Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Lämmeln
    Originally posted by AdventureRider
    Edit: På kvittot står siffrorna 60107013050 och 60107113050 Det borde ju va partinumret

Jag gav 85 kronor st för dom
    Var handlar du? Bergmans? Jag fick ett högre pris av Superbike i Göteborg. Inte direkt dyrt men iallafall.
    Ja jag handlar på Bergmans. Har alltid fått bra priser av dom
    http://www.adventureriders.se/ Ofta Grusbus i Borås området:)

Comment

Originally posted by Brodde
      AdventureRider:
      Super bra!! Tack för Partnummret.
      Det blir till att montera ett par sånna.
      Ser bra ut på bilderna.

Alfas:
      Mycket bra beskrivet.
      Hur känner du att karaktären på hojen är.
      På Advrider.com har det talats om att hojen skall få ett bättre mellanregister och lite mera jämnare gång.
      Tycker du att det stämmer?
      Är ju inga större summor det handlar om för att testa detta iofs.
      Men hur ser din hojuppsättning ut?

Ljuddämpare?
      EPC och SAS borta eller kvar?
      Öppnad luftburk eller original?
      I vilket läge är clipset på nålen fram/bak?
      Antal varv på luftskruven?

Tänkte bara sammanställa lite. :<<<<DX:
      Jovisst.
      Luftburken är helt original, även luftfiltret är original. EPC och SAS har jag inte brytt mig om än. Ska plocka dessa prylar sedan.

Huvudmunstyckena är original 152/155 fram/bak.
      Även nålarna är original i original position, andra hacket från nålhuvudet.
      Bränsleskruvarna (tror du menar det) har jag ställt lite mer än 1,25 varv. Ska ställa upp dom till 1,5 varv för att ge den lite mer. Innan så small den mycket på avdrag, nu smäller den mycket mindre.
      Kanske ännu bättre om man skruvar ut till 1,5 varv.
      Jag ska kolla förgasarsynkningen samtidigt som jag ställer upp skruvarna, genom att helt enkelt mäta spjällöppningarna. Så de öppnar exakt lika mycket.

Motorgången blev bättre. Förut så tveka och spika den på låga varv, nu drar den direkt. Känns som den vibrerar mindre också. Men jämnare tomgång och mycket finare gång kring 3 - 4000 varv har det blivit.

Har du/ni öppnat luftburken (sidolock uppskurna och snorkel uppskuret/borta) och kanske även ett öppnare luftfilter, kan man säkert gå upp ett hack på nålarna. Samt även gå upp en storlek på huvudmunstyckena.
      /Berne
      Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

Comment

Originally posted by Alfas

Har du/ni öppnat luftburken (sidolock uppskurna och snorkel uppskuret/borta) och kanske även ett öppnare luftfilter, kan man säkert gå upp ett hack på nålarna. Samt även gå upp en storlek på huvudmunstyckena.
        /Berne
        Kul att det blev positivt bättre!

Jag skulle inte öppna luftburken på något annat sätt än att man köper luftbuks sidorna (som du skruvar bort när du skall komma åt slangklämmorna som sitter runt insugsgummit) till modifierade med filterfunktion.

Min hojs tidigare ägare hade sågat upp ett orginallock i luftburkens sida, men det resulterade i att det blir damm i luftburken, och det vill vi inte ha.
        Så jag tog helt enkelt skummgummilappar (sånna man torkar rumpan på små barn med) och oljade in dessa med luftfilerolja (skumgummit asså) och monterade tillbaka luckan med skumgummit i kläm.
        Fungerar fiint som ett komplement.

Nålarna har jag höjt ett hack på säljarens rekommendation då Sebring Twister är monterat.
        EPC e borta men jag har inte demonterat SAS systemet.
        Måste hitta en försäljare för dom täckbrickor (eller göra själv) som skall sitta där istället.
        E nog därför min motor smäller på avslag.

Men jag skall nog testa och beställa ett par munstycken jag med.
        "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

Comment

Var ute och testade en repa ikväll.
          Bränsleskruvarna ska man nog snarare skruva in lite än ut.
          Den går lite fett på den inställningen jag har nu. Lite mer än 1,25 varv.
          Ska testa ställa ner dom lite mellan 1 och 1,25 varv.
          Annars går den prima.
          Återkommer.

Comment

Jag har läst "däck till STOR off-road" tråden och kom fram att T63 eller MT21 framdäck och TKC80 backdäck kan bli en bra kombination för 80% grus-20%asfalt körning med 950/990 Adv. Vad säger ni?
            Om man vill köra långa dagsetapper för mc-semester mest på asfalt (80%asfalt-20%grus) till exempel, vilken däck skulle ni rekommendera? Finns det andra alternativer än Pirelli Scorpion MT90A/T?
            Ahmet Senoglu

KTM 990 Adventure

Comment

[quote="viatormundiOm man vill köra långa dagsetapper för mc-semester mest på asfalt (80%asfalt-20%grus) till exempel, vilken däck skulle ni rekommendera? Finns det andra alternativer än Pirelli Scorpion MT90A/T?[/quote]

TKC 80 är ett utmärkt val om det handlar om mycket asfalt.
              --------------------

Anders

Comment

Hur gör man för att byta det främre kedjedrevet utan att kapa kedjan

Går det att skruva bort kopplings huset som sitter ivägen

Mvh Tomas

Comment

Mvh Tomas

Japp, bara att skuva bort.

Comment

Originally posted by Höök

Mvh Tomas

Japp, bara att skuva bort.
                    Har nu bytt drev till ett 16 kuggars

Men nu funkar inte kopplingen Jag tog bara ut den o satte tillbaka den utan att röra kopplings handtaget. Vad har hänt då tror ni

Comment

Startade hojen o försökte sparka upp lite fart för att få i 1:an.. Hojen dog så jag provade att dra in kopplingen o starta med växel i. Hojen hoppade iväg framåt så då släppte jag kopplingshandtaget. Men nu till det roliga :D När jag växlade upp till 2:an då funkade den igen Vad vad det som fick det att bara börja funka igen är ju nåt som man gärna vill veta

Comment

Originally posted by wrSteffe
                        Är det någon som vet om en handlare som har en ny -05:a stående,
                        har ringt runt lite och det är klar brist på hojar kan man säga.
                        Kollade även lite på 990 men en handlare sa att nu säljer dom Juniproduktionen.
                        Sitter här med rekvisition och vill handla NU!!

Tacksam för alla tips, även lågmilade -04:or.
                        Har en mkt fin -03 annars :)
                        KTM 250SXF

Comment

Originally posted by flodin/oslo
                          Tja!
                          någon som vet hur mycket tanken kostar till 950-in
                          har hört om tio lapp men är det för båda tankarna? borde vara det tycker jag

Eller någon som vet någonstans man kan se priserna, eller vet hur mycket ALL den oranga plasten kostar till en 03-a...
                          Får nog bli en summer tur snart å köpa lite plast till denna underbara cykel som dock faller lite tungt

//Peter

Om du inte redan har köpt tank så kanske det bli bra pris på dessa:

http://www.ebay.se/viItem?ItemId=8068850934

Visserligen fel färg för dig men om priset är rätt så kanske det är värt med en ny lack.
                          Iofs är det nästan fem dagar kvar på auktionen så priset kan ju gå upp en hel del...

Comment

Jag är ute efter en tank högersida (oavsett färg) och är med på budgivningen på e-bay.
                            Det ultimata vore om någon vill ha en vänster så kan man dela på kostnaden och buda lite högre.
                            Pm:a maila eller 0708-262326
                            /Arno, Stockholm
                            K-märk gruset!

Comment

Originally posted by Mattan
                              Originally posted by wrSteffe
                              Är det någon som vet om en handlare som har en ny -05:a stående,
                              har ringt runt lite och det är klar brist på hojar kan man säga.
                              Kollade även lite på 990 men en handlare sa att nu säljer dom Juniproduktionen.
                              Sitter här med rekvisition och vill handla NU!!

Tacksam för alla tips, även lågmilade -04:or.
                              Har en mkt fin -03 annars :)
                              Tack för erbjudandet, men jag var lite het på gröten
                              så det blev en 990s förra fredan.
                              Mycket nöjd med den, lite bättre mellanregister än min gamla
                              men något lägre toppfart. Så fort 1:a servicen är gjord skall det
                              drevas, på med andra burkar och mappa om.
                              990s

Comment

SAS ventilen

Nu har jag plockat bort SAS systemet, i förhoppning att allt smällande skulle försvinna vid motorbroms.
                                Men det är fortfarande kvar lite ändå.

Men jag ska justera bränsleskruvarna och se hur den går.
                                Sedan ska jag även höja nålarna ett snäpp och se hur den går efter detta.

Plocka bort allt på bilden (sasventil) och plugga alla anslutningar bilder (höger- vänstersida) som slangarna går till.
                                Man kan plocka bort reedventilhusen på topplocken och tillverkar en plåt som täcker hålen, och täta dessa med värmetåligt packningskitt. Men jag har bara pluggat slanganslutningarna inuti reedventil husen.

Ska även plocka bort EPC ventilerna.

Återkommer.
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X