Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Påminner om en bra sida för gör-det-självare.
    http://ktm950.info/
    Hojresor
    Hojresor's YouTube kanal

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
      Jag har för mig att KTM ger ut standard tider som verkstaden debiterar efter för det jobb som ska göras, så en snabb mek kan göra 2 hojar på den tiden medan en sölig gör 1. Men kunden betalar lika mycket.
      Och vad menar du med det innersta? TuneECU funkar kanon för att felsöka motor och justera insprut m.m. på 990 (och 690). Se OC på Adv.
      /Per

Tack! Precis det jag var ute efter Finns kabeln att få tag på i Sverige?

Någon som vet?

Comment

Originally posted by Fjulle View Post
        Tack! Precis det jag var ute efter Finns kabeln att få tag på i Sverige?

Någon som vet?
        Vet ingenstans där man kan köpa den i Sverige.
        Jag köpte min i USA, men det är ju inte så långt till mig från Sundbyberg
        DL1000 för väg
        KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
        TE450 för Ej väg
        KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Sådärja! Då har man hämtat hem en 990 adventure med extra allt. Frustrerad för att man inte ens kan testa hojen? Näääää...

Comment

Sådärja! Då har man hämtat hem en 990 adventure med extra allt. Frustrerad för att man inte ens kan testa hojen? Näääää...
            Grattis, alltid roligt med ny hoj!
            Men om den redan har extra allt, så har du ju inget roligt kvar innan våren?
            Du har väll redan plöjt den här tråden in och ut + OC på Advrider, så onödigt att rada upp allt kul man "måste" göra, men ändå: rätt fjädrar för din vikt (och lämplig shimsning av dämparna) är nog ett hett tips om du ska kul på grus med den.
            Ses kanske i vårsolen då?

/Per
            DL1000 för väg
            TE450 för Ej väg

Comment

Originally posted by Mudder View Post
              Påminner om en bra sida för gör-det-självare.
              http://ktm950.info/
              Den sidan är riktigt bra och kan vara mycket användbar.

Bike ville ha 7500:- för 1500-mils service på min SE, man kan ha sönder rätt ycket själv innan man kommer upp i dom summorna för en enkel service med ventilkoll.
              Har du spik?

Comment

Grattis, alltid roligt med ny hoj!
                Men om den redan har extra allt, så har du ju inget roligt kvar innan våren?
                Du har väll redan plöjt den här tråden in och ut + OC på Advrider, så onödigt att rada upp allt kul man "måste" göra, men ändå: rätt fjädrar för din vikt (och lämplig shimsning av dämparna) är nog ett hett tips om du ska kul på grus med den.
                Ses kanske i vårsolen då?

/Per
                Tack för tipsen! I första hand skall jag nu se mig om i de norra delarna av Svea rike, så det blir en hel del landsväg.
                När jag lärt mig behärska hojen någorlunda och kört av mig det värsta, så kommer det där "extra" man kan göra med hojen.
                Kommer förmodligen inte att köra någonting i Sthlm då jag inte kan förvara hojen här på ett betryggande sätt. Dessutom
                så drar jag mig i det längsta för att vingla fram i Sthlm'strafiken.

Comment

Årets kanske mest korkade fråga ang min nyss inhämtade KTM 990 adv, ej körd ännu.

Har läst manualen ett antal ggr utan att hitta det jag söker.
                  När man slår på tändningen så tänds halvljuset, vilket drar ström.
                  Kan man inte stå med tändning på med endast parkeringsljus?
                  Var nere i garaget idag och testade, men hittade inget sånt läge.
                  Jag vet ju att p-ljus finns, men i vilket läge??

/Kenta

Comment

Tror faktist inte att det går med mindre än att ta ur säkringen.
                    /Per
                    DL1000 för väg
                    TE450 för Ej väg

Comment

Tror faktist inte att det går med mindre än att ta ur säkringen.
                      /Per
                      Ok...men när fungerar p-lyset då?

Comment

Kan man inte stå med tändning på med endast parkeringsljus?
                        /Kenta
                        Lika idiotiskt på SuperEnduro´n...
                        P-ljus finns, men inget läge för det.
                        Vore bra om man kunde stå med tändnig på utan att ha hel eller halvljus är tänt.
                        “The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it’s Heaven and Hell”
                        [EXC525-07|SuperEnduroR-06|BMWR1200GSA-06|DR800-Chopper-03 |ChinaMiniMoto-03|PW50-87|PW50-85|PUCHMagnumCross-81|PUCHMagnumCross-80|CR250-79|Gilera50Touring-78]

Comment

Hörde idag med säljaren på bodegan. KTM har tagit bort funktionen med P-ljus. Nu skall det lysa jävlar om man slår på tändningen!!!!
                          Förstår tanken bakom....trafiksäkerhet. Ingen stolle (som bilister gör av nån anledning) skall åka runt med endast P-ljus tänt för att vara coola, eller tro att de sparar batteri eller soppa eller vad det nu må vara.

Comment

Måste man mappa om hojen om man tar ur insatserna ur Acra?
                            Tycker det låter lite fjuttigt

/Kenta

Comment

Finns bara en Acra map till hojjen vad jag vet, insatts eller ej. Om den fick Acra mappen när dom monterades så behövs det inte.
                              Själv kör jag med en moddad Acra mapp för bättre finlir vid början av gasrullen.
                              /Per
                              DL1000 för väg
                              TE450 för Ej väg

Comment

Finns bara en Acra map till hojjen vad jag vet, insatts eller ej. Om den fick Acra mappen när dom monterades så behövs det inte.
                                Själv kör jag med en moddad Acra mapp för bättre finlir vid början av gasrullen.
                                /Per
                                Mappar du själv?
                                Undrar lite eftersom jag har programmet samt beställt kabeln.

Comment

Working...
                                X