Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Om jag förstår det rätt så ersätter förfiltret snorkeln. I så fall är det kanske större risk att vatten "rinner" in i luftboxen, eller...?

    Comment


      Originally posted by Hoppe View Post
      Om jag förstår det rätt så ersätter förfiltret snorkeln. I så fall är det kanske större risk att vatten "rinner" in i luftboxen, eller...?
      Jo det kan nog vara så men det är väldigt mkt tankar och plast i vägen för att det ska komma in vatten. Och kommer det in vatten så kommer det ju bara in till den undre delen av luftburken.

      Comment


        Någon som känner till, eller har testat den här?
        http://www.ebay.com/itm/KTM-Adventur...item3f20ff053a

        Comment


          Originally posted by Fjulle View Post
          Någon som känner till, eller har testat den här?
          http://www.ebay.com/itm/KTM-Adventur...item3f20ff053a
          Den där har jag inte provat, har en från CJ liggandes i garaget och ska installeras i vinter: http://www.cjdesignsllc.com/products...tank-hose-kit/

          /Johan
          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

          Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

          KTM 950 Adventure -04

          Comment


            Originally posted by Dirty View Post
            Den där har jag inte provat, har en från CJ liggandes i garaget och ska installeras i vinter: http://www.cjdesignsllc.com/products...tank-hose-kit/

            /Johan
            Har du modifierat tankfästet ännu? Jag kände inte igen delarna på bilden eftersom jag aldrig plockat ner
            så mycket ännu. Plast, misstänker jag, och då är det väl bara att fila/såga?

            Comment


              Originally posted by Fjulle View Post
              Har du modifierat tankfästet ännu? Jag kände inte igen delarna på bilden eftersom jag aldrig plockat ner
              så mycket ännu. Plast, misstänker jag, och då är det väl bara att fila/såga?
              Inte gjort något än, men vet att det är aluminium, har jobbat med den delen tidigare och installerat en isolerad bult kopplad till + för att kunna ansluta startkablar.

              Har framför mig att lyfta främre cylindern och kolla över den då jag kollade bakre i höstas och tätade läckaget i cylinderfotspackningen och konstaterade att blocket hade lite skador:

              http://www.dirtyadv.com/ktm-950-adve...t-replacement/

              Jobbar på få igång lillen, XR400 för att köra lite vinter men allt går dåligt just nu, 1 steg framåt och 2 bakåt, saknas nån liten bit, gängpaj mm.

              Tur vintern är lång i norrland!

              /Johan
              www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

              Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

              KTM 950 Adventure -04

              Comment


                Originally posted by Dirty View Post
                Inte gjort något än, men vet att det är aluminium, har jobbat med den delen tidigare och installerat en isolerad bult kopplad till + för att kunna ansluta startkablar.

                Har framför mig att lyfta främre cylindern och kolla över den då jag kollade bakre i höstas och tätade läckaget i cylinderfotspackningen och konstaterade att blocket hade lite skador:

                http://www.dirtyadv.com/ktm-950-adve...t-replacement/

                Jobbar på få igång lillen, XR400 för att köra lite vinter men allt går dåligt just nu, 1 steg framåt och 2 bakåt, saknas nån liten bit, gängpaj mm.

                Tur vintern är lång i norrland!

                /Johan
                Ok! Då kanske man skall beställa hela kitet, dvs med färdigsågad tankfäste för 200$.

                Comment


                  Originally posted by Fjulle View Post
                  Ok! Då kanske man skall beställa hela kitet, dvs med färdigsågad tankfäste för 200$.
                  En dremel eller vinkelslip så tar det nog bara sekunder kapa till!

                  /Johan
                  www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

                  Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

                  KTM 950 Adventure -04

                  Comment


                    Hej, jag tänkte mäta och justera hänget på min 990R -12 men hittar inte rätt värden i manualen. Någon som har koll på vad statiskt och belastat häng bör vara?

                    Comment


                      Originally posted by Hoppe View Post
                      Hej, jag tänkte mäta och justera hänget på min 990R -12 men hittar inte rätt värden i manualen. Någon som har koll på vad statiskt och belastat häng bör vara?
                      Har inte läst detta så noga, men tror att du finner svaret här.

                      http://www.ktmtwins.com/techtips.html

                      Comment


                        Originally posted by Fjulle View Post
                        Har inte läst detta så noga, men tror att du finner svaret här.

                        http://www.ktmtwins.com/techtips.html
                        Tack, den beskriver iofs hur man justerar hänget, men inte hur stort hänget ska vara. Någon som vet?

                        Comment


                          Originally posted by Hoppe View Post
                          Hej, jag tänkte mäta och justera hänget på min 990R -12 men hittar inte rätt värden i manualen. Någon som har koll på vad statiskt och belastat häng bör vara?
                          Öhlins rekomenderar följande:

                          Free sag:
                          Front - 30 +-5mm
                          Rear - 30 +-5mm

                          Ride sag:
                          Front - 80 +-5mm
                          30% of total stroke
                          Rear - 100 +-5mm
                          Borta är bra men hemma är bäst.

                          Comment


                            Originally posted by 420 View Post
                            Öhlins rekomenderar följande:

                            Free sag:
                            Front - 30 +-5mm
                            Rear - 30 +-5mm

                            Ride sag:
                            Front - 80 +-5mm
                            30% of total stroke
                            Rear - 100 +-5mm
                            Tack! Frågan är då om KTM rekommenderar samma mått??

                            Comment


                              Handlar väl inte om tillverkare utan om hur man vill att hojen ska kännas när man kör.
                              Borta är bra men hemma är bäst.

                              Comment


                                Självklart, men det är ju bra att ha tillverkarens rekommendation som måttstock att jämföra med :)

                                Comment

                                Working...
                                X