Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by XRV Gud
    Snubben som har denna klagar dock på att han inte får upp den på bakhjulet längre på asfalt, det bara spinner.

Stackars han

MAD hade en underbar serie på 70-talet med temat "Folk det är svårt att tycka synd om". Platsar där helt klart.

Comment

Veckans Bild
      Attached Files
      Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

100 milan gjord. Fick vara med och hjälpa till.
        Lite lösa bultar, speciellt kopplingen vid motorn var lös.
        Förgasarna är synkade och ventilerna kollade.
        Ny olja + filter.
        EPC:n borta nu, samt lyft nålarna ett hack. Ljuddämparna och Sommer-locken till luftburken hade inte kommit men enligt uppgift från just Sommer behöver man inte byta munstycken efter man öppnat luft o buller.
        SAS sitter kvar än så länge.
        Hojjen känns bra mycket piggare redan!
        K-märk gruset!

Comment

Originally posted by Peter K
          Varför har en del LC8 bara en skiva fram? viktbesparing eller de stora grabbarna kanske inte bromsar så mycket
          När man kör på så löst underlag som dom ofta gör har man väl inte användning av dubbla skivor. Går säkert att låsa upp framhjulet även om dom körde med trumbroms fram. Tror jag.
          Fågelvägen är målet!

F.d. hojar:
          DRZ-400S Saknar denna.. snyft!
          XR650R Mördarmaskinen WAAH!
          F650GS Dakar - 75mil på en dag, inga problem)
          DR650SE Blub blub..
          VFR800 Saknar denna.. snyft!
          SV650S The beginning

Comment

kjytr

TJA Hasse älskar å se att du får svår ångest när du får se en riktig HOJ du e sen länge välkommen på en provkörning FRÅN LC8gasare annars får du gärna behålla bsläden å längta
            Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

Comment

Bilder på en 950 klar för rally
              Attached Files
              http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Grrr vill också ha!
                Asläckert -men ligger inte avgaröret lite farligt till sådär?
                Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                (™Geggamoja)
                http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Originally posted by Peter K
                  Varför har en del LC8 bara en skiva fram? viktbesparing eller de stora grabbarna kanske inte bromsar så mycket
                  Det är tydligen bökigt att dra bromsslang till båda om man monterat hög framskärm. Bromskraften räcker nog mer än tillräckligt.
                  950, the # of the BEAST
                  990, Second BEST

Comment

Originally posted by mats#10
                    Det är tydligen bökigt att dra bromsslang till båda om man monterat hög framskärm. Bromskraften räcker nog mer än tillräckligt.
                    Det är ju inte direkt svårt att dra en slang till vardera oket om man nu vill ha dubbla skivor fram.
                    Skulle tro att det främst är viktbesparingen som är skälet till enkelok/-skiva.
                    ~~h00k3d 4 £if3~~

Comment

Inte svårt, men lättare att plocka bort
                      950, the # of the BEAST
                      990, Second BEST

Comment

Så roligt att höra att fler skaffar denna underbara hoj.
                        Var i Pålamalm förra helgen. (jättesandgrop)
                        Körde med orginaldäck bak och ÄNDÅ var det så jäkla otroligt underhållande körning att jag knappt kunde sluta.
                        Trots däcket åt den sig upp för 10m sandbackar och bjöd på trevliga piruetter med en å annan avkastning!

Är mäkta imponerad av att vikten försvinner om man bara gasar på ordentligt samt den otroliga fjädringen chassit kontrollerna etc etc...
                        Blir tröttare när jag kör XR:n, beror nog på att på LC8:an måste man nästan köra avslappnat för att det ska funka.

Drog på ordentligt på en av rakorna, tror det var på 4:an, twinnen bara vrålade mellan benen och bredstället var långt och brett. Insåg då att det finns tillfällen då denna cykel "tar över" körningen helt å hållet och det är bara att betrakta sig som passagerare snarare än pilot!

Har sålt Harley`n. XR:n står i garaget å gråter...Nån som vill trösta?
                        K-märk gruset!

Comment

He, he! Låter preciiis som en hoj för mig. Vill oxå ha en..

Vafalls! Skall Arno bara äga en hoj i fortsättningen? Fast de är ju klart, med tre oppsättningar däck till en LC8'a kan man ju göra allt. Grusåka, toura med damen bakpå, glida i sta'n, osv,osv...
                          Sveriges Autobahn är våra grusvägar - där finns (nästan) aldrig polisen.
                          www.fraggel.se

Comment

Mmmm, tror den passar din körstil riktigt bra. Kom igen Danne, you only live twice!

Ångrar så här i efterhand att jag sålde CR:n. Passar bättre ihop med LC8:an tror jag. Iof vore det ultimata en e-reggad CRF eller nått.
                            K-märk gruset!

Comment

Originally posted by Arno
                              Mmmm, tror den passar din körstil riktigt bra. Kom igen Danne, you only live twice!
                              Så sant, så sant Arno.
                              MEN, jag tror min körstil är lite väl vurpbenägen. Jag kan iof leva med att vurpa en LC8'a lite då och då, med det klarar nog inte min ekonomi.

Fast det är ju klart, hade jag haft stålar så hade jag ägt:
                              En LC8'a med två uppsättningar fälgar, dock ej motardfälgar.
                              En 525'a med vanliga fälgar och motardfälgar.

*Host - harkel* Ingen som har sisådär 200000kr över och kan tänkas ge dem till mig ? Jag kan skjuta till det där sista som behövs för mina inköp
                              Sveriges Autobahn är våra grusvägar - där finns (nästan) aldrig polisen.
                              www.fraggel.se

Comment

Läste i nån blaska att det bara var sadeln som var lägre på 05:orna. (20 mm)
                                Bifogar bild från Pålamalm!
                                Attached Files
                                K-märk gruset!

Comment

Working...
                                X