Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• olec
    replied
    Originally posted by B.T View Post
    [ATTACH=CONFIG]75466[/ATTACH]

pin 18 klipps så ska man kunna ändra hjulets omkrets
    OBS plockat från nätet . inget jag testat själv !
    Det är 32 "pinnar" i min kontakt (lossnat från speedo) och ingen aning om det var 18,32 etc. Men den är svart/brun och sitter i mitten av hela bunten. Klippte och nu kan Mode hållas inne i typ 10 sek i Trip1 mode och omkretsen på hjulet dyker upp. Sänkte min från 2205 til 2155 som jag vet från tidigare matchar bättre med GPS distans. Skal användas ifbm RB körning och stega Trip2.

Min cykel är '11 990R EU

Tjoho!

Leave a comment:

• Dirty
    replied
    Har ju inte hunnit köra en enda meter med hojen än men har ju varit en dålig vinter och förhoppningsvis får vi en tidig vår även i norrland =)

Kall olja ger ju ett högre tryck och man ska nog se till att allt har arbetstemp innan rätt värden kan uppnås, men det får man väl se när den börjar användas.

Måste bara fixa frambromsen nu.

/Johan

Leave a comment:

• Kolja
    replied
    Originally posted by Bålsta View Post
    Hej, undrar om även du har sett att oljetrycket vid det lägre varvtalsområdet är extremt temperaturberoende och tar tid att komma ned till normal drifttyck? På min moppe kommer trycket ned till normala driftvärden först ett bra tag efter att kylvattnet har nått normal full drifttemperatur. Inge viktigt bara kul för det indikerar ju att vattnet blir varmt snabbare än oljan, vilket väl är mystiskt? I min enfaldiga värld är det oljan som kyls av vattnet (via lite aluminiumskrot). Borde det därför inte vara tvärtom, att oljan blir varm snabbare än vattnet? Enda förklaringen jag kan se är att vattnet värms mkt snabbare genom topplocket av avgaserna.

Hursomhelst har detta lett till att jag väntar med att dra på med 100% varvtal tills ett tag efter att kylvattnet har nått full drifttemp. Kanske längre livslängd motor?
    Kylvattnet blir driftsvarmt före oljan. Givet att kylkretsen har termostat.

Leave a comment:

• Bålsta
    replied
    Originally posted by Dirty View Post
    Nu var den provstartad med oljetrycksmätare inkopplad...
    /Johan
    Hej, undrar om även du har sett att oljetrycket vid det lägre varvtalsområdet är extremt temperaturberoende och tar tid att komma ned till normal drifttyck? På min moppe kommer trycket ned till normala driftvärden först ett bra tag efter att kylvattnet har nått normal full drifttemperatur. Inge viktigt bara kul för det indikerar ju att vattnet blir varmt snabbare än oljan, vilket väl är mystiskt? I min enfaldiga värld är det oljan som kyls av vattnet (via lite aluminiumskrot). Borde det därför inte vara tvärtom, att oljan blir varm snabbare än vattnet? Enda förklaringen jag kan se är att vattnet värms mkt snabbare genom topplocket av avgaserna.

Hursomhelst har detta lett till att jag väntar med att dra på med 100% varvtal tills ett tag efter att kylvattnet har nått full drifttemp. Kanske längre livslängd motor?
    Last edited by Bålsta; 02-25-2014, 08:46 PM.

Leave a comment:

• Dirty
    replied
    Originally posted by oden View Post
    Cool. Finns det inga mindre mätare och med givare?
    Nog finns det mindre mätare, men ville ha en mekanisk med bakgrundsbelysning så blev denna lösning, tiden får utvisa om den håller för att vara monterad på hoj.

Har nu provat trycksätta en sensor och vid 0,25 bar med en biltemas tryckmätare för däck så hade den öppnat, släpte jag ut lite luft så den stängt och provade mäta fick jag 0,20 bar så det är ju låga tryck innan dummielampan börjar blinka, hoppas kunna fånga fortare om vattenpumpen gett sig, förhoppningsvis ska den palla längre än på min -04 950 där jag bytte i förebyggande en gång och nästa blev det körning tills dummielampan larmade.

/Johan

Leave a comment:

Working...
X