Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • avg
    replied
    Originally posted by Blutor View Post
    Jag!!!
    Lol! Stilpoäng!

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Jag!!!

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Originally posted by K J D View Post
    @avg: Sidostödet sitter monterat i motorn, kör man i stökig och stenig mark (enduro) så kan man om oturen är framme slå i stödet och därmed få skador på motorn.
    Flyttar man stödet så det blir rammonterat så minskar man risken för det.

    Detta gäller alla KTM 950 och 990.
    Aha, tack!

    Men vem tar ut sin 200+ kg-best ut i riktigt stökig terräng?

    Leave a comment:


  • K J D
    replied
    @avg: Sidostödet sitter monterat i motorn, kör man i stökig och stenig mark (enduro) så kan man om oturen är framme slå i stödet och därmed få skador på motorn.
    Flyttar man stödet så det blir rammonterat så minskar man risken för det.

    Detta gäller alla KTM 950 och 990.

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Originally posted by Yxan View Post
    Nån som vet av en svensk återförsäljare som säljer sats för att flytta sidostödet?
    Eller nån här som har ett liggandes?
    Varför vill man göra detta?

    Leave a comment:


  • Matte Norrköping
    replied
    De börjar bli sjukt billiga är min slutsats, för vad vill du betala för en 1090 på 6-7000 mil..?

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Originally posted by Peppa View Post
    Är 990n otroligt populär eller är det bara inte säsong? Jag har fått för mig att köpa en 990 Adv, men objekt saknas. Tips mottages tacksamt!
    Otroligt populär misstänker jag.

    En kändis på detta forum säljer ju sin Adv.
    Kanske intressant?

    Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 990 Adventure https://www.blocket.se/vi/80127406.htm

    Leave a comment:


  • Peppa
    replied
    Är 990n otroligt populär eller är det bara inte säsong? Jag har fått för mig att köpa en 990 Adv, men objekt saknas. Tips mottages tacksamt!

    Leave a comment:


  • Yxan
    replied
    Har touringruta idag på min, så beställt en lågruta från Moose (13cm lägre än orginal) samt denna: https://www.ebay.com/itm/Clear-Headl...53.m2749.l2649

    Sedan ska GPS flyttas från styret upp ovan varvräknaren.
    Gjorde ett fäste liknande detta imorse: http://img.photobucket.com/albums/v6...image-1419.jpg imorse för att styva upp sidostödet.

    Beställt lite elprylar för att kunna ladda mobilen i lilla tankutrymmet, även beställt denna https://www.clasohlson.com/se/Väska/Pr408469000 för att montera bak.
    Också innerväskor till Touratech lådorna. Roligt å handla. Man hittar många bra tips längre bak i tråden!

    Leave a comment:


  • Boost III
    replied
    Originally posted by Yxan View Post
    Då var 990in inköpt. Sitter och letar "Endcaps" till LeoVince SBK 0230 system, västra pipans är lite sprucket. Hittar enbart kompletta system. Nån som vet vart man kan få tag på svarta delen?

    http://1buffalo.smugmug.com/Motorcyc.../IMG0101-M.jpg
    Jag har också Leo med dessa endcaps dock hela. Säg till här eller pma mig om du hittar dem.

    Leave a comment:


  • Yxan
    replied
    Nån som vet av en svensk återförsäljare som säljer sats för att flytta sidostödet?
    Eller nån här som har ett liggandes?

    Leave a comment:


  • Yxan
    replied
    Då var 990in inköpt. Sitter och letar "Endcaps" till LeoVince SBK 0230 system, västra pipans är lite sprucket. Hittar enbart kompletta system. Nån som vet vart man kan få tag på svarta delen?

    http://1buffalo.smugmug.com/Motorcyc.../IMG0101-M.jpg

    Leave a comment:


  • Yxan
    replied
    Originally posted by Kolja View Post
    För 69 950 spänn i ett kuvert skulle jag nog kunna skiljas från en Superenduro -07 med titan/kolfiber-Wings etc.
    Jag tror du är synsk, jag har satt en fast budget på 70k
    SuperEnduron är frään, men har siktet inställt i förstahand på en 990 Adventure.

    Leave a comment:


  • Kolja
    replied
    Originally posted by Yxan View Post
    Hej Grabbar& Tjejer,

    ni som ägt 950/990 ett längre tag, kan man se nån nämnvärd skillnad i slitaget på motorn om cykeln gått säg 2500mil eller 6000mil? Förstår att de kan va väldigt individuellt….

    Nån som har tillgång till Servicebok, mer specifikt än bara oljebyte var 750mil/1ggr år.
    I stil med kamkedja & såna lite mera avancerade ingrepp.

    Och är i i säljar tankar, dra gärna ett PM
    För 69 950 spänn i ett kuvert skulle jag nog kunna skiljas från en Superenduro -07 med titan/kolfiber-Wings etc.

    Leave a comment:


  • Yxan
    replied
    Boost III - Tackar för svar, kul film, synd man är så dålig på Hollänska. Fin verkstad med tavlor hade de.

    Jag misstänkte att man kan vara lugn om man köper en med lite mera mil… de blir intemindre direkt med tiden. Men LC8 verkar driftsäker
    Och de 990 som kommer ut försvinner rätt omgående.. letar en2007 och framåt. Sedan har man bara ägt 1 4taktare i sitt liv och inge medstörre motor så man är novis gällande 4takt mek.

    Leave a comment:

Working...
X