Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sundström
    replied
    Borde väl gå att bygla bort annars som på 690:n om den fortsätter spöka

    Leave a comment:


  • Yxan
    replied
    Har löst mitt egna problem. Behövde justera magnetkontakten mera till vänster #15, så den låg bättre emot sändarn.

    http://forumbilder.se/H7PQC/38c1ac89...8-a9b8f320c390
    Last edited by Yxan; 08-16-2018, 12:14 PM.

    Leave a comment:


  • Yxan
    replied
    Jag köpte min 990 i Juni, har hunnit med 150mil so far, och sänkt den 2ggr rejält i en kraftledningsgata. Är skönt att vara 2st då man ska bärja lös aset.
    http://forumbilder.se/H7PQ7/img-1672

    Nu till mitt problem, igår va jag ute och åkte dock dog den ett flertal ggr (har hänt förut då jag kommit åt sidostödet med hälen, så dödaren klipper, men den vaknar ju ändå till liv då stödet åker upp) men inte igår.
    Fick stanna och vri av tändningen och fälla upp ner stödet flera ggr för att NOLLA funktionen?! Men jag tog mig hem efter att den tjuvstannat 10-15ggr.

    Tog och rengjorde runt denna sändaren, och drog även åt bulten som håller i sidostödet... då jag tyckte den va lite glapp och kanske påverkade funktionen
    Men imorse då jag skulle till jobbet så kom jag inte ens av gården... direkt då jag lägger i växeln dör hojen, spelade ingen roll att jag rekade på stödet osv.
    Kabelbrott?
    Helst av allt vill jag koppla bort denna funktion, för det är väldigt störigt att cykeln dör då jag kommer åt sidostödet med foten vid aktiv stående körning, fast jag böjt bort triangeln (den jag håller fingret på i nedanstående bild) som va mest ivägen så kommer jag åt det. Hur dödar man denna funktion? Finns de nån säkring jag jag dra, eller koppla ihop 2st kablar?

    http://forumbilder.se/H7PQ7/stodnerfalt1


    Det är väl Del #11 #12 & #15
    https://www.ktmshop.se/index.php?act...4161#partslist


    Edit: Ev hittat en lösning, men tar gärna emot fler tips.
    Återkommer då jag testat detta:
    Pull the switch off the bracket, pull the magnet off the sidestand. Tiptie them together wrap them in tape etc etc.

    Å film: https://www.youtube.com/watch?v=P0lTF4nilDY
    Last edited by Yxan; 08-16-2018, 09:04 AM.

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Att köra stor adv-hoj på stigar är ju svårare än en Trial-hoj.
    Men om man inte gillar utmaningar så är ju asfalt ett bra alternativ för mesar.

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Stora Adv-hojar föreställer jag mig funkar bäst på slingrande grusvägar och öknar.
    På en smal skogsstig - inte så mycket.

    Inser att mitt tyckande kan vara en kastad handske och att en del kommer att ge sig sjutton på att motbevisa mig.

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Fast jag kör på original hasplåt och motormonterat sidostöd.

    Älskar att leva otryggt ibland!

    Leave a comment:


  • K J D
    replied
    Ja, man har en tendens att hamna på skogsmaskinsspår, i surhål o.s.v. Varför med en stor hoj undrar då vän av ordning.
    Svaret är enkelt: För att det är kul förstås.

    Leave a comment:


  • Peppa
    replied
    Originally posted by avg View Post
    Lol! Stilpoäng!
    Men det måste väl vara syftet med en Adventure annars är det väl inge kul? :)

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Originally posted by Blutor View Post
    Jag!!!
    Lol! Stilpoäng!

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Jag!!!

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Originally posted by K J D View Post
    @avg: Sidostödet sitter monterat i motorn, kör man i stökig och stenig mark (enduro) så kan man om oturen är framme slå i stödet och därmed få skador på motorn.
    Flyttar man stödet så det blir rammonterat så minskar man risken för det.

    Detta gäller alla KTM 950 och 990.
    Aha, tack!

    Men vem tar ut sin 200+ kg-best ut i riktigt stökig terräng?

    Leave a comment:


  • K J D
    replied
    @avg: Sidostödet sitter monterat i motorn, kör man i stökig och stenig mark (enduro) så kan man om oturen är framme slå i stödet och därmed få skador på motorn.
    Flyttar man stödet så det blir rammonterat så minskar man risken för det.

    Detta gäller alla KTM 950 och 990.

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Originally posted by Yxan View Post
    Nån som vet av en svensk återförsäljare som säljer sats för att flytta sidostödet?
    Eller nån här som har ett liggandes?
    Varför vill man göra detta?

    Leave a comment:


  • Matte Norrköping
    replied
    De börjar bli sjukt billiga är min slutsats, för vad vill du betala för en 1090 på 6-7000 mil..?

    Leave a comment:


  • avg
    replied
    Originally posted by Peppa View Post
    Är 990n otroligt populär eller är det bara inte säsong? Jag har fått för mig att köpa en 990 Adv, men objekt saknas. Tips mottages tacksamt!
    Otroligt populär misstänker jag.

    En kändis på detta forum säljer ju sin Adv.
    Kanske intressant?

    Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 990 Adventure https://www.blocket.se/vi/80127406.htm

    Leave a comment:

Working...
X