Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Edvinsjolund View Post
    http://www.lellesmcdelar.se/manuell....words=48600428

Det har varit en uppdatering men jag har svårt att tro att hojen skulle bli okörbar om du sätter i en gammal och en ny även om Karlströms råkat skicka med en gammal. :)

Sant men har jag jobbat och försökt beställa den senaste ska jag ha det jag beställt och betalat för! Sen att dom dessutom tagit skada gör ju inte saken bättre, men man börjar ju undra, har jag fått gamla tätningar också? På dom står det inget art nr, står inte ens dimensioner vad jag kan se.

Har inte så stor stress att få gå igenom gaffeln då jag har en annan jag tänker byta till och har planerat att kolla över den när det blir vinter ...eller så står jag där nån dag med 4 gaffelben som läcker olja.

/Johan
    www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Den röda ser ju helt klart använd ut ju. Skumt!! Jag skulle ringt och fråga varför!. Dåligt packat så delarna skaver och repas skall man inte heller acceptera.
      Konstigt. Carlströms brukar ha ordning på saker och ting.

Comment

Någon som har haft samma fel på sin 950 Adventure som mig ?

Jag har ström till bränslepumpen i cirka 5 sekunder sen stängs strömmen av på något märkligt vis

det spelar ingen roll om jag har pumpen inkopplad eller inte , har även provat med att byta plats på de två små reläna som hör till pump och start
        anordningen.

Kan det vara strul med sidostödets kontakt eller har ni andra tips.
        Och vi lekte Älg och Lejon, Fjäril, Tiggare och Gud...

Comment

Originally posted by AndersG View Post
          Den röda ser ju helt klart använd ut ju. Skumt!! Jag skulle ringt och fråga varför!. Dåligt packat så delarna skaver och repas skall man inte heller acceptera.
          Konstigt. Carlströms brukar ha ordning på saker och ting.
          Fick iväg ett mail och igår ringde dom upp mig, 2 nya bussningar ska vara på väg, dom ville gärna ha en bild på paketet så har mailat en till dom.

Så det ordnar sig nog.

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by zyberzpy View Post
            Någon som har haft samma fel på sin 950 Adventure som mig ?

Jag har ström till bränslepumpen i cirka 5 sekunder sen stängs strömmen av på något märkligt vis

det spelar ingen roll om jag har pumpen inkopplad eller inte , har även provat med att byta plats på de två små reläna som hör till pump och start
            anordningen.

Kan det vara strul med sidostödets kontakt eller har ni andra tips.

Bränslepumps reläet styrs ju av ECU signalen torde vara vilkorad. På bilar går ju ppumpen i några sekunder sedan stannar den om man inte får vevaxelgivarsignal. I detta fall skriver du inte om du går spänning när du kör på starten.
            Sedan kan ju eventuellt stödet var delaktigt, men det är långsökt då det säkerligen bara bryter tändningen.

Comment

Kul projekt i Norge!

På Spinning wheels ut i Mysen så har dom gjort ett sattans kul bygge!

http://bike.no/prosjekt/

Själv blev jag VÄLDIGT sugen på den luftburken å modningen av programvaran som det står om i repotaget! Någon som har provat denna mod?

Kanske nästa sak för mig att göra på min för e annars väldigt nöjd med detta monster, själv har jag inte hittat en bättre kompromis av allätare (inne på min 3:e =)

//Peter
              Attached Files
              Kör Husaberg jag...

Comment

Fjäder arbete

Nu har jag haft mycket skoj med denna hoj, men måste jobba vidare med stabiliteten. Vem är bäst lämpad för att ställa in fjädringens häng mm runt Stockholm? Letar efter någon som kan få till det där sista som jag saknar för att göra hojen full rättvisa...
                /Per
                DL1000 för väg
                KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                TE450 för Ej väg
                KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
                  Nu har jag haft mycket skoj med denna hoj, men måste jobba vidare med stabiliteten. Vem är bäst lämpad för att ställa in fjädringens häng mm runt Stockholm? Letar efter någon som kan få till det där sista som jag saknar för att göra hojen full rättvisa...
                  /Per
                  Kumlins i Sala är bra tycker jag:
                  http://www.factoryconnection.org/

Comment

Någon som är vass på att bestycka LC8?!

Min SE har efter operation, borttagning SAS/EPC samt montering av snorkel, börjat gå illa.

Jag upplever att jag har 75 hkr istället för 100, och om man ger fullt på 6:an vid 80-90 blöddrar den bara utan att accellerera. Den drar dessutom mer soppa ca 2dl/mil extra och den är tråkigare att svänga med för den vill inte "dra loss" runt böjarna utan ett långt vrid på rullen. Tröttare på ren svenska.

Det är inte världens största problem för någon som är van att skruva och har garage att skruva i. Men jag är mekanisk novis och skulle behöva någon som kan faddra mig igenom detta.

TACKSAM FÖR ALLA TIPS!

Comment

Hjul KTM 990

Hej

Är det någon som handlat nya hjul till sin 990 hos Customswheels? I så fall , har det funkat bra?
                      Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Jahapp, man hann vara 990-ägare i fyra dagar innan problemen började. Oljetryckslampan började blinka under körning med varm motor. Konstigt nog bara när man varvar den, inte på tomgång. Olja finns såklart.

Kan det vara fel på givaren?
                        Jag fattar ingenting, om det är problem med oljetrycket borde det väl vara precis tvärt om, dvs dåligt tryck på tomgång men bättre när man varvar?

Comment

Det verkar onekligen vara så att kabeln ligger och skvaver mot jord någon stans. Eller så är givaren trasig.
                          Att trycket skulle försvinna på varv är ju inte vanligt...men allt är ju möjligt. Tänker på skummande olja, fel på returpump osv...

Men börja med att ta bort kabeln vid givaren. Slå på tändning och dra/ruska i kabelstammar. Kör ej motorn bara...
                          Du borde kunna få till någe blink då. Annars byt givare. Om inte det hjälper är det värre.

Comment

Givaren fungerar ju så till vida att lampan tänds när man slår på tändningen, men slocknar när motorn startar, men det kanske är fel på den ändå. Är det svårt att komma åt/byta givaren? Nånstans bakom vänster tankhalva har jag läst mig till. Jag är inte bra på att meka, det börjar bli jobbigt redan där.

Skummande olja? Det kan hända att förra ägaren hällde i 10-40 istället för 10-50 när han bytte olja senast. Men återigen, det borde väl visa sig på tomgång?

Comment

Har en ny hoj så jag har inte upplevt detta, men hur blir det med det "klasiska" vatten i oljan fenomenet?

Om vatten pumps axeln läckt in vatten till oljan så att pappers filtret svällt igen så blir det väll lågt tryck i oljekanalerna när olje-pumpen som ska trycka olja genom pappers filtret inte kan göra det. Då kan det väll bli det omvända att trycket faller när du varvar.
                              Tror det kan vara värt att kolla det filtret i alla fall.

/Per
                              DL1000 för väg
                              KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                              TE450 för Ej väg
                              KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
                                Har en ny hoj så jag har inte upplevt detta, men hur blir det med det "klasiska" vatten i oljan fenomenet?

Om vatten pumps axeln läckt in vatten till oljan så att pappers filtret svällt igen så blir det väll lågt tryck i oljekanalerna när olje-pumpen som ska trycka olja genom pappers filtret inte kan göra det. Då kan det väll bli det omvända att trycket faller när du varvar.
                                Tror det kan vara värt att kolla det filtret i alla fall.

/Per
                                Lätt kolla filtret, bara lägga den på sidan och man kan öppna locket och dra ut filtret.

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Working...
                                X