Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    fixat mitt tändningslås, bort med det ärgade och puts dit.

    Click image for larger version

Name:	20140419_143152.jpeg
Views:	1
Size:	63.7 KB
ID:	843923Click image for larger version

Name:	20140419_143141.jpeg
Views:	1
Size:	39.1 KB
ID:	843922
    /Joeman
    KTM 1190 Adventure R

    Husqvarna 258A(M)

    Comment


      Då var motorn isärplockad

      Kolja jag fotar bara slitaget, det är ju så bra gjort i manualen så man behöver inte mer.

      Glidpinnarna till bromsok, vart får jag tag i dessa? Finns inte som lös del från ktm, utan det är ett helt nytt komplett bromsok.
      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397985083971.jpg
Views:	1
Size:	112.7 KB
ID:	843924

      Före
      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397985228001.jpg
Views:	1
Size:	65.2 KB
ID:	843925

      M4 skruv och järnskrot blev ett mothåll till vattenpumpen.
      När hjulet skulle av skrotade jag en vinge. Så den blir ny.
      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397985289358.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	843926

      Åttans hylsa på skruvdragaren så god skrivandet som en dans.
      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397985423936.jpg
Views:	1
Size:	92.1 KB
ID:	843927

      När jag knackade ut axeln skulle packboxen följa med ut, det gjorde den inte utan låsringen kröp ut med axeln ändå. Packboxen var limmad med flänstätning.
      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397985516784.jpg
Views:	1
Size:	115.3 KB
ID:	843928
      / Blutor

      Comment


        Clutch booster unit var en dyr rackare, 3059 kr

        Den var lite sliten, men vad gör den egentligen?
        Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397986100467.jpg
Views:	1
Size:	83.4 KB
ID:	843929

        Dubbla kopparbrickor på kamkedjesträckare till bakre cylinder.
        Hmm
        Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397986400573.jpg
Views:	1
Size:	62.4 KB
ID:	843930

        Det är gött och skruva
        Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397986554413.jpg
Views:	1
Size:	89.3 KB
ID:	843931

        Muttrarna satt riktigt löst på de pinnarna som är rostangripna

        Bakre cylindern
        Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397986898556.jpg
Views:	1
Size:	83.2 KB
ID:	843932

        Främre cylindern
        Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397986954857.jpg
Views:	1
Size:	88.9 KB
ID:	843933
        / Blutor

        Comment


          Kopplingskorg, kännbara spår.
          Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397987084417.jpg
Views:	1
Size:	67.5 KB
ID:	873527

          Clutch booster unit
          Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1397987275000.jpg
Views:	1
Size:	73.1 KB
ID:	873528

          Ventilspel var riktigt tajt.
          Fram in V 0.08 H 0.05
          Ut V 0.17 H 0.17
          Bak. In V 0.04? H 0.04
          Ut V 0.15. H 0.16

          Skall vara in 0.15 ut 0.25
          / Blutor

          Comment


            Originally posted by Blutor View Post
            Kopplingskorg, kännbara spår.
            [ATTACH]76237[/ATTACH]
            Kanske läge gå på en förstärkt korg om det ska bytas:

            http://forum.soe.se/showthread.php?4...=kopplingskorg

            /Johan
            www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

            Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

            KTM 950 Adventure -04

            Comment


              Jo det är tanken, men den är så lätt att byta med motorn på plats så det skall slitas lite till på den. Bara det nödvändigaste just nu blir nånstans kring 7-8 tusen spänn. Vill ha lite soppapengar kvar.
              / Blutor

              Comment


                Har du haft problem med "plötsligt" död i elsystemet?

                Idag var jag ut på avrostning på bana, gick bra i 2 tim...sen dog hojen (ingen ström någonstans, kolla 30A säkring..trasig.) bytte säkring men ingen ström igen..fan
                fick dra hem å hämta kärra och börja felsöka, upptäcker följande:
                Click image for larger version

Name:	20140421_161028.jpeg
Views:	1
Size:	30.2 KB
ID:	843954
                en av kontakterna till startrelät var lös och sönderrostad...bra placering av relä:)
                Fundera starkt på att flytta upp relä och resten av elgrejerna till verkygsfacket (där batteriet redan sitter)

                Vet någon här på forumet var man kan köpa en motsvarande kontakt?

                Mvh
                /Joeman
                KTM 1190 Adventure R

                Husqvarna 258A(M)

                Comment


                  Serva hojen är oxå bra att göra, inte bara motorolja
                  / Blutor

                  Comment


                    Originally posted by Joeman View Post
                    Vet någon här på forumet var man kan köpa en motsvarande kontakt?

                    Mvh
                    Kanske finns med här:

                    http://www.ktm-parts.com/pdf/TechBul...Connectors.pdf


                    Då går den kanske beställa som original reservdel?

                    Visst hade du installerat en Dr Bean på bränslepumpen? Hur kontaktade du om så honom?

                    /Johan
                    www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

                    Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

                    KTM 950 Adventure -04

                    Comment


                      Originally posted by Dirty View Post
                      Visst hade du installerat en Dr Bean på bränslepumpen? Hur kontaktade du om så honom?
                      Jag har monterat DrBean kit. Beställde det via Advrider.com (tror han heter DR_Bean där) via PM till honom.

                      Förresten så fick jag äntligen tummen ur och mätt upp min bromsslang.
                      Försökte följa det så när som möjligt och fick fram 1260mm från flänskant till flänskant, bilder kommer.

                      Nere vid bromsoket (taskig bild hoppas att det funkar)
                      Click image for larger version

Name:	startbild.jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	843959


                      Hur slangen ser ut vid "fästet" nere på skärmen.
                      Click image for larger version

Name:	bild1.jpg
Views:	1
Size:	126.2 KB
ID:	843960


                      Hur jag mätte uppe på styret.
                      Click image for larger version

Name:	bild3.jpg
Views:	1
Size:	112.8 KB
ID:	843961

                      Det är på en 950 Adv S '05.

                      Hoppas att det inte är allt försent, har ju sett att du har den blå-gula ute och snurrar...

                      /Zappa
                      Last edited by zappa; 04-22-2014, 10:32 AM.
                      "I trust your trust in me to misstrust you" ~Fish

                      Comment


                        Originally posted by Joeman View Post
                        Har du haft problem med "plötsligt" död i elsystemet?

                        Idag var jag ut på avrostning på bana, gick bra i 2 tim...sen dog hojen (ingen ström någonstans, kolla 30A säkring..trasig.) bytte säkring men ingen ström igen..fan
                        fick dra hem å hämta kärra och börja felsöka, upptäcker följande:
                        [ATTACH=CONFIG]76279[/ATTACH]
                        en av kontakterna till startrelät var lös och sönderrostad...bra placering av relä:)
                        Fundera starkt på att flytta upp relä och resten av elgrejerna till verkygsfacket (där batteriet redan sitter)

                        Vet någon här på forumet var man kan köpa en motsvarande kontakt?

                        Mvh
                        Den går att beställa och borde vara denna:
                        AE 000700000AE SPARE CONNECTOR AE 4-PINS START RELAY

                        Finns i den pdf som Dirty refererar till, jag har bytt den och bytte även startrelä i samma veva då den såg riktigt risig ut och hade ett stift så såg ut att lossna vilket ögonblick som helst.

                        Eftersom det inte är en "normal" reservdel så tror jag nästan att du måste kontakta en KTM handlare för att kunna beställa den.

                        *EDIT*
                        Hittade den hos en tyskfirma, dock ingen bild på den. Kostar €17 + frakt.
                        http://www.ktmschnellversand.de/ERSA...0700000AE.html

                        /Zappa
                        Last edited by zappa; 04-22-2014, 11:00 AM.
                        "I trust your trust in me to misstrust you" ~Fish

                        Comment


                          Originally posted by Dirty View Post
                          Kanske finns med här:

                          http://www.ktm-parts.com/pdf/TechBul...Connectors.pdf


                          Då går den kanske beställa som original reservdel?

                          Visst hade du installerat en Dr Bean på bränslepumpen? Hur kontaktade du om så honom?

                          /Johan
                          Jag kör med Bean-kit och det funkar kanon:) maila honom först så han har ett kit hemma - handlade såhär:

                          The kit is 40 euro, like mentioned on the forum, and comes with pcb, and everything to mount.

                          For individual shipping to anywere in the world I will use REGULAR letter-mail (fits in std mailbox). Trust me, that works fine.

                          TOTAL: 42 Euro per kit

                          Manual (English) see: (sorry I don't print them):
                          http://www.lc8.nl/download/fuelpump%20manual.PDF
                          German manual:
                          http://www.lc8.nl/download/Fuelpumpp...%20V2%20DE.pdf

                          PLEASE CHECK whether you are able to mount this yourself!

                          Payment (42 euro total; I am not sending a bill or invoice, I'm not a company!)
                          - you can pay euros in paypal.
                          - Paypal is fine: Paypal@lc8.nl
                          Just write "fuelpumpkit" and your nickname.


                          Please send me (PM or mail) a clear and full shipping address as it should be stated on the envelope.

                          -name
                          -address
                          -city
                          -(state &) Zipcode
                          -country

                          regards
                          Gerben
                          www.lc8.nl
                          /Joeman
                          KTM 1190 Adventure R

                          Husqvarna 258A(M)

                          Comment


                            Originally posted by zappa View Post
                            Den går att beställa och borde vara denna:
                            AE 000700000AE SPARE CONNECTOR AE 4-PINS START RELAY

                            Finns i den pdf som Dirty refererar till, jag har bytt den och bytte även startrelä i samma veva då den såg riktigt risig ut och hade ett stift så såg ut att lossna vilket ögonblick som helst.

                            Eftersom det inte är en "normal" reservdel så tror jag nästan att du måste kontakta en KTM handlare för att kunna beställa den.

                            *EDIT*
                            Hittade den hos en tyskfirma, dock ingen bild på den. Kostar €17 + frakt.
                            http://www.ktmschnellversand.de/ERSA...0700000AE.html

                            /Zappa
                            Tackar, har nu beställt en..
                            Hoppas på snabb leverans
                            /Joeman
                            KTM 1190 Adventure R

                            Husqvarna 258A(M)

                            Comment


                              Originally posted by zappa View Post
                              Jag har monterat DrBean kit. Beställde det via Advrider.com (tror han heter DR_Bean där) via PM till honom.

                              Det är på en 950 Adv S '05.

                              Hoppas att det inte är allt försent, har ju sett att du har den blå-gula ute och snurrar...

                              /Zappa
                              Bromsslangsproblemet är löst på den blågula men farsan har investerat i en -05 950 och där är det plågat slangen något pga styrhöjare så kan måsta göras nått åt det, initialt blir det att ta bort styrhöjare. Så tackar så mycket!

                              Originally posted by Joeman View Post
                              Jag kör med Bean-kit och det funkar kanon:) maila honom först så han har ett kit hemma - handlade såhär:

                              www.lc8.nl

                              Försökt skicka PM via advrider.com men inget svar än kanske få prova via lc8.nl?


                              Ingen som har ett väskrack liggandes?

                              http://forum.soe.se/showthread.php?5...-950-Adventure

                              /Johan
                              www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

                              Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

                              KTM 950 Adventure -04

                              Comment


                                Nu verkar delarna vara på ingång, så snart får jag skruva ihop motorn. Jippi.

                                Det enda som var utom spec var fjädern till oljepumpen som var 41,7 mm, den får inte vara kortare än 42 mm. Samt ventilspel som riktigt tajt.
                                Nu lär motorn gå många mil igen.
                                Förresten, oljetrycksgivaren som brukar läcka, är det själva givaren eller kopparbrickan som börjar läcka?

                                När motorn är ihop är det ju dags att gå över chassit, kör alla original eller shimsar ni om fjädringen?
                                Enligt racetechs fjädringskalkylator ska jag ha 73 NM i gaffeln, det är ju sjukt hårt jämfört med 48 som sitter i idag.
                                På nätet hittar jag inget om någon som ändrat sin fjädring själv utan alla lämnar iväg till fjädringsverkstad. Nån i Sverige måste väl shimsa själv?
                                / Blutor

                                Comment

                                Working...
                                X