Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Är det någon som har moddat fjädringen på era wp's? I så fall vad har ni gjort? Jag tänker byta olja i gaffeln och kolla hur stacken ser ut i helgen. Känns som oljan börjar ha gjort sitt.
    Var/vem är bäst på att renovera stödämpare av den här typen?

Comment

Originally posted by stoffemannen221 View Post
      Är det någon som har moddat fjädringen på era wp's? I så fall vad har ni gjort? Jag tänker byta olja i gaffeln och kolla hur stacken ser ut i helgen. Känns som oljan börjar ha gjort sitt.
      Var/vem är bäst på att renovera stödämpare av den här typen?
      Kumlins i Sala är klockrena på gafflar o dämpare
      http://kumlinsmotor.se/

Comment

Originally posted by Bålsta View Post
        Just det Kumlins finns ju här i närheten. Har lämnat till Eklöf suspension förut men ska kolla med Kumlin om de har koll på stora hojar också.
        Vad kör ni för olja i gaffeln, 5W? 110 mm luftspalt?

Comment

Originally posted by Bålsta View Post
          Tack för tipset

Comment

Originally posted by johnku View Post
            Hejsan! Jag undrar om Karoo 3 är något mc däck att ha? Vill höra både ris och ros..
            150/70/18 - 912kr https://reifen66.com/mce-karoo-15070...e&currency=SEK

[ATTACH=CONFIG]73058[/ATTACH]
            Jag kör med Karoo 3 dock med 140 bak, har funkat helt ok som allround däck.

/J
            /Joeman
            KTM 1190 Adventure R

Husqvarna 258A(M)

Comment

Originally posted by Joeman View Post
              Jag kör med Karoo 3 dock med 140 bak, har funkat helt ok som allround däck.

/J
              Har du nån uppfattning om hur långt man kan köra på däcket?

Comment

Originally posted by Tom@s View Post
                Kanske som alla andra däck, nånstans mellan 50 och 1000 mil, eller med andra ord - det beror på.
                Hojresor
                Hojresor's YouTube kanal

Comment

Jag gjorde den beryktade modden igår. Jag gjorde det på ett lite bättre sätt än att klippa kablar bara därför att. Monterade av vänster tank och plackade isär en förbannad massa saker för att komma åt. Det gick tillslut bra. Jävlar vad den gick nu, jag wheelade 13 mil till jobbet på trean....nä då...ärligt talat så märkte jag inte någon jätteskillnad men lite bättre svar på tvåan och trean gav det väl....? ;)
                  Fråga: Den slangen som är kopplad från främre övre delen av tanken och går in i främre sidokåpa. Vad gör den, luftar? Är det pga den man inte ska toppfylla?

Comment

Originally posted by Tom@s View Post
                    Jag har kört 150mil på mitt, ser ut som nytt(nästan)
                    /Joeman
                    KTM 1190 Adventure R

Husqvarna 258A(M)

Comment

Originally posted by Mudder View Post
                      Kanske som alla andra däck, nånstans mellan 50 och 1000 mil, eller med andra ord - det beror på.
                      Bra svar... Eller inte! Skulle kunna ge dig en lång harang om vad jag tycker om såna svar!

Nån mer som kanske kan förklara mer ingående om sina upplevelser betr miltal på däcket? Mudder verkade inte förstå eller i alla fall inte ha förstånd att avstå från att svara på ett ovettigt sätt.

Comment

Hur långt är ett snöre?
                        Allt beror på hur man kör, om man inte vet hur en person kör är det omöjligt att säga för att det kan just variera mellan 50-1000 mil.
                        Däckvalstråden är ju lätt att leta igenom för utförliga svar av folk som testar nya däck varje gång.

Den enda person jag kan fråga om däckval är om jag vet att personen jag frågar kör likadant som mig. Annars är det tyvärr slöseri med tid och pengar
                        / Blutor

Comment

Så man kan inte återge hur långt man kört på ett däck och uppskatta tex om man kört hårt/mjukt, mkt asfalt eller mkt grus?
                          Det är alltså bättre att vi som undrar om däcket skapar oss en egen uppfattning och att vi alla kanske går på ett felköp...

Glöm att jag frågade!

Comment

Hahaha, du lämnar ju inga preferenser själv på hur du tänker köra med däcket.
                            Fisåk med det endast på raksträckor och motorbromsa bara så kommer du lätt 500 mil kanske tusen, ok vi säger tusen mil.
                            Men öka däckstrycket till 2.7 bar får du kanske ut 300 mil till.
                            Lasta inte på frugan på hojen då försvinner däcket väldigt mycket snabbare.
                            Men balanserar du däcket noga kanske du kan få 100 mil till.
                            Glöm inte ryckutjämnarens gummi så det är fräscht, det kan slita några mm till om inte start och stopp går tillräckligt mjukt
                            / Blutor

Comment

Om man nu lägger 100+ tusen på en shysst hoj borde det ju inte vara problem med bra däck?
                              Själv byter jag "rätt ofta" då jag anser att bra däck är billigare än att klota...
                              Klotar man ändå kan man ju inte skylla på att man snåla på däcken ;)

Comment

Originally posted by bjorna View Post
                                Om man nu lägger 100+ tusen på en shysst hoj borde det ju inte vara problem med bra däck?
                                Själv byter jag "rätt ofta" då jag anser att bra däck är billigare än att klota...
                                Klotar man ändå kan man ju inte skylla på att man snåla på däcken ;)
                                Näe inte det minsta problem med bra däck, var inte ekonomiskt det handlade om. Tycker det är jobbigt att behöva byta ofta bara. Karoo däcken på min förra 990 höll inte många mil men var roliga på grus och halvdana på asfalt. Och oavsett körstil brukar man kunna återge om det är hyfsat bra livslängd eller inte på däckmodellen.

Comment

Working...
                                X