Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Är 990n otroligt populär eller är det bara inte säsong? Jag har fått för mig att köpa en 990 Adv, men objekt saknas. Tips mottages tacksamt!

Comment

Originally posted by Peppa View Post
      Är 990n otroligt populär eller är det bara inte säsong? Jag har fått för mig att köpa en 990 Adv, men objekt saknas. Tips mottages tacksamt!
      Otroligt populär misstänker jag.

En kändis på detta forum säljer ju sin Adv.
      Kanske intressant?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: KTM 990 Adventure https://www.blocket.se/vi/80127406.htm
      ===
      Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)! Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
      ---
      KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00

Comment

De börjar bli sjukt billiga är min slutsats, för vad vill du betala för en 1090 på 6-7000 mil..?

Comment

Originally posted by Yxan View Post
          Nån som vet av en svensk återförsäljare som säljer sats för att flytta sidostödet?
          Eller nån här som har ett liggandes?
          Varför vill man göra detta?
          ===
          Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)! Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
          ---

Comment

@avg: Sidostödet sitter monterat i motorn, kör man i stökig och stenig mark (enduro) så kan man om oturen är framme slå i stödet och därmed få skador på motorn.
            Flyttar man stödet så det blir rammonterat så minskar man risken för det.

Detta gäller alla KTM 950 och 990.
            Har du spik?

Comment

Originally posted by K J D View Post
              @avg: Sidostödet sitter monterat i motorn, kör man i stökig och stenig mark (enduro) så kan man om oturen är framme slå i stödet och därmed få skador på motorn.
              Flyttar man stödet så det blir rammonterat så minskar man risken för det.

Detta gäller alla KTM 950 och 990.
              Aha, tack!

Men vem tar ut sin 200+ kg-best ut i riktigt stökig terräng?
              ===
              ---

Comment

Jag!!!
                / Blutor

Comment

Originally posted by Blutor View Post
                  Jag!!!
                  Lol! Stilpoäng!
                  ===
                  ---

Comment

Originally posted by avg View Post
                    Lol! Stilpoäng!
                    Men det måste väl vara syftet med en Adventure annars är det väl inge kul? :)

Comment

Ja, man har en tendens att hamna på skogsmaskinsspår, i surhål o.s.v. Varför med en stor hoj undrar då vän av ordning.
                      Svaret är enkelt: För att det är kul förstås.
                      Har du spik?

Comment

Fast jag kör på original hasplåt och motormonterat sidostöd.

Älskar att leva otryggt ibland!
                        / Blutor

Comment

Stora Adv-hojar föreställer jag mig funkar bäst på slingrande grusvägar och öknar.
                          På en smal skogsstig - inte så mycket.

Inser att mitt tyckande kan vara en kastad handske och att en del kommer att ge sig sjutton på att motbevisa mig.
                          ===
                          ---

Comment

Att köra stor adv-hoj på stigar är ju svårare än en Trial-hoj.
                            Men om man inte gillar utmaningar så är ju asfalt ett bra alternativ för mesar.
                            / Blutor

Comment

Jag köpte min 990 i Juni, har hunnit med 150mil so far, och sänkt den 2ggr rejält i en kraftledningsgata. Är skönt att vara 2st då man ska bärja lös aset.
                              http://forumbilder.se/H7PQ7/img-1672

Nu till mitt problem, igår va jag ute och åkte dock dog den ett flertal ggr (har hänt förut då jag kommit åt sidostödet med hälen, så dödaren klipper, men den vaknar ju ändå till liv då stödet åker upp) men inte igår.
                              Fick stanna och vri av tändningen och fälla upp ner stödet flera ggr för att NOLLA funktionen?! Men jag tog mig hem efter att den tjuvstannat 10-15ggr.

Tog och rengjorde runt denna sändaren, och drog även åt bulten som håller i sidostödet... då jag tyckte den va lite glapp och kanske påverkade funktionen
                              Men imorse då jag skulle till jobbet så kom jag inte ens av gården... direkt då jag lägger i växeln dör hojen, spelade ingen roll att jag rekade på stödet osv.
                              Kabelbrott?
                              Helst av allt vill jag koppla bort denna funktion, för det är väldigt störigt att cykeln dör då jag kommer åt sidostödet med foten vid aktiv stående körning, fast jag böjt bort triangeln (den jag håller fingret på i nedanstående bild) som va mest ivägen så kommer jag åt det. Hur dödar man denna funktion? Finns de nån säkring jag jag dra, eller koppla ihop 2st kablar?

http://forumbilder.se/H7PQ7/stodnerfalt1

Det är väl Del #11 #12 & #15
                              https://www.ktmshop.se/index.php?act...4161#partslist

Edit: Ev hittat en lösning, men tar gärna emot fler tips.
                              Återkommer då jag testat detta:
                              Pull the switch off the bracket, pull the magnet off the sidestand. Tiptie them together wrap them in tape etc etc.

Å film: https://www.youtube.com/watch?v=P0lTF4nilDY
                              Last edited by Yxan; 08-16-2018, 10:04 AM.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Har löst mitt egna problem. Behövde justera magnetkontakten mera till vänster #15, så den låg bättre emot sändarn.

http://forumbilder.se/H7PQC/38c1ac89...8-a9b8f320c390
                                Last edited by Yxan; 08-16-2018, 01:14 PM.

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Working...
                                X