Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fjulle View Post
    Kanske är ensam om detta, men jag såg ut som en fågelholk när jag skulle till att montera ramskydden på min 990.
    Åkte hem igen och svor över KTM att det fattas delar som från IKEA. Samma natt vaknade jag plötsligt och hade löst problemet i sömnen.
    Självklart nu, men då var det "Mission impossible"
    Nej jag kliade mig en bra stund innan jag insåg att jag höll dem åt fel håll, det ser ju ut som om de skall passa även när man håller dem åt fel håll.

Comment

Originally posted by badpitt View Post
      Nej jag kliade mig en bra stund innan jag insåg att jag höll dem åt fel håll, det ser ju ut som om de skall passa även när man håller dem åt fel håll.
      Jag funderade mest över hur man fäster skrotet! Två bultar med gummifästen som passade perfekt i hålen för vänstersidan.
      Nu skall ju de skruvas in i raminfästningen för att sedan när man drar åt expandera i axeln. Fan va korkad man kännde sig när man väl kom på detta

Comment

Fick hem ett centralstöd i bra o komplett skick från england idag. Så nu blev hojen lite tyngre, kan detta kompenseras med fettförbränning? Fan trot
        Vad smidigt det är med Ebay. Handla av en firma/kille som låg på drygt 1 200 sålda o 99.8 i betyg.

Men nu till frågan, vilka höjder finns det egentligen på stödet?
        Jag fick tag på ett 6000302240030 (333mm) och det var ganska lagom till min 950SE men något högre gjorde inget.

Comment

Var i hela fridens namn sitter kontakten för att ansluta TuneEcu/PC på en 990 Adv?
          Letat, men ej funnit!

/Kenta

Comment

Lyft på sadeln, lyft på plastlocket i framkant på "gropen" där verktygen ligger(hakar + ev. skruv längst ned) där under finns kontakten.
            /Per
            DL1000 för väg
            KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
            TE450 för Ej väg
            KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
              Lyft på sadeln, lyft på plastlocket i framkant på "gropen" där verktygen ligger(hakar + ev. skruv längst ned) där under finns kontakten.
              /Per
              Aha! Tackar för det snabba svaret! )

Comment

Någon som vet vart man fäster hjälm-vajern som följer med i original verktygssatsen? Leter och letar men hittar inget bra att fästa den i...
                // Blomman

Comment

Originally posted by Pelle B View Post
                  Någon som vet vart man fäster hjälm-vajern som följer med i original verktygssatsen? Leter och letar men hittar inget bra att fästa den i...
                  Jag har använt mig av ett separat hänglås, då klarar man två hjälmar.

Comment

Originally posted by Pelle B View Post
                    På supermoton så ska man trä den i en liten plasthake under sadeln.
                    http://www.youtube.com/frefeh
                    http://vimeo.com/user1342227/videos

Comment

Rekluse z-Start Pro instalations fråga

Då har jag börjat montera min Rekluse z-Start Pro, men stöter på ett problem, se bild.
                      Uppepå Bottom Steel Plate och innanför Clutch Boss Spring och Spring Seat ser det ut att ligga en styrningsring för fjädern, men hittar den bara på skisserna inte i lådan eller i någon beskrivning!
                      Är det så att den inte ska vara där, eller saknas något?
                      Har letat som en tok men hittar inget om den.
                      På original så styr ju fjädern tight mot centrumnavet.
                      Någon ide om detta?
                      /PerClick image for larger version

Name:	rekluse.jpg
Views:	1
Size:	898.3 KB
ID:	831760
                      Fick svar på ADV, den delen är borttagen från kittet!
                      Brickan förorsakade fel, synd att dom inte skriver det i beskrivningen bara.
                      Kanske hjälper någon annan med denna info.
                      Last edited by Mjält Per; 01-21-2012, 03:55 PM. Reason: Ny info
                      DL1000 för väg
                      KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                      TE450 för Ej väg
                      KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Remus Roxx 2 till 1

Remus Roxx 2 till 1. 465 £ hos Adventure-spec. Man blir lite sugen
                        Attached Files
                        Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Med tanke på de höga servicekostnaderna på LC8 så undrar jag följande: Är det någon som provat att lämna in hojen "färdigstrippad" till KTM verkstaden för tex en 1500 mila service? Den kostar ju i runda slängar 6.000:- normalt, men vad kan man förvänta sig för pris om man gjort grisjobbet själv?
                          /Kenta

Comment

Originally posted by Dust Buster View Post
                            Tror jag sparade den, kollar på det ikväll och postar den i det här inlägget om jag hittar den.

Hittade den.

Någon som har testat med andra styren ännu? Det verkar som om Nekken 5480200140017 är den som är närmast ett SE styre och som har hål. Efter 3500mil med orginalstyre så börja min händer inte gilla den längre och jag är också ut efter ett styre med mindre "svep".

Ett annat tips om ni inte redan har funnit det så på ktmshop.se så har man tillgång till alla sprängskisser och artikelnummer på orginaldelar mm. Det är Lelles som egentligen har siten men det är bra information om man inte har hittat den på annan site.

/Zappa
                            "I trust your trust in me to misstrust you" ~Fish

Comment

Originally posted by zappa View Post
                              Någon som har testat med andra styren ännu? Det verkar som om Nekken 5480200140017 är den som är närmast ett SE styre och som har hål. Efter 3500mil med orginalstyre så börja min händer inte gilla den längre och jag är också ut efter ett styre med mindre "svep".

Ett annat tips om ni inte redan har funnit det så på ktmshop.se så har man tillgång till alla sprängskisser och artikelnummer på orginaldelar mm. Det är Lelles som egentligen har siten men det är bra information om man inte har hittat den på annan site.

/Zappa
                              Kan vara värt att titta i nån utländsk webshop också, det brukar skilja en hel del, ta en titt tex. här http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en...=5480200140017

Comment

Originally posted by zappa View Post
                                Någon som har testat med andra styren ännu? Det verkar som om Nekken 5480200140017 är den som är närmast ett SE styre och som har hål.
                                /Zappa
                                Själv skall jag testa 7500 200 1000, lite rakare, lite smalare än det du föreslog.

Comment

Working...
                                X