Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Du borde rimligtvis ha hårdare fjäder bak. Även om man förspänner fjädern så hjälper inte det mot att bottna utan den blir mest obekväm på småskravvel.

Jag har inte hunnit gjort så mycket med min stötdämpare. Men jag behöver göra något inför nästa säsong. Troligtvis en hårdare fjäder.
    / Blutor

Comment

När det kommer till skydd på tanken är nån dyr kolfiber historia överkurs om du frågar mig.

En rejäl smäll ner i asfalten och ganska lång resa liggandes på sida och plastmodellen klarade det bra ...visst det var hål i den men billig att byta ut:

Går även montera på 950 men man får skära bort lite material runt fästpunkten som lades till på 990n.

Och styrhöjare kan jag rekommendera

https://www.sigutech.com/index.php?i...roller=product

Som både höjer och flyttar fram, finns i 32 och 50 mm och för mig 180cm lång känns 32 helt rätt, liten förvarning behövs en 7mm insex nyckel som är lite udda storlek.

/Johan
      www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Dom där tankskydden har jag oxå. Verkar ju onekligen tåla en del stryk.
        Min rekluse hugger när den är kall. Kanske gillar den inte oljan: Motul 10w60? Hörde att motul klibbar ihop lamellerna?

Comment

Originally posted by Tänäre View Post
          Dom där tankskydden har jag oxå. Verkar ju onekligen tåla en del stryk.
          Min rekluse hugger när den är kall. Kanske gillar den inte oljan: Motul 10w60? Hörde att motul klibbar ihop lamellerna?
          Vilken typ av Rekluse? Gamla Z-start? Eller EXP?

Den äldre typen är ju rätt hård på korgen och kanske börjar ha nött gropar, gick på en förstärkt CJ korg på min men då gav sig med tiden öronen på lamellerna och då blev den kräv.

/Johan
          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
            Vilken typ av Rekluse? Gamla Z-start? Eller EXP?

Den äldre typen är ju rätt hård på korgen och kanske börjar ha nött gropar, gick på en förstärkt CJ korg på min men då gav sig med tiden öronen på lamellerna och då blev den kräv.

/Johan
            Är den nyare exp modellen. Hörde att motorex oljan ska funka bättre så jag får väl börja där. Har ju inte kört så mkt men så blev det kallare & då kom det. När den är varm märks nästan inget.

Comment

Reklusen blev bättre när jag "drog åt" den.
              Körde ett långt spår idag. Blir bara mer och mer förbluffad över vad den här hojen klarar av.
              Kommer pröva sätta snäppet mjukare fjäder bak just för alla steniga partier jag ofta kör, kanske inte blir bra alls men intressant prova.
              Rätt kul att möta ett gäng på enduro hojar som tror man är halvgalen när man kommer med sin Go!! i spåret :)Click image for larger version

Name:	20170610_170117.jpg
Views:	1
Size:	1.00 MB
ID:	849478Click image for larger version

Name:	20170730_143417.jpg
Views:	1
Size:	1.01 MB
ID:	849477
              Varför hamnar bilderna hamnar på sniskan lixom?
              Last edited by Tänäre; 08-23-2017, 11:05 PM.

Comment

Någon som har koll på vad det är för skillnad på gaffelfjädrar mellan årsmodell 2004 och 2005?
                2004: 91410020S SPRING 4,8N/MM SET D=5,25 MM
                2005: 91410054S % SPRING 4,8N/MM SET D=5,25MM

Har hittat fjädrar på https://slavensracing.com/shop/fork-...-465mm-ktm-wp/ men de är för 2005 och nyare och jag undrar därför om de passar min 2004?

EDIT: Svarar på min egen fråga.
                Det är längden på fjädern som skiljer, 485mm på 2004 och 465mm på 2005.
                Jag ska mao ha denna https://slavensracing.com/shop/fork-...m-husaberg-wp/
                Allt ska man googla själv och aldrig lita på andra..

/ Tommi
                Last edited by Tommi; 01-03-2018, 08:44 PM. Reason: Teknisk klarställning
                Där asfalten tar slut, börjar vägen..

Comment

https://youtu.be/GJIhTdO1Jcg

Lite superenduro porr.
                  Helvete vad de kör Sala, Knighter och Despres.
                  / Blutor

Comment

Sjukt imponerande att överleva det där....
                    Saknar min 950 SE ibland...
                    Slide in - Burn out

Comment

Originally posted by Blutor View Post
                      https://youtu.be/GJIhTdO1Jcg

Lite superenduro porr.
                      Helvete vad de kör Sala, Knighter och Despres.
                      Fränt!

Vart kommer kolvbytarhysterin ifrån?

Comment

Funderar på om det inte är dax att byta drivpaket snart på min 990 ADV.
                        Rotade i lagret och hittade allehanda 520-grejer, men ADV'n ska ha 525-kedja.
                        Har någon provat att köra en LC8 med 520 grejer (kedja och drev) eller är det bara dumt och det är bara 525 som gäller?
                        Har du spik?

Comment

Går det att få tag i 520 drev till 990n?

Det är ju halvkul med en spräckt motor pga klen kedja. Men testa du och säg hur det går [emoji3]
                          / Blutor

Comment

I sporthojsvärlden så används 520 till motorstarka maskiner.
                            Men jag är inte sugen på att vara den första som provar på en LC8, därav min fråga efter erfarenheter.

Hur lång kedja/hur många länkar ska man ha?
                            Manualen anger bara typ av kedja, inte längd.
                            Jag har 16-42 originalmonterat, har någon provat 16-45? Jag kör sällan fort så jag bekymrar mig inte över motorvarv på motorvägen.
                            Last edited by K J D; 05-22-2018, 08:14 AM.
                            Har du spik?

Comment

Jasså jag trodde det bara var motorklena fordon som körde 520.

Om det funkar på en sporthoj borde det funka på lc8.

Men att hitta drev blir nog svårt.

Jag brukar köpa den längsta kedjan och kapa till rätt länk. Då får man reservlänkar om kedjan skulle gå av. Extra kedjelås behövs oxå.

16-45 kör jag nu.
                              Första turen förra veckan med asfaltsdäcken för i år, så jag tyckte det var lite trist å ligga på varvstoppet i 200 på motorvägen, så jag kommer köra mindre drev på dom.

Men till grus är det perfekt. Man får växla mer, och köra hoj.
                              / Blutor

Comment

Originally posted by K J D View Post
                                Funderar på om det inte är dax att byta drivpaket snart på min 990 ADV.
                                Rotade i lagret och hittade allehanda 520-grejer, men ADV'n ska ha 525-kedja.
                                Har någon provat att köra en LC8 med 520 grejer (kedja och drev) eller är det bara dumt och det är bara 525 som gäller?
                                Visst har det provats och det funkar också. Ger också en schysst viktreducering. Men se till att köpa en av bra kvalité.
                                KTM 570 SXS m. MRS
                                ---------------------------------------
                                Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                                Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                                www.raiddesigns.com

Comment

Working...
                                X