Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Själv gillar jag lösningen med att koppla direkt på batteriet eftersom det är enkelt att koppla in batteriladdaren då.

    / Tommi

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Där asfalten tar slut, börjar vägen..

    Comment


      Då var USB inkopplad.
      Blev helt okej, hade hellre haft den längre ner, men fanns ej plats.



      Sedan läste jag i 50-60st sidor bakåt, att 990 är 20% elektroniskt strypt på 2an och 3ans vxl.
      Så jag kopplade ur dessa kablar, var ett helsikte att komma åt kontakten utan att ta av tanken, men de gick ändå.
      Enda kabeln som nu är ansluten är den för neutrallampan på instrumentbrädan.

      Tog en näbbtång och tryckte ut kablarna, man fick ta i rätt mkt. Men betydligt bättre än att klippa av kablarna.


      Isolerad, sedan blev de lite eltejp också.




      Så nu vill man ha vår, så man får testa. Känns de nå större skillnad ni som kopplat bort de här med "strypningen"
      Attached Files
      Last edited by Yxan; 12-31-2018, 06:09 PM.

      Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

      Comment


        Jag ska byta fälgbana bak på min 990 Adv R, någon som vet rekommederat moment när man använder sig av momentekernyckel? Jag byter till en Excelfälg med originalbredd.
        // Blomman

        Comment


          Har kört ~15mil sedan vinterns dvala. Har tidigare läst att 990 känns nervös vid lugn körning. Har rätt kort till jobbet, motorn kommer upp i temp. Men tycker den missar vid plötsliga gaspådrag efter en stunds lugn körning.. dvs man bara fiser runt under 3000-4000 varv, sedan då man ska acc så kan den hosta till.. (Inte alltid dock) lite orent sådär.
          Förslag på åtgärd? Ventiler är kollad i vinter, nya stift osv. vanligt servicegjord.

          Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

          Comment


            Originally posted by Yxan View Post
            Har kört ~15mil sedan vinterns dvala. Har tidigare läst att 990 känns nervös vid lugn körning. Har rätt kort till jobbet, motorn kommer upp i temp. Men tycker den missar vid plötsliga gaspådrag efter en stunds lugn körning.. dvs man bara fiser runt under 3000-4000 varv, sedan då man ska acc så kan den hosta till.. (Inte alltid dock) lite orent sådär.
            Förslag på åtgärd? Ventiler är kollad i vinter, nya stift osv. vanligt servicegjord.
            Den ska inte bete sig sådär de ska alltid va bra svar från alla varvtal. Om den funkat fint för dig förra säsongen så kan de va så enkelt att den går lite snålt på låga varvtal och nu när de är kallt i luften kan de bli för snålt så den stuper. Fundera på om den beter sig bättre vid varmare utetemp……..Ang nervös gång så är de lätt svängmassa i dem så de blir lite nervösa. På min sm 990 har jag slipat gasrullens kam som drar i gasvajern så man blir tvungen att vrida gasen mer för att nå full gas och de ger lugnare motor i lägre fart. Även öppet luftfilter och öppnare dämpare med en bra mapp gör underverk för lugnare gång. Jag har även tagit bort sekundärspjällen i insugspjällhuset och de lugnade ner hispigheten ytterligare.

            Comment


              Originally posted by Yxan View Post
              Har kört ~15mil sedan vinterns dvala. Har tidigare läst att 990 känns nervös vid lugn körning. Har rätt kort till jobbet, motorn kommer upp i temp. Men tycker den missar vid plötsliga gaspådrag efter en stunds lugn körning.. dvs man bara fiser runt under 3000-4000 varv, sedan då man ska acc så kan den hosta till.. (Inte alltid dock) lite orent sådär.
              Förslag på åtgärd? Ventiler är kollad i vinter, nya stift osv. vanligt servicegjord.
              Vet att det är bra många månder sedan men det kan inte ha och göra med gammal bensin? Hade du tankat nytt efter vinterdvalan eller är det samma bensin som när du ställde undan den?
              Blev det någon skillnad efter första tankningen?

              /Zappa
              "I trust your trust in me to misstrust you" ~Fish

              Comment


                Boost / Zappa: Var nog till 99% den kalla väderleken.. dvs att den gick snålt. För efter varmare väderlek har de inte varit några problem alls. Var ganska kallt på morgonen där i april då man for på jobbet ibland (bara nån enstaka plusgrad.)

                Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

                Comment


                  Om någon sitter och fundera på att byta till något mindre så är jag lite sugen på att byta från min 690 enduro 2015 till en 990 adventure 2009 eller nyare.
                  850milClick image for larger version  Name:	XMb_6lo8cvvXFu32hWGtFAJpcmuGMvAVMwaNdPkF1RguUG5TsiNezNjSpl3TdRXdLebx8PEWqjo9E4vbWGNGYL_8YCfIMHgaUcBpYL5hAVTwdRI7w7w7JrANFYqVg1mptzCDPhLyD6IRoxwzDInUwWjPm4NHbcsvnJ6X2ZJaEFaoVyioMjV-nW6UEocrUw0uac-uJ1Shj9DU3aZvIQcwCNQw9Q1rYMUo-4PTJ50UDJjAJwBh5jGfrKZf9tMa4Ez Views:	0 Size:	143.8 KB ID:	997916
                  Akra
                  evo 1 burk
                  seat concept
                  Eftermarknads bromspedal
                  transmission detent arm pro shift kit
                  Powerparts ruta
                  Powerparts hasplåt
                  Touratech pakethållare
                  Liten ktmväska till pakethållare
                  Tjockslangar

                  Comment


                    Har precis köpt en 990 Adv R -11 och kommer säkert ha ett antal frågor till experterna framöver. :)

                    En sak jag reagerat över är ett kvittrande/tjutande ljud som verkar komma från spjällhuset på tomgång när den är kall. Försvinner så snart den varmkörts men jag tänkte det kan vara bra att kolla upp vad det kan vara, någon som har nån aning?
                    Hojen har ett Rottweiler steg 3 kit monterat.

                    Originalfälgarna är något repade i lacken och då jag fick med en uppsättning extrafälgar tänkte jag snygga till originalfälgarna och ha dem till asfaltsdäck, skall man lacka om med våtlack eller pulver?

                    Comment


                      Det kan vara kvittret från bränsleinsprutningen.
                      990 har en del ljud för sig mest hela tiden.
                      Det blir så när det handlar om österrikiskt grovsmide.
                      ===
                      Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)! Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
                      ---
                      KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00

                      Comment


                        Originally posted by Lynx View Post
                        Har precis köpt en 990 Adv R -11 och kommer säkert ha ett antal frågor till experterna framöver. :)

                        En sak jag reagerat över är ett kvittrande/tjutande ljud som verkar komma från spjällhuset på tomgång när den är kall. Försvinner så snart den varmkörts men jag tänkte det kan vara bra att kolla upp vad det kan vara, någon som har nån aning?
                        Hojen har ett Rottweiler steg 3 kit monterat.

                        Originalfälgarna är något repade i lacken och då jag fick med en uppsättning extrafälgar tänkte jag snygga till originalfälgarna och ha dem till asfaltsdäck, skall man lacka om med våtlack eller pulver?
                        Den ska absolut inte låta något alls från spjälhuset eller något annat heller för den delen för de här motorerna går tyst o fint, Jag har själv en 08as sm 990 med öppet skum luftfilter och den är absolut knäpp tyst. Jag har i bakhuvudet ett svagt minne av att jag läst om detta kvitter men jag minst inte exakt vad de va men de va från gasspjällen typ sekundärspjällmotorn so kvittrade eller va d den nu va. Googla på engelska missljud fågelkvitter så kommer du hitta det.

                        Comment

                        Working...
                        X