Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by Dust Buster View Post
    Styren.

    Kommer inte överens alls med utformningen på styret, känns lågt, smalt trångt och konstigt böjt.
    Jag fick en lektion om styret på Adventuren när jag var på semester i somras, det styret är mera bakåtböjt (typ glidare) ett "vanligt" crosstyre typ SE är betydligt rakare, rekommendationen jag fick var att byta till SE styre eller "vilket crosstyre som hellst".
    Jag skall nog byta själv ev funderar jag på att testa Biltemas fatbarstyre, det är juh billigt..

    Comment


      Jo precis, hittade en tabell igår där måtten på KTMs alla styren framgår och som du skriver, SE/R styret är rakare och 30 mm bredare. Blir till att byta, för ADV styret känns inget vidare alls.

      Letar du och hittar nåt vettigt alternativ kan du höra av dig.

      Comment


        Du kan prova att vända på `styrhöjarna`Dom är inte helt liksidiga utan lutar lite bakåt,mot sadeln. Vänd dom 180grader får du fram styret o underlättar även när du står upp o kör. Många bäckar små...
        "creative" IT Matte is back on track!
        Kör Till Max Bling Bling

        Comment


          Redan gjort, samt styrhöjare 30 upp 30 fram, skall snoka fram några billiga fotpinnar och sänka dom 30 mm samt byta styre då blir det nog kanoners.

          KÖPES: Superenduro original styre KTM art nr 59002001000 HANDLEBAR 28MM HIGH 2000.

          KÖPES: Fotpinnar, billiga, passande KTM Adventure.

          PMa om du har nåt som ligger.
          Last edited by Dust Buster; 09-12-2011, 06:49 PM.

          Comment


            Sidostödsflyttare.

            Är i besittning av en åtråvärd KOLBÄCK sidostödsflyttare som jag hade monterad på min tidigare SE, skulle montera den idag på min nuvarande adventure med stötte på lite patrull. det verkar som om det inte lirar riktigt ihop med original hasplåt.

            Nån som kan bekräfta att det inte funkar?

            Har en Touratech hasplåt på gång, borde passa ihop med den, då den har smalare fästöron i bakre infästningen än den gummiupphängda originalhasplåten.

            Comment


              Originally posted by Dust Buster View Post
              Sidostödsflyttare.

              Är i besittning av en åtråvärd KOLBÄCK sidostödsflyttare som jag hade monterad på min tidigare SE, skulle montera den idag på min nuvarande adventure med stötte på lite patrull. det verkar som om det inte lirar riktigt ihop med original hasplåt.

              Nån som kan bekräfta att det inte funkar?

              Har en Touratech hasplåt på gång, borde passa ihop med den, då den har smalare fästöron i bakre infästningen än den gummiupphängda originalhasplåten.
              Tyvärr så blir det nog inte helt bra ändå för dig, touratechs har en gummibussning i bakre infästningen och använder original skruvarna.

              Såg detta som ett problem när jag var i kontakt med Kolbäck och han gjorde en special på den jag köpte och hade en distans vid tillverkning så jag satte bara en längre bult och en rörstump i gummibussningen vid montering.

              /Johan
              www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

              Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

              KTM 950 Adventure -04

              Comment


                Ok, jaja då blir det annan lösning då, finns ju många alternativ i dagsläget att köpa. Eller så blir det till att bygga om lite, är ju ingen jättegrej. Skruvar bort sidostödet tills vidare.

                http://ktmkickstand.com/default.aspx Verkar vara en annan bra lösning.

                Comment


                  Originally posted by Dust Buster View Post

                  http://ktmkickstand.com/default.aspx Verkar vara en annan bra lösning.
                  Jag köpte från Ktmkickstand.com eftersom KOLBÄCK hade slutat tillverka.
                  Väldigt snabb leverans och enkelt att sätta dit även för mig som inte är nån mekaniker.

                  Comment


                    Sidostödflyttare KOLBÄCK till SE, monterad på ADV.

                    Med hjälp av "viss övertalning" av hammare och rörtång..... och tillverkning av distans, rörhylsa och så sitter nu en KOLBÄCK SE sidostödflyttare monterad på min ADV. Det nedre/undre fästet fick böjas ner upp och in för att linjera med hasplåtens skruvfäste.

                    Comment


                      21 Brothers 2-1 collector.

                      Är det nån som köpt 21 Brothers 2-1 collector till sin LC8a? Byggkvaltiet? Kostar ca 950 kr + frakt från Polen, väsentlig skillnad mot alternativet som säljs av bla. adventure-spec, advtank, blackdog mfl.

                      http://www.21brothers.eu/21brothers.eu/2w1_lc8_ADV.html
                      Last edited by Dust Buster; 09-20-2011, 09:24 AM.

                      Comment


                        Köp, det är faktiskt bara rör vi pratar om, jag vispade ihop något eget, funkar fint det med.
                        Har du spik?

                        Comment


                          Det är ju egentligen hur det ser ut inuti rören som är intressant.

                          Comment


                            Framfälg 990

                            Är det någon som har tips på var jag kan hitta en komplett Excel fälg 2.15 -21" till min 990 Adventure.
                            Måste vara från en firma i Sverige (försäkringsärende).

                            Customwheels hade inte. Skulle ta väldigt lång tid att få fram en fälg.
                            Touratech har endast fälgbana.

                            / Micke
                            KTM

                            Comment


                              Va ute och åkte lite i söndags då kopplingen plötsligt började slira, inte hela tiden utan när man kommer in i registret på alla växlar... :( Hojen drar fint upp till 160 om man gasar försiktigt men direkt man ger lite så börjar den slira. Var tros dags o riva o byta lameller? (hojen har gått 3800mil) Vet inte vilken olja som körs på då jag inte har bytt någon olja än men den ser iaf fin ut.. Om jag nu åker på o byta lameller någon som har några idéer vars man kan handla? Tänkte serva upp hojen i vinter med nytt drivpaket o olja, filter och hittade både drivpaket och lameller på Lelles. 895:- för "bara" lameller lät väl ok?..
                              Alla idéer välkomnas! :)

                              Comment


                                Då e' man tebaks från Rumänien resan.
                                Blev 400 mil från Gdansk i Polen, Slovakien, Ungern, Brasov i Rumänien & tlllbaka.
                                Blev mestadels asfalt med ngr grus avikelser. Hade kunnat haft orginal Pirelli däcken men körde med k60 scout som funkade väldigt bra på asfalt oxå.
                                Hade ju frugan bakpå så jag o framför allt hon uppskattade touratech sadeln vi köpte...den är ju bred baktill & lite skålformad till skillnad från orginal.

                                Det enda jag behövde göra med 990:an var o spänna o smörja kedjan...inge krångel alls.
                                Nojade lite för motor tempraturen vid stadskörning i ngr av Rumäniens städer...det var +30 grader fullpackad hoj & kö inne i städerna...fläkten gick hela tiden,
                                tempen nådde sträck 6 av 7 ett par gånger men ingen röd lampa tändes.
                                Det var svettigt på flera sätt helt enkelt ;)

                                Skulle vilja ha lite följsammare bakfjädring....kanske mjukare fjäder bak?
                                Olje kylare kanske?
                                Vad tror ni?

                                Tycker i.a.f 990:an är en riktig kanon hoj som funkar till väldigt mkt & framförallt...den är underbar att köra!!

                                Comment

                                Working...
                                X