Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tänäre View Post
    Nojade lite för motor tempraturen vid stadskörning i ngr av Rumäniens städer...det var +30 grader fullpackad hoj & kö inne i städerna...fläkten gick hela tiden,
    tempen nådde sträck 6 av 7 ett par gånger men ingen röd lampa tändes.
    Det var svettigt på flera sätt helt enkelt ;)

Skulle vilja ha lite följsammare bakfjädring....kanske mjukare fjäder bak?
    Olje kylare kanske?
    Vad tror ni?
    Har sett några på advrider som mixtrat med oljekylare men är nog onödigt om det inte är hård ökenkörning och ännu varmare. Bara en extra fläkt på andra sidan är mycket lättare och bör räcka gott.

Kan leta åt några länkar om du vill.

/Johan
    www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Tack gärna :)

Kanske en fläkt man kunde slå igång manuellt?
      Skräcken vore ju att fläkten la av mitt i nån kokande bilkö nånstans i fjärran land...då sitter det nog
      fint me extra fläkt som försäkring :)

Comment

Jag har också funderat i de banorna. Det känns inte bra att den blir så himla varm så fort. Hamnade lite fel ute på Skövdes övningsfält och körde fast i lera, ensam. Motorn går och bakhjul bara slirar, fläkten ylar, svetten dryper och tempen bara stiger. Vad fan gör man. Kör ändå men det känns inte bra. En extra fläkt låter som en bra lösning. Har sett installationer gjorda på advrider men kommer inte ihåg var just nu. Får se om Dirty hittar nåt.

Comment

Här är installationen av något kit som går köpa:

http://www.advrider.com/forums/showt...ighlight=extra

Här finns en lösning men nån annan fläkt:

http://www.advrider.com/forums/showp...&postcount=871

En till med stora buntband som håller den på plats:

http://www.advrider.com/forums/showp...4&postcount=78

Fler lösningar:

http://www.advrider.com/forums/showt...t=extra&page=5

Verkar som nån SPAL fläkt är populär. Om den går få tag på i sverige vet jag inte:

http://www.advrider.com/forums/showp...9&postcount=88

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Sidotank Adventure.

Har haft lite kontakt med John på Rally raid products UK och dom skall dom närmsta veckorna börja börja utveckla en sidotank för 950/990 adventure!!

Comment

Tack för länkarna Dirty :)
              Tycker den första verkar gedigen & lätt för mig att förstå...bra bilder känns extra bra ;)

Tanx!

Comment

tidigare fläkt

tror de går att byta temp givare så fläkten startar tidigare

Comment

Originally posted by markstrid View Post
                  tror de går att byta temp givare så fläkten startar tidigare
                  http://www.ktmtwins.com/ktm-950-990-...rmostat-switch

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                    Här är installationen av något kit som går köpa:

http://www.advrider.com/forums/showt...ighlight=extra

/Johan
                    Tack Johan!

Personligen tycker jag detta kit verkar mest intressant. Då jag inte är något mek-geni föredrar jag färdiga kit som passar direkt utan en massa filande. Dock blir jag inte klok på om firman i fråga skickar till Sverige. Jag får intrycket att det rör sig om nån lokal postorder. Jag kan ha fel, hoppas det. Hur uppfattar Ni det?
                    /Bengt

Comment

Originally posted by kullabo View Post
                      Tack Johan!

Personligen tycker jag detta kit verkar mest intressant. Då jag inte är något mek-geni föredrar jag färdiga kit som passar direkt utan en massa filande. Dock blir jag inte klok på om firman i fråga skickar till Sverige. Jag får intrycket att det rör sig om nån lokal postorder. Jag kan ha fel, hoppas det. Hur uppfattar Ni det?
                      /Bengt
                      Provade att lägga ett kit i varukorgen och sedan välja sverige och skriva in landskap och postnummer, får då upp $33 i fraktkostnad.

Har handlat av advmachines själv tidigare utan problem.

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Va bra! Har du handlat förut så är det grönt. Det får nog bli ett sådant. Då har jag nåt att pyssla med i vinter, tar väl en timme eller två, om jag drar på det kan det nog gå en dag :)

Comment

Originally posted by Dust Buster View Post
                          Jo precis, hittade en tabell igår där måtten på KTMs alla styren framgår och som du skriver, SE/R styret är rakare och 30 mm bredare. Blir till att byta, för ADV styret känns inget vidare alls.

Letar du och hittar nåt vettigt alternativ kan du höra av dig.
                          Kan du posta denna tabell???
                          Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Tror jag sparade den, kollar på det ikväll och postar den i det här inlägget om jag hittar den.

Hittade den.

Last edited by Dust Buster; 09-28-2011, 04:45 PM.

Comment

Bredare styre

Jo precis, hittade en tabell igår där måtten på KTMs alla styren framgår och som du skriver, SE/R styret är rakare och 30 mm bredare. Blir till att byta, för ADV styret känns inget vidare alls.

Letar du och hittar nåt vettigt alternativ kan du höra av dig.
                              Rackarns! Jag som ville ha 20 mm till på min SE, och så sitter det bredaste redan där!

Comment

Tror jag sparade den, kollar på det ikväll och postar den i det här inlägget om jag hittar den.

Hittade den.

Tack för det.
                                Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Working...
                                X