Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag har nu uppdaterat min hoj med styrdämpare, nytt styre och ny lägre kåpa.
    Styrdämparen har jag inte utvärderat ännu, installationen gjorde hojen snyggare eftersom den nya gaffelkronan var svart vilket passade väldigt bra in på min hoj..
    Styret har ungefär samma mått som SE har på sitt styre, mycket rakare men något lägre vilket inte gjorde mig något eftersom det var styrhöjjare på styrdämparen. Jag beställde först ett KTM styre men det kunde inte levereras förrän i slutet av Maj, så det blev från Biltema istället 300 kr... dessutom svart blev mycket snyggare. Jag är jättenöjd med det nya styret, mycket skönare att hålla i, det gamla orginalstyret är för mycket bakåtböjt tycker jag.
    Jag har även satt på en lägre kåpa med en liten kant högst upp som nästan pekar rakt upp, det blev en stor förbättring, även om det inte blev helt vindstilla, det byttes från kraftig turbulens till en stilla vindbris på näsan, jag är jättenöjd, att den dessutom var snygg gjorde inte saken sämre...

Click image for larger version

Name:	P4150670.jpg
Views:	1
Size:	983.9 KB
ID:	833262

Click image for larger version

Name:	P4150669.jpg
Views:	1
Size:	960.0 KB
ID:	833261

Nordkapklibban passar bra in tycker jag...
    Last edited by badpitt; 04-22-2012, 01:17 PM.

Comment

Såg snyggt ut... Vad för fabrikat på rutan?

Comment

Originally posted by Tom@s View Post
        Såg snyggt ut... Vad för fabrikat på rutan?
        Ingen ruta, solid plast köpt här:
        http://www.rally-raidproducts.co.uk/...reen-adventure

Comment

Fått igång hojen men den pissar soppa:

Gissar ju att det är en o-ring på mässingsvinkeln som går in i gasaren, kan någon bekräfta.

Eller börjar det vara dags för nya packningar och membran i gasarna? -04 som passerat 5000 mil.

/Johan
          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Har också köpt rally raid rutan till min 990 men upplevde ingen förbättring kring turbulensen :( är 177 lång.
            happygrus

990 Adventure 2007

Comment

Originally posted by saftig View Post
              Har också köpt rally raid rutan till min 990 men upplevde ingen förbättring kring turbulensen :( är 177 lång.
              Ok, har nog med längden att göra, jag är 195 cm (och jag är nöjd), många kapar ju sin ruta 5 cm och är nöjda med det.

Comment

Originally posted by badpitt View Post
                Ok, har nog med längden att göra, jag är 195 cm (och jag är nöjd), många kapar ju sin ruta 5 cm och är nöjda med det.
                Konstigt! Funkar det för förare som är 195, borde det garanterat funka för kortare gubbar!
                Förklara gärna hur detta kan stämma

Comment

Jag har med problem med turbulens på min 990 adv är ca 178 lång
                  har kapat kåpan rejält täcker endast GPSen nu och fortfarande lite
                  turbulens =/ testade i dag helt utan kåpa de va ju hyfsat

är man lång och kapa kåpan lite så kommer man ovanför den värsta
                  turbulensen, har man sedan en högre sadel så blir det ännu bättre !

kör man med skärm på hjälmen så fånga ju den turbulensen och det upplevs
                  värre . kör själv med Shoei hornet ds , de ä ju bra med skärm
                  när solen är låg !

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                    Fått igång hojen men den pissar soppa:

Gissar ju att det är en o-ring på mässingsvinkeln som går in i gasaren, kan någon bekräfta.

Eller börjar det vara dags för nya packningar och membran i gasarna? -04 som passerat 5000 mil.

/Johan
                    Det är två oringar för bränsleanslutningen till respektive förgasare. Antingen köper man hela förgasarrenoveringspaketet för runt 1600 kronor (som jag gjorde för länge sen) eller så mäter du upp oringarna, googlar på oringar (sverige) och köper dem där (obs: viton) som jag också har gjort. Jag fann till min besvikelse att jag fick en aning klenare viton-oringar (1 mm tjocklek såvitt jag minns) än orginal men det gjorde inget för nu har jag kört 2000 mil och det är knäpptätt. Observera att skruvarna till skenan som sammanbinder förgasarna sitter SOM BERGET OCH MÅSTE HUGGAS LOSS. Lite trixit men det går.

Comment

Originally posted by Bålsta View Post
                      Det är två oringar för bränsleanslutningen till respektive förgasare. Antingen köper man hela förgasarrenoveringspaketet för runt 1600 kronor (som jag gjorde för länge sen) eller så mäter du upp oringarna, googlar på oringar (sverige) och köper dem där (obs: viton) som jag också har gjort. Jag fann till min besvikelse att jag fick en aning klenare viton-oringar (1 mm tjocklek såvitt jag minns) än orginal men det gjorde inget för nu har jag kört 2000 mil och det är knäpptätt. Observera att skruvarna till skenan som sammanbinder förgasarna sitter SOM BERGET OCH MÅSTE HUGGAS LOSS. Lite trixit men det går.
                      OK, har nån o-rings låda från typ biltema, bra fråga vad det är för gummi, tänkte hugga ur den om det finns rätt storlek för att få igång den, ska försöka köra den till farsan imorgon
                      där jag har alla verktyg. Men den jäklades och avgassmällde en hel del vid gasande, bara i garaget och upptäckte då att det rann soppa.

Får se om det går fixa temporärt iaf, har inga långturer planerade i sommar och jävlas det i närområdet är det mindre irriterande än att stå i nån bulgarisk skog med bekymmer.

Kanske man klarar sig till hösten och får gå igenom förknasarna rejält.

Har haft loss dom förut och vet att skruvarna sitter som berget, viktigt ha skruvmejsel eller bits som verkligen passar ...undrar om en skruvdragare med hammarfunktion är rätt verktyg?

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                        ...
                        Har haft loss dom förut och vet att skruvarna sitter som berget, viktigt ha skruvmejsel eller bits som verkligen passar ...undrar om en skruvdragare med hammarfunktion är rätt verktyg
                        /Johan
                        Jag filade ett pyttelitet spår i skruven och "gängade upp" dem genom att knacka försiktigt med en liten hammare och körnare. Nu sitter där insexskruvar istället, på flottörhusen också...förbjud de s*tans kryssmejselskruvarna (som väljs bara för att fabriken ska kunna montera snabbare) till priset av eländigt bökig service...
                        Last edited by Bålsta; 05-01-2012, 12:54 AM.

Comment

Ge skruvarna en ordentlig knack axialt så brukar de lossa. Rätt verkrtyg och teknik är guld värt.

Comment

Den har självhelat sig, läckaget är borta, så prova montera motarddäcken jag ekrade upp i vintras:

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Hur många mil har ni gjort på 9x0-n?

Vore kul att se hur många mil vägmätarna anger på era 9x0!

Min SE-06 passerade just 9500 mil

Comment

Originally posted by Bålsta View Post
                                Vore kul att se hur många mil vägmätarna anger på era 9x0!

Min SE-06 passerade just 9500 mil

Lite över 5000 för mig.

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Working...
                                X