan sken han upp och sa att ljdet ändå är underbart. Sedan pekade han in mellan husen och föreslog att jag skulle köra den lilla dolda grusväg som mycket riktigt fortsatte på hans bakgård. Goa Gôbbar! :D
                  Lämmeln

Husaberg FE 570 -12
                  Honda XRV750 -02, Husaberg FE 570 -12, KTM 690 Enduro R, KTM 530 EXC, KTM 690 Enduro, KTM 950 Adv,
                  KTM 625 SXC, KTM 525 EXC, KTM 520 EXC, Honda XR400R, KTM 640 LC4, Honda XR400R, KTM EGS 620, Honda XR600R,
                  Honda XL600V Transalp, Honda VFR750F, Honda XR600R, Honda VFR750F, Honda XL600R, Honda CB400N

Comment

Modifierade ni förgasarbestyckning eller tryckte ni bara tillbaka insatserna och såg glada ut?
                    Lämmeln

Husaberg FE 570 -12

Comment

Originally posted by Lämmeln
                      Modifierade ni förgasarbestyckning eller tryckte ni bara tillbaka insatserna och såg glada ut?

Ser glada ut
                      http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Satte in mina insatser (Akra), och märkte också att den nu gick upp på bakslangen utan att jag egentligen ville det...

Kändes som om det blev bättre botten/mellan register.
                        Effekten på "toppen" känns ganska onödig på dessa hojar, det finns och blir över !!
                        Att den sen går lite tystare, känns bara skönt när man kör på lite "känsliga" ställen.
                        Intressant läsning Helt klart värt att prova. Tycker dock att det är rätt skönt med ett avgasljud som överröstar motorljudet. Men om den går bättre utan är det väl inget snack... Och då blir ju dom som ogillar ljudet nöjda. Fast dom som gillar ljudet utan insatser blir nog besvikna... (Har fått massa kommentarer om att hojen låter härligt. men aldrig fått nåt klagomål.) Men men. det är ju min hoj så jag gör som jag vill. Så insatserna kan väl få ett försök till.

Bra att ni prövar. så man bara kan insupa alla kunskaper här på forumet och sen göra rätt direkt :D ...
                        Kör X challenge/Körde KTM 950 Adventure

Comment

Hur hög är en 950.

Har bra nära köpt en 950 -04 dock lyckas jag inte få fram hur hög en sån är då jag vill veta om den rymms i släpen jag tänkt hyra. Om någon vet eller kan mäta hur hög en sån maskin är vore det till stor hjälp.

Om det går skicka ett sms med höjd till 070-6336907 då jag har dåligt med tillgång till dator.

Tack på förhand /Johan
                          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

det ordnade sig

/Johan
                            www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Hej någon som vet hur KTM 990 s ,ser ut 07
                              Har sålt min 03 ,o är sugen att beställa en 07: Jag vill inte ha någon bedoin dekor( Dakar loggan)hoppas att den är borta
                              MVH Gunnar

Comment

Originally posted by gsm
                                ... Jag vill inte ha någon bedoin dekor( Dakar loggan)hoppas att den är borta
                                MVH Gunnar
                                Men hallo där, på en hoj som har utprovats och vunnit ett Dakarrally kan det väl aldrig vara fel med en Dakarlogga!
                                070 650 32 31 || GravelTravelAdventure || Lite statistik från GTA-event || Så fungerar en roadbook

Comment

Working...
                                X