Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by fredrikl
    Har hunnit köra min 950 ett par mil, fungerade förvånansvärt bra på grus, trots orginalhoj med orginaldäck
    Jag vill bjuda någon på lunch/fika och då diskutera vilka modifieringar man bör, och inte bör göra..löning juh! :D skicka ett PM
    Dyk upp på 100% grusbus så får du både diskuttera 950:i och äta lunch.

Jag gillar iaf mitt Sebring som kanske låter lite väl mycket för omgivningen (men vad gör det i skogen?).
    Också bra för att bilister mm ska uppmärksamma min framfart.
    Jag kör med öronproppar för att slippa vindbrus och det är skönt att motorn fortfarande hörs då, så jag har full kontakt så att säga.
    K-märk gruset!

Comment

Provade först en Lc8 990 -06 med insprutarn och några dagar senare en -03a med knasare.
      Och blev förbluffad över att -06an gick väldigt märkbart bättre.
      Körde samma vägsträcka och där jag hade fullt sprut med -06an orkade inte -03an med, trots sämre däckmönster.

På pappret har de ju samma effekt?!

Kan det vara så att -03an behöver en översyn eller vad säger panelen? ;)
      Fyll inte livet med dagar utan dagarna med liv!

På ringlande grusvägar KTM950 Adventure
      På ringlande asfaltvägar Wildstar 1600
      På transportsträckorna i livet A6
      På E4an Scania R500

Comment

Originally posted by Flirre
        Kan det vara så att -03an behöver en översyn eller vad säger panelen? ;)
        Ja, det låter onekligen så, att min 04:a inte skulle orka finns inte.
        Den ställer upp till dans på alla växlar!
        K-märk gruset!

Comment

Ang ljud, kör själv på vanliga Sebring dom har ett klart mulligare ljud än Sebring Race som AD kör med, med insatser blir det rena semesterljudet, mvh AW
          Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

Comment

Originally posted by Arno
            Ja, det låter onekligen så, att min 04:a inte skulle orka finns inte.
            Den ställer upp till dans på alla växlar!
            Det var en jäkla tur att jag provade 06an före annars så hade jag inte blivit spec intresserad av Lc8.

På 03an var de 2 sista växlarna endast transport läge. Inge bus där nä

Den hade även för sig konstiga saker på tomgång ex vid trafikljus.
            Helt plötsligt kunde den stanna, alltså inte på det sättet att tomgången är för låg eller så...Utan som att någon tryckte på stoppknappen när du tittade bort. Har en känsa att detta hänger ihop med prestanda problemet.
            Fyll inte livet med dagar utan dagarna med liv!

På ringlande grusvägar KTM950 Adventure
            På ringlande asfaltvägar Wildstar 1600
            På transportsträckorna i livet A6
            På E4an Scania R500

Comment

Den låter inte frisk du.... Min 04:a gräver decimeter djupa fåror på alla växlar , tyvärr betyder det att däckskontot har ökat med 500% kontra 640'n

Comment

Apropå däck, kör ni seriösa grusåkare på 140/80 däck bak eller? Har just upptäckt att 150 däcken är svindyra! Sommer vill ha 168 euro för tkc 80 i 150/70 profil, kan det verkligen stämma? Det blir väl nära 10 spänn milen bara för bakdäcket. 140 däcket kostar bara 95 euro.
                http://www.raiddesigns.com/

Comment

Originally posted by mudface
                  Apropå däck, kör ni seriösa grusåkare på 140/80 däck bak eller? Har just upptäckt att 150 däcken är svindyra! Sommer vill ha 168 euro för tkc 80 i 150/70 profil, kan det verkligen stämma? Det blir väl nära 10 spänn milen bara för bakdäcket. 140 däcket kostar bara 95 euro.
                  140/80 funkar alldeles utmärkt.
                  Har köpt däck på myNETmoto.com i Tyskland, grymt snabb leverans.
                  Vill du ha TKC80, kolla länken:
                  http://www.mynetmoto.com/motorradrei...TAL&StartRow=0
                  80 Euro + frakt :D
                  Nog finns det mål och mening i vår färd – men det är vägen som är mödan värd.

Comment

Originally posted by mudface
                    Kör med MT21 140/80-18 bak. Funkar kanon Håller dock inte så länge Kostar mig 700kr monterat på fälg :D
                    http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Måste man byta fälg till smalare modell om man vill kränga på 140 däck istället för 150 på LC8:an???
                      Peter 056 - Upp och ner

Comment

Originally posted by Junior
                        Måste man byta fälg till smalare modell om man vill kränga på 140 däck istället för 150 på LC8:an???
                        Nix-original funkar.
                        Nog finns det mål och mening i vår färd – men det är vägen som är mödan värd.

Comment

*KOLBÄCK* skrev:
                          Är det nån som kör med däcklås på sina LC8:or??? Fram/Bak???

Lyfter denna fråga igen, är nybliven 950-pilot och måste säga att det känns lite skumt att inte ha däcklås
                          Har ni satt ditt däcklås, om ja..funkar det bra på bakfälgen ? (ganska bred)

Comment

Kör bara med däckslås fram pga att jag slitit av en ventil från slangen.
                            Jag har dom smala Ekcell hjulen från Sommer.
                            /Arno
                            K-märk gruset!

Comment

Sätter nog också i ett däcklås fram till att börja med.
                              Åker nog en sväng till Karlströms/Sala och ser vad dem har till bakhjulet..

Comment

Originally posted by Junior

Nej det funkar med 140 på originalfälgen men det blir inget skydd för fälgen när man t ex kör i lite stenigare partier eftersom ytterkanterna på däcket i princip går jämsmed fälgkanten. Sedan blir däcket väldigt "fyrkantigt" när det börjar bli slitet(om man kör med MT 21 som jag gör)

Comment

Working...
                                X