Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BorkJonas View Post
    Halloj allihopa!

Jonas heter jag och bor i Hökerum mellan Borås och Ulricehamn!

Har precis köpt mig en 950 Adventure -04 som jag håller på att försöka lära mig att tygla!

Eftersom jag är kort (168cm), använder jag gärna fotpinnen för att klättra ombord, då har jag sett att man bör bygga om fästet för sidostödet.
    Vart köper man prylarna? Kan inte tillverka själv!
    Grattis till en underbar hoj!

På tal om sidostödsförflyttare så köpte jag här för några månader sedan
    http://ktmkickstand.com/default.aspx

Fungerade suveränt, snabb leverans, ingen tull, kanske lite dyrt men väldigt enkel att montera och fungerar perfekt.
    Sidostödet blir bättre placerat med avseende på hur man fäller ner det när man sitter på hojen, tidigare upplevde jag att det var svårt att hitta med foten. Nu har jag en 09 men det ska inte vara nån skillnad. Beställ med kabel för givaren om du använder den, ingen xtra kostnad. Passade perfekt även den.

Lycka till!

Comment

SE ut, ADV/S in, happy days!

Last edited by Dust Buster; 07-09-2011, 10:45 PM.

Comment

Grattis! Underbar färg, har alltid gillat den bäst, trots att jag inte har den själv. Varför byte SE till ADV? Trodde SE var kung.

Comment

SEn är underbar och en riktigt bra hoj, men dels ville jag prova nåt annat, och sen har det på sistone blivit för lite grusbus och mer inriktning på resor och distans, och då dom andra märkena inte säljer nån flercylindring hoj men riktig fjädring och som kan ta lite stryk så var valet enkelt då rätt hoj dök upp! Kommer sakna SEn dock!

Comment

300-milatripp till Trollstigen avklarad med full stridspackning!
            2 st Xt 660 r + jag med Adv:n. Dom låg mellan 0,35 och 0,55 ungefär. Jag landade på 0,7-0,8 L/milen. Tur att jag har strörre tank.. :)

Heidenau K60 Scout runt om, riktigt sköna däck! Börjar vara slut bak nu, troligen på grund av min okynnesgasning hela tiden.
            Det har rullat 320 mil i dagsläget, får väl ut några till tror jag.

Hojen funkade kanon! Jag har tillverkat en extremt ful men mycket skön ruta av en plexibit på 55*45 cm.
            Kan klart rekommendera det till andra som har problem med hjälmfladder och buller samt inte är blyga.. :D

Riktigt rolig asfalthoj också, konstigt nog. Ringebo - Atmoen är skitkul att brassa järnet på!

Nu är hojen i "hemmaläge" dvs INGEN ruta, inga väskor, ingen Airhawk, ingen gps.. :p

Diesel tar för övrigt bort småvilt från fronten utn problem!
            Attached Files
            Last edited by Edvinsjolund; 07-17-2011, 10:09 PM.

Comment

Lösning på bättre touringruta...hur har ni gjort?

Hej!
              Har adventurens touringruta. Tycker den skyddar bra mot väder & vind men turbulensen vid hjälmen finns ju fortfarande kvar.
              Har ingen lust & kapa ner den ...snarare kompletera den.
              Nån som har en lösning?
              Ska på lång resa i september, vore otroligt skönt o slippa huvudskakningarna då

Comment

Originally posted by Tänäre View Post
                Hej!
                Har adventurens touringruta. Tycker den skyddar bra mot väder & vind men turbulensen vid hjälmen finns ju fortfarande kvar.
                Nån som har en lösning?
                http://ktm950.info/how/Farkels/adven...en/cyborg.html

Comment

Originally posted by Edvinsjolund View Post
                  Jag har tillverkat en extremt ful men mycket skön ruta av en plexibit på 55*45 cm.
                  Kan klart rekommendera det till andra som har problem med hjälmfladder och buller samt inte är blyga.. :D!
                  Hej!
                  Nån som har en lösning?
                  Varsågod! :)

Comment

Fasen...det där borde ju t.o.m jag klara av & bygga till.
                    Ska prova den lösningen.
                    Tanx!

Comment

Varsågod! :)
                      Din ruta ser onekligen effektiv ut, ser dock väldigt hög ut på bilden...hur funkar det att stå & köra?
                      Ser lätt att ta av & på.

Comment

Din ruta ser onekligen effektiv ut, ser dock väldigt hög ut på bilden...hur funkar det att stå & köra?
                        Ser lätt att ta av & på.
                        Den är rätt hög men det går ju att välja själv. Jag är 199 cm lång så den passar mig bra. Stå och köra är inga problem faktiskt, nu står inte jag så mycket och kör men ändå.. :)

Comment

Fick hem ett paket med lite gaffel tätningar mm ...verkar ha varit med om något otrevligt på vägen.

Det mesta verkar ha klarat sig bra, dock hade 2 glid bussningar till gaffeln tryckts ihop så den ena har gjort spår i teflonet eller vad det är.

Klicka för större bild så ser man skadan bättre.

Samt varför är en röd och en svart? Det ska vara exakt samma? Och den röda ser ju dålig ut invändigt, känns dock slät.

Nån som kan bättre om gaffel delar kanske kan hjälpa till lite, ska jag klaga eller är det bara betala och se glad ut?

mvh /Johan
                          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                            Fick hem ett paket med lite gaffel tätningar mm ...verkar ha varit med om något otrevligt på vägen.

[/url]

Det mesta verkar ha klarat sig bra, dock hade 2 glid bussningar till gaffeln tryckts ihop så den ena har gjort spår i teflonet eller vad det är.

Klicka för större bild så ser man skadan bättre.

Samt varför är en röd och en svart? Det ska vara exakt samma? Och den röda ser ju dålig ut invändigt, känns dock slät.

Nån som kan bättre om gaffel delar kanske kan hjälpa till lite, ska jag klaga eller är det bara betala och se glad ut?

mvh /Johan
                            Det där paketet hade jag nog reklamerat faktiskt. Trist när det händer. Grejerna kanske går att använda men jag som lekman hade nog inte vågat tror jag.

Comment

Det där paketet hade jag nog reklamerat faktiskt. Trist när det händer. Grejerna kanske går att använda men jag som lekman hade nog inte vågat tror jag.
                              Var i stort behov av en av packningarna till motorn för att få igång hojen, samt att jag inte på plats kunde reklammera utan att jag var tvungen ta det genom säljare (Karlströms motor), allt utom dessa 2 bitar på bild ser helt felfria ut.

Men skulle vilja veta hur dom kan vara olika färg när det bör vara idendiska bitar, två stycken bussningar med artnr: 48600428, bör ha varit nån uppdatering men vilken är ny och vilken är gammal? (misstänker att jag fått en ny och en gammal, så kan nån svara på detta vore jag tacksam). Ska skicka ett mail till Karlströms motor också.

Tack för all hjälp!

mvh /Johan
                              www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                                Var i stort behov av en av packningarna till motorn för att få igång hojen, samt att jag inte på plats kunde reklammera utan att jag var tvungen ta det genom säljare (Karlströms motor), allt utom dessa 2 bitar på bild ser helt felfria ut.

Men skulle vilja veta hur dom kan vara olika färg när det bör vara idendiska bitar, två stycken bussningar med artnr: 48600428, bör ha varit nån uppdatering men vilken är ny och vilken är gammal? (misstänker att jag fått en ny och en gammal, så kan nån svara på detta vore jag tacksam). Ska skicka ett mail till Karlströms motor också.

Tack för all hjälp!

mvh /Johan
                                http://www.lellesmcdelar.se/manuell....words=48600428

Det har varit en uppdatering men jag har svårt att tro att hojen skulle bli okörbar om du sätter i en gammal och en ny även om Karlströms råkat skicka med en gammal. :)

Comment

Working...
                                X