Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fjulle View Post
    Med tanke på de höga servicekostnaderna på LC8 så undrar jag följande: Är det någon som provat att lämna in hojen "färdigstrippad" till KTM verkstaden för tex en 1500 mila service? Den kostar ju i runda slängar 6.000:- normalt, men vad kan man förvänta sig för pris om man gjort grisjobbet själv?
    /Kenta

Får väl svara på min egen fråga då. Hittade en auktoriserad KTM verkstad norröver som tar ca 4.000:- för 1500 mila servicen. Lämnar man in hojen "färdigstrippad" blir det halva priset. 2.000:- istället för 6.000:-....kan vara värt 4 lakan att strippa hojen själv, hyra släp osv.

Comment

"Hittade en auktoriserad KTM verkstad norröver"

Berätta gärna vilken verkstad norröver du skriver om. Jag bor i Luleå och vet av erfarenhet att den verkstad som servar KTM här INTE är billig. Jag minns att nån för nåt år sen skrev att han jämförde priser och fick nästan 2000 kr billigare service på Ride i Umeå. Ride finns ju tyvärr inte kvar längre.
      Last edited by Sik; 01-25-2012, 09:10 PM. Reason: Ride gick i konkurs

Comment

Fjulle.

Som Siken skrev, vilken verkstad?

Men det skall ju inte vara allt för långt ifrån Stockholms trakten(antar att det är där du bor) om du skall få ihop det ekonomiska, de flesta nyare bilar kostar ju i verkligheten minst 30-40 kr milen att köra. Lägg sedan till ev utebliven lön släpvagnshyra mm. så blir det inte lätt att få ihop den ekvationen.

Comment

Jag bor ju halva året i Hudiksvall och verkstaden jag pratar om är Hojtorget i Sundsvall. Så för mig lönar det sig.

Comment

Får väl svara på min egen fråga då. Hittade en auktoriserad KTM verkstad norröver som tar ca 4.000:- för 1500 mila servicen. Lämnar man in hojen "färdigstrippad" blir det halva priset. 2.000:- istället för 6.000:-....kan vara värt 4 lakan att strippa hojen själv, hyra släp osv.
            Ring 08-59142066

Comment

Originally posted by g s m View Post
              Ring 08-59142066
              Ok..Hammarströms Motor i Märsta. Kollat prislistor på nätet och blev väl inte direkt imponerad .
              Eller hade du nåt att tilllägga?

/Kenta

Comment

Stirra er inte helt blinda på priser, välj verkstäder med gott rykte och duktiga mekar, Hammarströms är en av de duktiga. Det kan bespara en mycket elände.
                KTM 570 SXS m. MRS
                ---------------------------------------
                Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                www.raiddesigns.com

Comment

Originally posted by David P. View Post
                  Stirra er inte helt blinda på priser, välj verkstäder med gott rykte och duktiga mekar, Hammarströms är en av de duktiga. Det kan bespara en mycket elände.
                  + 1

Min erfärenhet... "if you only pay peanuts... you get a monkey".

Visst ar det vanligt i bilmärkesverkstader att man betala "mycket" för aran att har en oljabyte eller dator chip utbyte... och det kankänner "onödigt" att lägger så mycket pengar på det...

Men om du ar mån om din MC (moderna prestånda/effekt cross/enduro motor kräver lite kompetens väl) kan det vara precis som David skriver.

Jag har haft mina LC4'or och LC8 med Hammarströms och kan bara intyga att man få BRA och kompetent service, som jag har hört av andra som fått service/reparation gjört dar.

Visst få man kolla prisbilden... men ofta man få det man betala för...

Läste också att det handlar om "strippade" hoj... vet också att min KTM verkstad har i Skåne (Engdahl) var glad att få hojen "strippade" och fanns pengar att sparar där.

Visserligen ar "standard" service kostanader inklusive denna tid det tar att strippa hojen av kåpor/lampor/tankar/kylar (möjligtvis). Kolla med verkstaden... det sparar både på.
                  Last edited by troy safari carpenter; 01-27-2012, 08:06 AM.
                  swedishmotosafaris

Comment

Fjulle,

Sluta fundera och lämna in hojen till Hammarströms, då kan du vara trygg med att det blir ordentligt gjort. Inte billigast kanske men som sagt ovan så får man vad man betalar för, en universell sanning.

Comment

Då borde detta vara ett klipp:

http://www.blocket.se/stockholm/KTM_...1_6&w=3&last=1

37000KR

?

Fast om man tänker på skomakarens barn...
                      Last edited by oden; 01-28-2012, 12:54 PM.

Comment

Nu kommer en korkfråga igen från en novis.

Det sitter ju Acrapovic slipon på min 990. Om jag vill ta ur insatsen...är det bara att lossa muttern på undersidan då?
                        förövrigt är det ju popnitat liksom...
                        Har inte kollat så mycket ännu på detaljerna...hyfsat nyköpt om man säger...

/Kork

Comment

Det sitter ju Acrapovic slipon på min 990. Om jag vill ta ur insatsen...är det bara att lossa muttern på undersidan då?

/Kork
                          Vet inte säkert hur acra ser ut men på sebring jag hade tidigare var det en nit man fick borra bort för att ta ur insatserna.

Dock var dom rätt kärva få ut även om det som höll fast dom var borta.

/Johan
                          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Tja!

Jag har insex-skruvar på mina Accra... Bara att skruva ur dessa, plocka sedan ur insatserna... Brum BRUUUMM! :)

Ps: Undvik verktyg för att ta ur insatserna. Det är lätt att vika metallen då den är rel. mjuk!

/Kork
                            Vart tog vägen vägen..?
                            ------------------------------------

Comment

Originally posted by ÄventyrsMasen View Post
                              Tja!

Jag har insex-skruvar på mina Accra... Bara att skruva ur dessa, plocka sedan ur insatserna... Brum BRUUUMM! :)

Ps: Undvik verktyg för att ta ur insatserna. Det är lätt att vika metallen då den är rel. mjuk!
                              Jag har också insex och skruvade ur dessa, men insatserna satt som berget! Något bra trix för att få ut skräpet utan att förstöra dom?

Comment

Ramskydd 990 adv

Skulle idag skruva dit ramskydden. Det högra gick bra, men det vänstra.../(%&¤#(&%#.
                                Skall plastkåpan för framdrevet tas bort för att få dit skyddet, eller vad?
                                Lögn i h-vte att få dit skyddet med kåpan kvar kan jag intyga!

/Kenta

Comment

Working...
                                X