Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Själv gillar jag lösningen med att koppla direkt på batteriet eftersom det är enkelt att koppla in batteriladdaren då.

    / Tommi

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Där asfalten tar slut, börjar vägen..

    Comment


      Då var USB inkopplad.
      Blev helt okej, hade hellre haft den längre ner, men fanns ej plats.



      Sedan läste jag i 50-60st sidor bakåt, att 990 är 20% elektroniskt strypt på 2an och 3ans vxl.
      Så jag kopplade ur dessa kablar, var ett helsikte att komma åt kontakten utan att ta av tanken, men de gick ändå.
      Enda kabeln som nu är ansluten är den för neutrallampan på instrumentbrädan.

      Tog en näbbtång och tryckte ut kablarna, man fick ta i rätt mkt. Men betydligt bättre än att klippa av kablarna.


      Isolerad, sedan blev de lite eltejp också.




      Så nu vill man ha vår, så man får testa. Känns de nå större skillnad ni som kopplat bort de här med "strypningen"
      Attached Files
      Last edited by Yxan; 12-31-2018, 05:09 PM.

      Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

      Comment


        Jag ska byta fälgbana bak på min 990 Adv R, någon som vet rekommederat moment när man använder sig av momentekernyckel? Jag byter till en Excelfälg med originalbredd.
        // Blomman

        Comment


          Har kört ~15mil sedan vinterns dvala. Har tidigare läst att 990 känns nervös vid lugn körning. Har rätt kort till jobbet, motorn kommer upp i temp. Men tycker den missar vid plötsliga gaspådrag efter en stunds lugn körning.. dvs man bara fiser runt under 3000-4000 varv, sedan då man ska acc så kan den hosta till.. (Inte alltid dock) lite orent sådär.
          Förslag på åtgärd? Ventiler är kollad i vinter, nya stift osv. vanligt servicegjord.

          Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

          Comment


            Originally posted by Yxan View Post
            Har kört ~15mil sedan vinterns dvala. Har tidigare läst att 990 känns nervös vid lugn körning. Har rätt kort till jobbet, motorn kommer upp i temp. Men tycker den missar vid plötsliga gaspådrag efter en stunds lugn körning.. dvs man bara fiser runt under 3000-4000 varv, sedan då man ska acc så kan den hosta till.. (Inte alltid dock) lite orent sådär.
            Förslag på åtgärd? Ventiler är kollad i vinter, nya stift osv. vanligt servicegjord.
            Den ska inte bete sig sådär de ska alltid va bra svar från alla varvtal. Om den funkat fint för dig förra säsongen så kan de va så enkelt att den går lite snålt på låga varvtal och nu när de är kallt i luften kan de bli för snålt så den stuper. Fundera på om den beter sig bättre vid varmare utetemp……..Ang nervös gång så är de lätt svängmassa i dem så de blir lite nervösa. På min sm 990 har jag slipat gasrullens kam som drar i gasvajern så man blir tvungen att vrida gasen mer för att nå full gas och de ger lugnare motor i lägre fart. Även öppet luftfilter och öppnare dämpare med en bra mapp gör underverk för lugnare gång. Jag har även tagit bort sekundärspjällen i insugspjällhuset och de lugnade ner hispigheten ytterligare.

            Comment


              Originally posted by Yxan View Post
              Har kört ~15mil sedan vinterns dvala. Har tidigare läst att 990 känns nervös vid lugn körning. Har rätt kort till jobbet, motorn kommer upp i temp. Men tycker den missar vid plötsliga gaspådrag efter en stunds lugn körning.. dvs man bara fiser runt under 3000-4000 varv, sedan då man ska acc så kan den hosta till.. (Inte alltid dock) lite orent sådär.
              Förslag på åtgärd? Ventiler är kollad i vinter, nya stift osv. vanligt servicegjord.
              Vet att det är bra många månder sedan men det kan inte ha och göra med gammal bensin? Hade du tankat nytt efter vinterdvalan eller är det samma bensin som när du ställde undan den?
              Blev det någon skillnad efter första tankningen?

              /Zappa
              "I trust your trust in me to misstrust you" ~Fish

              Comment

              Working...
              X