Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Var hittar ni de där stora strömbrytarna/vipparmarna som sitter nedanför styret? Har bara sett mindre modeller då jag varit ute och handlat..

Var inne på KTM-sveavägen.. En av de språjans 990:orna läcker olja
    Kör "nån jävla moppegrej"! lol
    (™Geggamoja)
    http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Hey Adv.Mike... har är en kille som har gjört några modifieringar!!!
      Attached Files
      swedishmotosafaris

Comment

Originally posted by Hoke
        Var hittar ni de där stora strömbrytarna/vipparmarna .........
        WATSKI på söder. Erstagatan eller Borgmästargatan. Funkat många år, bra kvalité.

Comment

Hööken , jag gillar din hoj skarpt.
          Välmodifierad och fräch.

Misstänker att följade fråga har hamnat i rätt tråd.

Hur är det med bränsleförbrukningen på 950:in?
          Och då menar jag inte vad tillverkaren säger utan ni som kör och har kört ett tag.

Däckkostnaden har jag ju läst om, men hur e det med drivlinans slitage?

Och för er som e lite tyngre killar, fjädringen klarar den av eran vikt eller har ni förändrat/modifierat den?
          "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

Comment

Originally posted by Brodde
            Hööken , jag gillar din hoj skarpt.

Och för er som e lite tyngre killar, fjädringen klarar den av eran vikt eller har ni förändrat/modifierat den?
            1. Tack, jag med.
            2. Missar man i platåhoppet vete fan hur det slutar men vid vanlig hårdkörning på stenväg och i grustag tycker jag att den sväljer det mesta. Har inte känt behov av att modda.
            Mina referenser är från original-AT som bottnade hela tiden.

Ytterligare en LC8-pilot på g?

//98 kilo höök.

Comment

Originally posted by Höök
              Missar man i platåhoppet vete fan hur det slutar men vid vanlig hårdkörning på stenväg och i grustag tycker jag att den sväljer det mesta. Har inte känt behov av att modda.
              Mina referenser är från original-AT som bottnade hela tiden.

//98 kilo höök.
              He he..
              Inga platåhopp kanske.
              Syftar mest till gropiga grusvägar eller liknande. Är ju bra om fjädringen hinner med, men är det inget att anmärka på så är ju det positivt.

Är ju övertygad om att "gräset är grönare på andra sidan " i det här fallet och ända sedan jag sålde min "muller-get" till Hagenblad har jag intalat mig att jag gillar Enduro mest.
              Men det håller inte... Jag saknar dom där långa grusturerna med KartKjell och att åka på Äventyr med egen hoj som bara den.
              Lånade syrrans killes KTM 660 Rally Replica i sommras för att inse att äventyraren finns kvar.
              Men det handlar som sagt om prioriteringar. Men vi får se...

Vill därför höra mig lite för ang 950:in av er ägare/förare som nu har ägt och kört ett tag.

Originally posted by Höök
              Lovar inget men brinner för att försöka.

//95KG Brodde
              "Do not go where the path may lead; go instead where there is no path and leave a trail."

Comment

Klockrent Höök, låter precis som mina synpunkter, speciellt vinkel på RB hållarn, nu funkar det men...
                Angående bakstänkan såg jag ett förslag på Italienska LC8 sidan om EXC bakljus och stänka(svart flärp) i orginal bakstänka, såg helt klart vettigt ut, och snyggt dessutom.
                Tror jag vet vilken svindyr röd du tänker på, kan det vara den som sitter originalmonterad på 660 rallyn?
                Har på den italienska sidan även hittat upprepade uppmaningar om att byta munstycket för oljetillförsenl till kopplingen, verkar vara ytterligare en landsvägsanpassad del på gatversionen av LC8:an.
                I vilket fall som helst kommer jag gärna över och fluktar lite på dina lösningar, alltid bra med input.

Brodde, angående bränsle förbrukningen har jag f-n ingen aning, den verkar flukturera vilt beroende på mängden attack i körningen, men snitt runt 25 mil tror jag är en vettig siffra som stämt i de flesta fall för mig, dock inte alla, vicket troy och ATI kan intyga ingen soppa torsk, men bra nära...
                Och fjädringen fungerar klockrent för mig, har precis som höken inte provat och tänker inte prova ett platåhopp, men på grusväg och även över hyfsat stora stenknalingar i spåret är den klockren, har inte ändrat mycket på inställningarna ens.

Troy, that's just sick....

Comment

Angående fjädring.
                  Jag får väl ränka mig till det tunga gardet som åker LC8.

När hojen var ny så tyckte jag fjädringen var alldeles för hård och stötig. Ställde in dämparna på det soft enligt manualen och det funkade kanon.
                  Men det visade sig att när tempot ökade efter några månader så var jag tvungen att justera efter fjädringen och styva upp den.
                  Jag är helnöjd med fjädringen.

Har kollar bränsleförbrukningen några gånger på långturer vid landsvägsåka.
                  Det brukar det ligga runt 0,6 l/ och då pyskör jag inte direkt.

Comment

Svindyra Röd tripmätaren

Hej Höök / Adv.Mike!

"Svindyra Röd tripmätaren" ni pratar om heter varumärket "ICO"...

Och du har rätt Mike - det är den som sitter standard (t.o.m. 2 st.) på 660 Rally Replica från KTM... Finns t.o.m. i både svart och silver också! ... För dom som vill har decor som passar inne med instrument panellen!
                    swedishmotosafaris

Comment

service

Snart dags för 1500 -milarn...nån som vet vad den kostar?

Comment

Re: service

3 papp nånting tror jag Ragnar på Lelles sa...men han har ju sylta i skallen ibland.

Originally posted by Tony
                        Snart dags för 1500 -milarn...nån som vet vad den kostar?
                        620SC,525 EXC,950Adv,625 SXC, 950SE, 525 EXC SixDays Aprilia 4.5, Ktm 950 SE, - Sålda
                        Can-AM XXC Outlander, stealth snorkel, radiator relocation kit, KTM 690 R -14

Comment

Jorå nåra lakan bliru nog snodd på :D :D :D
                          Tung enduro 950 R SUPER ENDURO

Comment

Re: Svindyra Röd tripmätaren

Originally posted by troy safari carpenter

"Svindyra Röd tripmätaren" ni pratar om heter varumärket "ICO"...

Var köper man dessa?

/Robban S

Comment

Re: Svindyra Röd tripmätaren

[/quote]

Var köper man dessa?

/Robban S[/quote]

Olle Ohlsson säljer för 3700 och har beggad för 2700 men som vanligt är det ju billigast att köpa utsocknes.
                              Någon som orkar ta tag i en beställning? Jag är på att köpa om någon i Sthlm beställer.

Comment

Ett litet billigare alternativ om man inte måste ha det värsta.

http://www.trailtech.net/lynx.htm

Comment

Working...
                                X