Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by klippo

140/80 funkar alldeles utmärkt.
    Har köpt däck på myNETmoto.com i Tyskland, grymt snabb leverans.
    Vill du ha TKC80, kolla länken:
    http://www.mynetmoto.com/motorradrei...TAL&StartRow=0
    80 Euro + frakt :D
    Tackar den länken var välkommen, tyvärr så har jag redan gjort en panikbeställning från ktm-sommer i Dyskland, dom har iallafall grymt bra service tycker jag, man kan maila dom flera gånger om dan om man vill och dom svarar inom nån timme Gick och väntade en månad på att lokala handlaren skulle få hem däcken men det visade sig till slut att han inte kunde få tag på dom! Nästa gång blir det mynetmoto.

Förresten däcklås? blir det inte svårt att balansera hjulet då? Fast det är väl inte så noga om man bara kör offroad och grus.
    http://www.raiddesigns.com/

Comment

Nej, balansering har jag ALDRIG gjort. Inte ens på långturer.
      K-märk gruset!

Comment

Originally posted by Arno
        Kör bara med däckslås fram pga att jag slitit av en ventil från slangen.
        Jag har dom smala Ekcell hjulen från Sommer.
        /Arno
        Funderar på omman skall köra med korv i fram på LC8:an?

Är ju läskigt nu när fler och fler fått framhjuls punktering med otäcka olyckor som följd.
        Eller räcker däcklås och klibbig hockeytejp i fälgbanan för att ha slangen på plats kanske?
        "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

Comment

Absolut inte korv eftersom den ger ett tryck på endast 0.8 ca kör med gummiklätt däckslås å minst 1,3 fram å bak för seriöst grusbus det är iallafall min erfarenhet , vid sempackning å kärring gå upp till ca 2,4 till båda mvh AW
          Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

Comment

kort i rocken vilken modell?

Holahoppsan!

Jag funderar på att skaffa mig en Ktm Adventure 990 är sugen på Vet dock inte vilken modell jag ska välja är det mycket skiljer de åt?

Det problemet som jag funderar mest på är att jag är ynka 170 cm lång
            Har sett att det finns en annan sadel att sätta på från touratech som gör den 2 cm lägre... alltid något...

man vill juh inte vara rädd att välta den så fort man ska stanna..

Någon som är lika kort i rocken som mig som har erfarenhet hur det är att gasa runt på en sådan hoj?

//vill åxo ha kul på grusvägar
            Ey!

Comment

Jag är 178 LÅNG, och jag tycker 950n är låg, iaf mot min 625, inga som helst problem
              Jag kör tills jag ligger...

Comment

Originally posted by Brodde
                Eller räcker däcklås och klibbig hockeytejp i fälgbanan för att ha slangen på plats kanske?
                Är övertygad att det räcker med däckslås om man monterar rätt har schysst slang och normalt lufttryck.
                Jag körde ju UTAN däckslås med extremt lågt tryck när ventilen slets av från slangen fram.
                K-märk gruset!

Comment

Okej.
                  E ju däckbyte snart så då e det väll läge att montera ett däcklås då.
                  Tack Wester och Arno.
                  "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

Comment

Lös kontakt

Vid ett pissstopp på körningen idag upptäckte jag till min förvåning en kontakt som var lös. Hängde ut över oljebehållaren på högersida. Kunde inte hitta nånstans den skulle sitta.

VAd är detta för lite kontakt. Ska det finnas en lös kontakt.

Märks inget på hojen när man kör.
                    Kör X challenge/Körde KTM 950 Adventure

Comment

Gissningsvis sladden till främre EPC'n som tittat fram.
                      Kör idag!

Comment

Hej Scorpion kolla med Lämmeln han hade också vissa betänkligheter ang höjden,, min nuvarande är 2cm högre gamla S-en, men ja har inga som helst prob, mvh <AW
                        Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

Comment

Var inne på KTM-Sommer.de och såg de sålde någon "sport växel sensor" (GANGSENSOR SPORT 990 Adventure/S).

Är 990:n elektroniskt bgränsad på 2:a och 3:e växeln eller är det bara jag som fattar fel?

Någon som vet?

Skickar med länken till sidan: http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/f_zub_adv9xx_06.html

Gå ner till mitten på sidan och tolka gärna.
                          Peter 056 - Upp och ner

Comment

GANGSENSOR SPORT 990 Adventure/S

Mit dem Gangsensor Sport steht die volle Leistung für Sport/Wettbewerbszwecke auch im zweiten und dritten Gang zur Verfügung.
                            "Med sensorn får man full effekt även på andra och tredje växeln till sitt förfogande"

ungefär!?!?
                            För transportsträckorna i livet: Terrano -88
                            När vägen är målet: Husqvarna TE450 -04 (annars XT600 eller XR650R))
                            I skogen: Husqvarna 245dx & 42
                            För ölen: Husqvarna kylskåp

Comment

Originally posted by Jonas S
                              GANGSENSOR SPORT 990 Adventure/S

Mit dem Gangsensor Sport steht die volle Leistung für Sport/Wettbewerbszwecke auch im zweiten und dritten Gang zur Verfügung.
                              "Med sensorn får man full effekt även på andra och tredje växeln till sitt förfogande"

ungefär!?!?
                              Jeps, korrekt!
                              "Single Kammerer"
                              Christian Kämmerer - Tenere Klub Danmark
                              KTM LC4 640 Adventure - '05

Comment

Originally posted by Junior
                                Är 990:n elektroniskt bgränsad på 2:a och 3:e växeln eller är det bara jag som fattar fel?
                                Jepp har elektroniskt spärrad effekt på 2:an o 3:an. På detta vis löser man att nån decibelmätning som görs i en viss hastighet inte kan göras på dessa växlar på höga varv, vips så är det godkänt enligt europeiskt fordons godkännande (eller vad det nu heter).

Enligt mig så är det dåligt spenderade pengar. De tar 20 minuter att fixa själv, helt gratis.

På vänstersidan vid det övre motorfästet ligger det två kontakter med vardera tre kablar. För att hitta rätt ta bort den vänstra "motorskyddsplasten". Den ena av kontakterna innhåller sladden till neutrallampan plus de två begränsningarna.

Kolla vilken det är genom att se till att du har i neutralen, dra ut kontakten slå på tändningen och se om neutrallampan har slocknat. Har den inte det så är det förmodligen den andra kontakten. när du vet vilken av kontakterna det är så tar du reda på vilken utav de tre kablarna som är neutralen.

Neutralsladden behåller du, de andra två kopplar du ut. Sätt ihop hojen igen och du har gjort en egen "Gangsensor sport" och kan åka o tanka för dina pengar istället.

Skillnaden är faktiskt märkbar, framhjulet blir lättare på tvåans växel kan man säga ....

... Magnus_A
                                Blir något eller några års grusavhållsamhet så jag kör just nu KTM 990 Superduke.

På grus innan dess:
                                KTM 690 Enduro R
                                KTM 525 EXC
                                KTM 990 Adventure
                                Honda XRV 750 Africa Twin

Comment

Working...
                                X