Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by Dirty View Post
    Har själv aldrig provat K60, men ett TKC80 får det nog jobbigt att överleva hela resan är ju rätt mycket motorväg ner och upp.

    Vad jag läser och förstår på advrider är det inte ovanligt med 950 som vill dricka lite olja, jag fyller på och kör!
    Har kört oräkneliga mil på K60, TKC80 och flera andra. TKC80 t.o.r. sydeuropa? Knappast! K60? Ja och greppar förvånansvärt bra på gruset. Kass på lera dock.

    Under de flera tusen mil min gick innan oljeförbrukningen ökade och kompet rasade fick jag fylla ca. en liter vid oljebytena varje 750-1000 mil. LC8 drar betydligt mera olja än andra nya motorer.

    Har svårt att tro på (dumheten) att köra in motorn på mineralolja. Iden skall såvitt jag förstår vara att med flit "nöta in" slitytorna. Varför inte bara låta bli att nöta på slitytorna och istället köra med syntet från början?

    Comment


      Det går och ha roligt med en SM också.

      www.youtube.com/watch?v=Ag0ARsvJElA&feature=fvw

      -------------------------------------------------------------
      Anders

      Member of SSFOGHA

      Comment


        Originally posted by Mjält Per View Post
        Kontakta KTM Team West, Oliver Nix istället!
        onlineshop@ktmteamwest.de
        Mycket trevlig att ha att göra med!

        /Per
        Idag kom mitt paket med nya Excel hjulen och annat bra att ha!
        Då jag vill ha enkelt att byta mellan landsväg/ grus blev det kompletta hjul med bromskivor och allt fram + bak så man slipper mecka så mycket. Allt kom förmonterat på fäljarna, bara att sätta på! Fick orginal svarta KTM nav på köpet och allt som behövs inklusive lager, packboxar distanser. Min miss var att inte inkludera ryckutjämnaren för drevet, det får jag beställa extra så man slipper muttra när man byter till 45T bakdrev...
        Ser helt enkelt tipp-top ut!
        Intresant att veta att det är ca: 1/2 priset mot Lelles i Uppsala(fram hjulet gratis...)!
        Ska bli kul att skruva på dessa smycken.
        /Per
        DL1000 för väg
        KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
        TE450 för Ej väg
        KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

        Comment


          Originally posted by Mjält Per View Post
          Idag kom mitt paket med nya Excel hjulen och annat bra att ha!
          Då jag vill ha enkelt att byta mellan landsväg/ grus blev det kompletta hjul med bromskivor och allt fram + bak så man slipper mecka så mycket. Allt kom förmonterat på fäljarna, bara att sätta på! Fick orginal svarta KTM nav på köpet och allt som behövs inklusive lager, packboxar distanser. Min miss var att inte inkludera ryckutjämnaren för drevet, det får jag beställa extra så man slipper muttra när man byter till 45T bakdrev...
          Ser helt enkelt tipp-top ut!
          Intresant att veta att det är ca: 1/2 priset mot Lelles i Uppsala(fram hjulet gratis...)!
          Ska bli kul att skruva på dessa smycken.
          /Per
          Vad fick du betala med frakt och allt?

          Comment


            Originally posted by badpitt View Post
            Vad fick du betala med frakt och allt?
            För hjulen 835.79€, med skivor fram bak skruvar 45T bakdrev däcklås (allt färdigmonterat och klart) 1260.00€ +19%"moms" = 1499.00€ (Ca: 13.600 SEK), köpte lite annat också och dom bjöd på frakten , på Lelles webshopp kostar samma saker (nåja, orginal hjul och inte excel fäljar) summa summarum 22.334:-.

            Så käns som ett helt rimligt alternativ
            DL1000 för väg
            KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
            TE450 för Ej väg
            KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

            Comment


              Ser ut att ha varit en bra resa, kan du inte skriva lite mer och lägga upp bilder i ny tråd här på SOE?

              Originally posted by Dirty View Post
              Här kan du läsa lite om min resa till rumänien:

              http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=577386

              [Johan

              Comment


                Verkstadshandbok för en 2010?

                Är det någon som vet var man kan få tag på en verkstadshandbok för 2010?
                Jag har en för 2003-2006, men skulle vilja ha en som gäller för min 2010.
                Jag har redan el-schema och reservdelslistor som PDF, jag har lagt alla på min smartphone, det är kanon att alltid ha med sig. (dagens tips)

                Comment


                  Originally posted by badpitt View Post
                  Är det någon som vet var man kan få tag på en verkstadshandbok för 2010?
                  Jag har en för 2003-2006, men skulle vilja ha en som gäller för min 2010.
                  Jag har redan el-schema och reservdelslistor som PDF, jag har lagt alla på min smartphone, det är kanon att alltid ha med sig. (dagens tips)
                  Dito.
                  Kanske ska vi dela?
                  Alvarliga abstinens besvär i natt, JAG VILL KÖRA!!!
                  DL1000 för väg
                  KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                  TE450 för Ej väg
                  KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

                  Comment


                    KTM borde lära något av Husqvarna!

                    Idag började jag montera alla läckerheter på min hoj
                    Wings dämparna (så snygga!), SAS mod (jävligt trångt på höger motor sidan), vxl. väljar mod(strypning vxl. 2+3 bort).
                    Nu återstår att montera motor plåt, krashbågar, väsk hållare plus lite annat lull lull.
                    Håller på att knåpa ihop en verktygslista allt eftersom, och den blir vääldigt lång...
                    Har aldrig varit med om maken om vad många olika dimensioner på verktyg som behövs bara för demontering av kåporna. 6, 8, 10, hex 5, 6, Insex 8, torx 30 m.m. listan tar aldrig slut; dessutom en massa specialskruvar i alla möjliga och omöjliga varianter, KATASTROF är ett milt uttryck...
                    KTM borde absolut gå i lära hos Husqvarna, där klarar man sig med mycket få dimentioner (mest 8mm hylsa) för nästan allt, och om en del sitter med flera skruv är dom alltid samma storlek så man slipper hålla järn koll på allt.
                    Inga skuvar infettade, jordpunkter oskyddade, batteripoler och kabelskor inte infettade, öppna kontaktdon m.m.
                    Nä, blev nog mer besviken än jag befarade när jag började skruva på den häringa
                    Blir en hel del jobb att fixa till så det blir offroad dugligt.
                    Ready to Race??? jo pyttsan, där leder Husqvarna med hästlängder...
                    DL1000 för väg
                    KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                    TE450 för Ej väg
                    KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

                    Comment


                      Vad har du monterat för hasplåt? Vad kostade den?

                      Var hittade du hur man tar bort SAS på en med insprutning, det enda jag har hittat är hur det går till på förgasarmodeller.

                      Ett tips när du monterat tank/motorbågar kan du lossa kåporna som sitter bakom med hjälp av en insexnyckel med kula i toppen utan att ta bort skyddsbågen.

                      Tips två svetsa ihop en 8-10 hylsnyckel så sparar du lite verktyg, se bild.
                      Attached Files

                      Comment


                        Vad har du monterat för hasplåt? Vad kostade den?
                        -onlineshop@ktmteamwest.de, Blev Touaregs, men det kan hända att det finns bättre i US? Blev lite tveksam efter vad som skrivs på Adv. riders. men vi får se, säkert bättre än org. i alla fall.

                        Var hittade du hur man tar bort SAS på en med insprutning, det enda jag har hittat är hur det går till på förgasarmodeller.
                        - Samma som på förgasar modellen, funderar dock på om man måste lägga in något motstånd istället för ventilen för att inte få fel larm på insprutet?
                        EDIT: Ventilen ersätts med 22k ohm motstånd. Klipte kabeln till ventilen och lödde in snyggt (lämnade kvar stumpar på ventilen så det går återställa om man mot förmodan vill det).
                        Då får man ingen larmindikering på instrumentet, annars blinkar kontrollampan för insprutet.

                        /Per
                        Last edited by Mjält Per; 01-04-2011, 09:12 PM.
                        DL1000 för väg
                        KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                        TE450 för Ej väg
                        KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

                        Comment


                          sluta mjölka nu på med dubbdäcken så de blir lite snöåka nångång:)

                          Comment


                            Dansk som monterar en RC8R motor i ett 990 adventure chassie!

                            För mycket är alldeles lagom, eller hur!

                            http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=584482
                            Last edited by Dust Buster; 12-31-2010, 08:56 AM.

                            Comment


                              Progressiva gaffel fjädrar

                              Tycker att min adventure (ej S eller R) är lite för mjuk i gaffeln.
                              På min förra hoj "yamaha xt660z tenere" bytte jag till progressiva fjädrar i gaffel....blev mkt bättre, märke: Hyperpro.

                              Kollade på deras hemsida o såg att det finns till 990:an
                              Någon som provat eller bytt fjädrar i gaffeln?

                              Kolla in: Hyperpro suspension.

                              Comment


                                Hej

                                Jag har kört MC i ett drygt år och har insett att det jag tycker mest om är att köra små grusvägar och lite mer äventyrlig körning än bara snabba asfaltsvägar.
                                Jag har en 950 SM som jag tycker är riktigt skön att köra och funderar nu på att fixa den för att köra lite mer offroad.

                                Det jag undrar är: tror ni det funkar eller ska jag satsa på att byta hoj helt och hållet? Jag vet inte riktigt vad som skiljer SM mot SE men det känns som det borde fungera ganska bra. Jag planerar inte att köra några endurospår men kanske lite mindre grusvägar osv.

                                Tacksam för förslag och ideér.

                                Comment

                                Working...
                                X