If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dock är inte färgen särskilt praktisk. En söndagstur i torrt väder så har vi man en grå hoj. Är det som kallas kamelontlack?
Ingen aning om det skilljer något jämfört med vanliga 990. Det är en Tysk design firma som gjort den, G-lab.
Ser ut som att dom satt torrkoppling på den också.
Jag blir sugen på att lacka om min. :cool:
Jag får nog ändra min åsikt angående "buller debatten"
Var ute en tur i Söndags med insatserna i mina Leo Vince.
Det var betydligt behagligare att åka med !
Dessutom kan man ju "smyga" runt i skogarna på ett annat sätt med en tystare hoj. De låter väl ungefär lika mycket som original ljuddämparna, men de är ju mycket lättare än U-båtarna till originalljuddämpare.
:D
Jag får nog ändra min åsikt angående "buller debatten"
Var ute en tur i Söndags med insatserna i mina Leo Vince.
Det var betydligt behagligare att åka med !
Dessutom kan man ju "smyga" runt i skogarna på ett annat sätt med en tystare hoj. De låter väl ungefär lika mycket som original ljuddämparna, men de är ju mycket lättare än U-båtarna till originalljuddämpare.
:D
Inga effektbrister?
Kör nu med insatserna i mina Akra och har fått ett märkbart bättre drag i mellanregistret. Det gör ju att den går lättare upp på slangen
Satte in mina insatser (Akra), och märkte också att den nu gick upp på bakslangen utan att jag egentligen ville det...
Kändes som om det blev bättre botten/mellan register.
Effekten på "toppen" känns ganska onödig på dessa hojar, det finns och blir över !!
Att den sen går lite tystare, känns bara skönt när man kör på lite "känsliga" ställen.
Jag som älskar ljudet utan insatser. Blev faktiskt nästan avstängd från en amerikanskt KTM-forum bara för att jag skrev att jag gillade ljudet från "slightly modified exhausts". Känsliga människor!
Körde förresten in på en gårdsplan av misstag i helgen. Där stod en äldre herre med en tveksam min. Jag stannade, slog av tändningen och förklarade att det på GPS:en såg ut som om vägen ledde vidare förbi hans hus. Han påpekade att det var trist med alla som körde sönder vägarna men sedan sken han upp och sa att ljdet ändå är underbart. Sedan pekade han in mellan husen och föreslog att jag skulle köra den lilla dolda grusväg som mycket riktigt fortsatte på hans bakgård. Goa Gôbbar! :D
Satte in mina insatser (Akra), och märkte också att den nu gick upp på bakslangen utan att jag egentligen ville det...
Kändes som om det blev bättre botten/mellan register.
Effekten på "toppen" känns ganska onödig på dessa hojar, det finns och blir över !!
Att den sen går lite tystare, känns bara skönt när man kör på lite "känsliga" ställen.
Intressant läsning Helt klart värt att prova. Tycker dock att det är rätt skönt med ett avgasljud som överröstar motorljudet. Men om den går bättre utan är det väl inget snack... Och då blir ju dom som ogillar ljudet nöjda. Fast dom som gillar ljudet utan insatser blir nog besvikna... (Har fått massa kommentarer om att hojen låter härligt. men aldrig fått nåt klagomål.) Men men. det är ju min hoj så jag gör som jag vill. Så insatserna kan väl få ett försök till.
Bra att ni prövar. så man bara kan insupa alla kunskaper här på forumet och sen göra rätt direkt :D ...
Har bra nära köpt en 950 -04 dock lyckas jag inte få fram hur hög en sån är då jag vill veta om den rymms i släpen jag tänkt hyra. Om någon vet eller kan mäta hur hög en sån maskin är vore det till stor hjälp.
Om det går skicka ett sms med höjd till 070-6336907 då jag har dåligt med tillgång till dator.
Hej någon som vet hur KTM 990 s ,ser ut 07
Har sålt min 03 ,o är sugen att beställa en 07: Jag vill inte ha någon bedoin dekor( Dakar loggan)hoppas att den är borta
MVH Gunnar
Comment