Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

1412 mil. Stora servicen inom kort mao. Har dessutom en fråga. I ett läge på treans vx, så händer det inget när man drar på rullen...typ 4500 rpm, och sedan kommer allt på en gång. Som en fördröjning liksom. I-landsproblem..visst, men ändå. Förövrigt ganska nöjd med 990:n, men min XR650 är mycket roligare att köra. KTM:n är mer att frakta arslet längre sträckor på ett lite roligare sätt. :=)

Comment

Har en polare i Italien som passerat 15000mil på sin 04 950S...
      KTM 570 SXS m. MRS
      ---------------------------------------
      Blogg om Tuareg-rallyt 2010
      Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
      www.raiddesigns.com

Comment

Någon som har erf från KTM verkstaden i Sundsvall,Kvissleby eller vad det heter? Dags för 1500 milaservice nu.
        Helst vill jag ju ned till hammarströms eller DinMc i Sthlm, men det är 36 mil att köra. Eller det kanske finns andra verkstäder i Norr?

Comment

Nej men ärligt talat. Är det ingen lampa som talar om att det är lämligt med en tankning. Min Adventure stannade mycket skämsigt efter 28 mil idag. Hade iskallt räknat med några mil till. 22 liter 28 mil, vad blir det... 0,78. Trodde nog att den drog mindre än biljävuln. Men va fan, den är ju lätt 10 gånger roligare så...

Comment

Originally posted by Appelqvist View Post
            Nej men ärligt talat. Är det ingen lampa som talar om att det är lämligt med en tankning. Min Adventure stannade mycket skämsigt efter 28 mil idag. Hade iskallt räknat med några mil till. 22 liter 28 mil, vad blir det... 0,78. Trodde nog att den drog mindre än biljävuln. Men va fan, den är ju lätt 10 gånger roligare så...

Visst är det en varningslampa för låg bränslenivå, givaren sitter i vänster tank, är nog rätt vanlig att det glöms att sätta ihop kontakten om tanken varit loss.

Busar man lite så är väl inte 0,78 så dåligt, har då provat spola igenom över litern per mil med min ...på grus och bakhjulet har nog gått nära dubbelt så långt som framhjulet.

/Johan
            www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

En liten chansning ifall någon råkar veta..
              På en av mina första turer med min nyinköpta Adventure 950 -05 så slutade gps'en få laddning. Visade sig att ACC2 säkringen gick så fort jag slog på tändningen, oavsett om gps'en eller dess hållare var ikopplad.
              Öppnade upp nu i kväll för att kolla hur det såg ut (och samtidigt passa på att installera handtagsvärmare, saknade det i helgen, brrr...) och hittade detta inkopplat i ACC2 uttaget, "innan" gps'en.

3st röd/svarta kablar försvinner in under luftboxen någonstans, medans dom 2 gula går till denna mojäng, som sitter fast med dubbelhäftande:

Kopplade ur detta så håller säkringen med gps och värme påslaget, och hojen startar... Så vad tusan går det till för något?
              Tänkte höra här innan jag börjar riva ännu mer :) Annars om det fungerar utan så får det förbli urkopplat!

Comment

Förgasarvärmare? Vet att det finns köpa men inte hur det kopplas in.

/Johan
                www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                  Förgasarvärmare? Vet att det finns köpa men inte hur det kopplas in.

/Johan
                  Så är det! Tack!
                  Hittade den här länken http://www.ktmtwins.com/ktm-950-adve...r-de-icing-kit. Nu ska jag bara lista ut varför den dödar säkringar, så det blir till att riva lite iaf :)

Comment

min superenduro ville ha cirka 1,4 liter milen då jag körde grus så att tanken skulle räcka länge kan man glömma. sedan höll mina bak däck kanske 20 mil med så jag hade ju lite snurr på backdäcket.
                    Det som inte dödar det härdar :)

Comment

Hehe. 0,78 är under övningskörning. Men jag går in för körkortet och kör aktivt. Tror att den typen av körning utvecklar mig mest.. Sebringsystem har suttit på min hoj ett tag, och jag antar att man bestyckat förgasarna lite fetare med öppet system. Orginaldämparna kommer sitta på fram till klarad uppkörning, men sen blir det musik. :)

Comment

Testar igen då. Någon människa som är över 185 cm som har testat Touringrutan till 990 Adventuren och tycker att den fungerar?
                        Åkte 30 mil E4 häromdagen med sågad originalruta, och det var väl sådär kan jag släppa.
                        Blev hyfsat jobbigt efter ett tag trots öronproppar och annat.

Comment

Hej har 990 adventure s. tycker att den är väldigt ryckig (lite av på) i låga farter tex stadstrafik när det rullar på i jämn fart. Är dom så elller går det att göra något åt det?

Comment

Hej rd500,
                            Dom är så, men det går göra bättre!
                            En ny gasrulle med olinjär kamskiva är det vanligaste första tricket.
                            Synka spjällen och mappa om insprutet hjälper också mm mm många tips tidigare i den här tråden.
                            /Per
                            DL1000 för väg
                            KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                            TE450 för Ej väg
                            KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Okey får börja med rullen och kolla synkningen. Är rullen en powerparts produkt eller får man ut och leta / Patrik

Comment

Originally posted by rd500 View Post
                                Okey får börja med rullen och kolla synkningen. Är rullen en powerparts produkt eller får man ut och leta / Patrik
                                Här har du några rullar:

http://ktmshop.se/index.php?action=s...445&hideleft=y

http://www.ktm4u.co.uk/ktm-powerpart...-power-control

Denna har jag : http://blackdogcw.com/black-dog-shop.../275-1154.html

/ Micke
                                KTM

Comment

Working...
                                X