Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dirty
    replied
    Nu börjar 990n vara nästan redo, fått hem en pippigul framskärm från en husaberg:

Och nej försöker inte göra en suzuki av den för att att den ska hålla bättre, satsar på ett Sverige tema med blått och gult.

Kommer ju bara köra ett bromsok fram och har bromsslang kvar att fixa.

Hade tänkt köra med en slang som går rakt upp längs vänster gaffelben, tejpat ihop 2 för korta som test för längd och lokala hydraulfirman har lite bromsgrejer men vill få dit ett skyddsrör som styvar upp slangen liknande enduromaskinerna brukar ha.

Visst har gamla 950 med denna dragning på slangen till vänster ok och en stump över låga skärmen till höger ok detta skydd klart, var så många år sen jag bytte på 950n att jag inte riktigt minns.

Någon där ute som har kvar gamla slangdragningen på sin 950? Gärna en S och kanske kan mäta upp hur lång slangen som går upp till styret är?

Med vänlig hälsning, Johan

Leave a comment:

• Dirty
    replied

Denna klump behövde ju inte kopplas loss för att installera CPRs filterlösning utan bara flyttas, finns en kanonfin plats på nyare 990 iaf:

Ni får gärna låna bilder men ge mig och min sida lite credit för det bara =)

Med vänlig hälsning, Johan

Leave a comment:

• Eataz
    replied
    Tack!

Lånar den här bilden av dig också.
    http://m.flickr.com/photos/dirtyadv/...9076/lightbox/ Kan säga som en lite påminnelse till alla som ska byta ut luftboxen, elgrejen/kontakten på bilden(som jag inte har lyckats hitta vad det är) är väldigt viktig för att hojen ska funka överhuvudtaget.
    Trodde jag hade brickat min hoj idag för det hände inte ett skit när jag tryckte på startknappen, men allt lyste. Sen fick jag massa felmeddelanden i tuneecu som hade med ECUn att göra, då blev jag nervös.. Men när jag hittade den där kontakten/elgrejen på snorkeln och kopplade i den så funkade den :D Den lättnaden! Nu låter hojen argt värre!

https://www.youtube.com/watch?v=QRwV...iXdOe0qxJ7FTbw
    Last edited by Eataz; 03-29-2014, 10:03 PM.

Leave a comment:

• Dirty
    replied
    Originally posted by Eataz View Post
    Håller på att montera Rottweiler filtret, när man monterar SAS-plåtarna, ska man sätta nå tätningsmassa eller bara sätta dit dom? Läste att nån satte silikon, men dom flesta verkar ha satt dit dom bara.
    Måste tacka Dirty än en gång för guiden, den har varit till bra hjälp!

På 950n la jag lite packningssilicon på täckplåtarna då dessa bara var hemmagjorda, på nya 990n med köpes delar skruvade jag bara dit dom.

Roligt att guiden uppskattas.

http://www.dirtyadv.com/cpr-trio-installation/

/Johan

Leave a comment:

• Eataz
    replied
    Håller på att montera Rottweiler filtret, när man monterar SAS-plåtarna, ska man sätta nå tätningsmassa eller bara sätta dit dom? Läste att nån satte silikon, men dom flesta verkar ha satt dit dom bara.
    Måste tacka Dirty än en gång för guiden, den har varit till bra hjälp!

Leave a comment:

• Fjulle
    replied
    Originally posted by Jonatan View Post
    Inget jag känner till. Har lite svårt att bestämma mig om detta är en hoj som denna ska vara ren och blank eller nött och stött. Tycker det senare gör sig bättre, men förstår om andra inte resonerar så när de ska köpa hoj.

Om man nu vill ha lite betalt för knarren så kan man ju lätt undvika att solen tar färgen genom ett överdrag. Det nötta går ej att undkomma om man använder hojen så som det är tänkt.

Leave a comment:

• Jonatan
    replied
    Låter som bra kritik. Har bara haft det i en Prilla RSV. Den hosta knappt igång.

Leave a comment:

• B.T
    replied
    Kör me med Biltemas gel batteri . har haft de i två säsonger funkat bra alltid startat , men ha inte hårdtestat det i sträng kyla ,
    gel batteri har lite lägre spänning i sin konstruktion , men samtidigt så laddar dom inte ur så lätt !

Leave a comment:

• larfre
    replied
    Finns det något batteri av billigare kvalitet som är ok för i alla fall en säsong? Mitt har sagt upp sig under vintern trots underhållsladdning. Glömde det en månad så det ladda ur och nu får jag inte igång det igen. Har inget mot att byta varje eller varannan säsong och ha ett lite billigare. Men Biltema orkar väl inte ens dra runt motorn?

Lelles hade något för 500? Bara skit eller?

Förövrigt var det sjukt skönt att få ut hojen igen. Även om jag hade hoppats på mer skillnad med 16 kuggar istället för 17. Måste någ byta fjädrar i kopplingen så den blir bättre att plocka upp. Någon som vet om var man köper lite hårdare fjädrar?
    Jag köpte biltemas gelbatteri för 500. Har funkat bra i ca 1000 mil. Har dock inte testat hojen denna säsong ännu

Leave a comment:

• Grusmasen
    replied
    Nött är ju kanske inte helt fel men solblekning slipper jag gärna. Tack då är det nog som jag misstänkte att han som sålde en svart ville få mig att tro att orange var ett dåligt val så jag skulle köpa hans...

Leave a comment:

• Jonatan
    replied
    Originally posted by Grusmasen View Post
    Ser fin ut! En fråga ang. Orange: hört att de lätt blir lite solblekta. Stämmer det ryktet eller är det bara påhitt?
    Inget jag känner till. Har lite svårt att bestämma mig om detta är en hoj som denna ska vara ren och blank eller nött och stött. Tycker det senare gör sig bättre, men förstår om andra inte resonerar så när de ska köpa hoj.
    Last edited by Jonatan; 03-25-2014, 09:12 AM.

Leave a comment:

• Dirty
    replied
    Originally posted by Grusmasen View Post
    Ser fin ut! En fråga ang. Orange: hört att de lätt blir lite solblekta. Stämmer det ryktet eller är det bara påhitt?
    Solblekt vet jag väl inte om det gnällts om dock har vissa råkat ut för att färgen blivit bubblig, om det varit nån por bensinångor kunnat krypa ut ur tanken under färgen och orsakat detta eller vad det berott på tror jag inte riktigt helt säkerställts.

Men nyper man åt lite med knäna blir färgen lätt nött och matt i det området och nått skydd är att rekommendera om man är rädd om färgen.

/Johan

Leave a comment:

• Grusmasen
    replied
    [ATTACH]75859[/ATTACH]

Tog ut min idag. Så jävla nöjd med den här hojen!

Leave a comment:

• Grusmasen
    replied
    Tack för svar! Det lutar åt 07an nu då. Får bli att ta en nogran titt och provkörning. Förhoppningsvis blir det en adv. inom kort:)

Leave a comment:

• Bålsta
    replied
    ...Visst 2300 lugna mil behöver inte göra något på skicket. Men när du har kört ytterligare 2000 mil börjar många andra bli nervösa....Så jävla nöjd med den här hojen!
    Jag har kört ytterligare 10 050 hårda mil efter de första 2300 hårda milen och inte alls nervös ännu, sköt servicen ordentligt så... just nu endast ett mkt irriterande tomgångsproblem men det ska fixas under april före Lettlandsgrusrejsing i maj. Skojjade bara...skulle heller inte köpa nån långmilare av nån jag inte känner igen.

Leave a comment:

Working...
X