Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nytt ämne...Vilken GPS skall man ha till sin 990 ADV? Bäst i test + vilken hållare?
    Har sökt på forumet, men hittar inget.

Comment

Vilken GPS.. Börja leta i den här forumdelen Fjulle, nåt borde du hitta som passar... http://forum.soe.se/forumdisplay.php?39-Hitta

Comment

Originally posted by Dust Buster View Post
        Vilken GPS.. Börja leta i den här forumdelen Fjulle, nåt borde du hitta som passar... http://forum.soe.se/forumdisplay.php?39-Hitta
        Yess!! Tackar

Comment

Originally posted by Fjulle View Post
          Mappar du själv?
          Undrar lite eftersom jag har programmet samt beställt kabeln.
          Ja, se PM.
          /Per
          DL1000 för väg
          KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
          TE450 för Ej väg
          KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Då var det dags för nästa fråga.

Nu har jag prg för att mappa osv (TuneECU), kabel och så. Men...manualen som fanns på sidan där man hämtar programmet lämnar ju mycket övrigt att önska om man säger. Någon som har en länk till en lite mer detaljerad manual för TuneEcu?
            Nu skall jag ju inte bygga om hela fyfan, utan är i första hand intresserad av att titta hur cykeln mår,inställningar och dyl.
            Det kanske är självinstruerande när man väl är "connected"...eller?

Mvh Kenta

Comment

Brukar bara vara att trycka lamp switchen förbi stopp läget (liten plast klack) så kan man ha lyset helt släckt så åker jag om jag har bildförstärkare^^

Comment

Originally posted by markstrid View Post
                Brukar bara vara att trycka lamp switchen förbi stopp läget (liten plast klack) så kan man ha lyset helt släckt så åker jag om jag har bildförstärkare^^
                Du menar "vålda" förbi läget??

Comment

Då var det dags för nästa fråga.

Nu har jag prg för att mappa osv (TuneECU), kabel och så. Men...manualen som fanns på sidan där man hämtar programmet lämnar ju mycket övrigt att önska om man säger. Någon som har en länk till en lite mer detaljerad manual för TuneEcu?
                  Nu skall jag ju inte bygga om hela fyfan, utan är i första hand intresserad av att titta hur cykeln mår,inställningar och dyl.
                  Det kanske är självinstruerande när man väl är "connected"...eller?

Mvh Kenta
                  http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/index.html

/Per
                  DL1000 för väg
                  KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                  TE450 för Ej väg
                  KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Du menar "vålda" förbi läget??
                    Ser inte lika ut på på adventure som på SE.
                    Kollade på min och mycket riktigt gick det att "VÅLDA" förbi. Tack markstrid nu fick man lära sig nått nytt om SE´n.
                    Tog en bild på omkopplaren.

Attached Files
                    “The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it’s Heaven and Hell”
                    [EXC525-07|SuperEnduroR-06|BMWR1200GSA-06|DR800-Chopper-03 |ChinaMiniMoto-03|PW50-87|PW50-85|PUCHMagnumCross-81|PUCHMagnumCross-80|CR250-79|Gilera50Touring-78]

Comment

Jepp sådär är min också (trasig). Men bara park är tji.

Comment

Tankkapacitet 990 Adventure S -08 ?

I ägarhandboken för 990 Adventure S -08 står att läsa "Fuel tank capacity 19.5 liters (5.1 USgal), 4 liters (1 USgal) reserve"

Så vad är det som gäller, 19,5+4=23,5 liter totalt, eller totalt 19,5 inkl reserv 4 liter?

Comment

Originally posted by Dust Buster View Post
                          Tankkapacitet 990 Adventure S -08 ?

I ägarhandboken för 990 Adventure S -08 står att läsa "Fuel tank capacity 19.5 liters (5.1 USgal), 4 liters (1 USgal) reserve"

Så vad är det som gäller, 19,5+4=23,5 liter totalt, eller totalt 19,5 inkl reserv 4 liter?
                          I min ägarhandbok för 2006 SE står det "Fuel tank capacity 14 liters (3.7 USgal), 4 liters (1 USgal) reserve" och den har bara 14 liters tank så Adventuren har nog 19.5 liters tank om logiken stämmer.

Comment

Den logiken stämmer, 19,5 liter totalt på Adventure...
                            KTM 570 SXS m. MRS
                            ---------------------------------------
                            Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                            Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                            www.raiddesigns.com

Comment

Tack för svaren gubbs, gott då att man har en 8,5 liters ADVTANK på ingång! 2-1 mellandelen och en oval Akra Ti ligger redan i garaget och väntar! Blir en bra setup på äventyrsriggen!

Comment

Kanske är ensam om detta, men jag såg ut som en fågelholk när jag skulle till att montera ramskydden på min 990.
                                Åkte hem igen och svor över KTM att det fattas delar som från IKEA. Samma natt vaknade jag plötsligt och hade löst problemet i sömnen.
                                Självklart nu, men då var det "Mission impossible"

Comment

Working...
                                X