Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

TT kommer bara hänvisa till Svenska TT och ca 30 % dyrare fri inre makrnad ett skämt.

Tänke köpa en tank och kåpa till min G650X det är billigare att sätta sig i bilen från falun till tyskland och tillbaka öch ändå få det billigare än handla från Svenska TT

Originally posted by Tänäre View Post
    Letar efter excel fälgbana till Adventuren 21tum.
    Hittade det billigaste alternativet hos Touratech "Germany"
    Måtten 21/2.15. Finns oxå till 690:an, då är måtten 21/1.85
    Vet någon om 690:ans passar 990:an?
    Undrar oxå om någon av er har beställt från tyskland?...e' ju billigare än touratech nordic.
    Finns ju oxå 21/1.60 tum att få tag i här hemma men det låter för smalt..eller?
    ----------------------------------------------------
    Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Ang excel

Jo jag har hör talas om d där me TT...att det inte funkar o beställa från tyskland, as trist isåfall.
      Borde skaffa ngr tyska gruspolare, bjuda hit dom på svensk grusweekend o i gengäld kan dom ta me lite schysst, billig utrustning från hemlandet

Tänker prova o beställa ändå så vet man vad som gäller sen??

Comment

Jo jag har hör talas om d där me TT...att det inte funkar o beställa från tyskland, as trist isåfall.
        Borde skaffa ngr tyska gruspolare, bjuda hit dom på svensk grusweekend o i gengäld kan dom ta me lite schysst, billig utrustning från hemlandet

Tjena,

jag kommer att åka upp genom sverige med bil till Hudiksvall strax innan jul från Hamburg, där det finns ein TT-Butik.

Skriv en rad så får vi se.

//Markus

Comment

Kontakta KTM Team West, Oliver Nix istället!
          onlineshop@ktmteamwest.de
          Mycket trevlig att ha att göra med!

/Per
          DL1000 för väg
          KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
          TE450 för Ej väg
          KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Tack för erbjudanden o tips grabbs

Skickade faktiskt ett mail till tyska TT o frågade om det gick bra o handla från svergie?....Fick svar från TT nordic!?

Killen på nordic skrev att dom kommer att sänka priserna på sina produkter till nästa år...antar att det har med att valutan förändrats?
            Låter ju kanon om det blir RIKTIG skillnad alltså?

Får ha lite is i magen så länge.

Comment

Letar efter excel fälgbana till Adventuren 21tum.
              Hittade det billigaste alternativet hos Touratech "Germany"
              Måtten 21/2.15. Finns oxå till 690:an, då är måtten 21/1.85
              Vet någon om 690:ans passar 990:an?
              Undrar oxå om någon av er har beställt från tyskland?...e' ju billigare än touratech nordic.
              Finns ju oxå 21/1.60 tum att få tag i här hemma men det låter för smalt..eller?
              DID 690 fälgbana passar inte 990. Men vad jag har hört ska Superendurons fälgbana (1,85x21) passa med original ekrar. Jag är inte 100 dock, för jag har inte testat själv.
              Hojresor
              Hojresor's YouTube kanal

Comment

Beställ i från Ktm-West , jag har köpt en massa grejor till min SE t.e.x 30 tank o korvlådor o det har varit bra priser som någon sa prata med Oliver.

/Patrik

Comment

Schysst att d finns såna här forum....då får man nån krona över till å resa me' hojen oxå, blir Rumänien resa i september me 990:an o fruga o EXCEL fälgar på hojen
                  Ktm west ska kollas upp...tack!

Comment

Schysst att d finns såna här forum....då får man nån krona över till å resa me' hojen oxå, blir Rumänien resa i september me 990:an o fruga o EXCEL fälgar på hojen
                    Ktm west ska kollas upp...tack!
                    Här kan du läsa lite om min resa till rumänien:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=577386

Tack är "Multsumesk" ...engelska kommer man inte långt på, kanske bättre i större städer men dom undvek vi.

/Johan
                    www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Mudder View Post
                      DID 690 fälgbana passar inte 990. Men vad jag har hört ska Superendurons fälgbana (1,85x21) passa med original ekrar. Jag är inte 100 dock, för jag har inte testat själv.
                      På min 640 adv -04 så var det 2,15 " bredd fram, för att byta till 1,6 " så är det en speciell ekring som är likadan som HVA så jag köpte en svart Excel HVA eller Europe version som det kan stå hos återförsäljarna.

Om jag minns rätt så var det var fjärde eker på ena sidan som gick bakåt istället för framåt.
                      / Blutor

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                        Här kan du läsa lite om min resa till rumänien:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=577386

Tack är "Multsumesk" ...engelska kommer man inte långt på, kanske bättre i större städer men dom undvek vi.

/Johan
                        Wow!!....ni verkade verkligen haft en suverän resa me mkt grus etc.
                        Härliga filmklipp!....blir riktigt sugen på o åka dit nu
                        Hade du ngr problem me hojen förutom punkan?

Comment

Wow!!....ni verkade verkligen haft en suverän resa me mkt grus etc.
                          Härliga filmklipp!....blir riktigt sugen på o åka dit nu
                          Hade du ngr problem me hojen förutom punkan?
                          Jag hade inga som helst problem med hojen, punkteringen var på min väns 990.

Den drack normal mängd olja som den gjort hela tiden ca 1dl per 100mil.

Sen var jag tvungen låna lite obetydliga bultar från den för att hålla ihop Hilarys DR som höll på att vibrera loss delar åt alla håll.

Körde motorväg ner till Prag där jag hade nya däck väntande, men snålade och bytte bara bak till ett sprillans nytt TKC80 fram hade jag Metzler Karoo 2T.

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Jag hade inga som helst problem med hojen, punkteringen var på min väns 990.

Sen var jag tvungen låna lite obetydliga bultar från den för att hålla ihop Hilarys DR som höll på att vibrera loss delar åt alla håll.

Körde motorväg ner till Prag där jag hade nya däck väntande, men snålade och bytte bara bak till ett sprillans nytt TKC80 fram hade jag Metzler Karoo 2T.

/Johan
                            Verkar som adv drar lite olja....blev lite nervös först när jag kollade min 990:a som jag köpte i september, tyckte den drog olja men jag har gasat friskt den här hösten o mängden verkar stämma me din.

Karoo T fram har jag på nu..tycker det är ett riktigt bra allround däck, kommer ha det på resan me excel fälg fram.
                            Bak har jag 2 alternativ TKC80 eller Heidenau K60 scout?

Comment

/Johan
                              Låter som ganska mycket i mina öron?
                              Ärligt talat, har aldrig behövt fylla på olja i mina bilar eller MC mellan normala service intervall/oljebyten sedan typ -86 när jag slutade med gamla Volvo ök som drog 1l olja/ tankning ungefär...
                              Min Affe drar mest olja; nog typ 0,5dl/300 mil, Husqvarnan syns inget mellan bytena (10h) och V-Stromen nada på 500 mil . Nu har jag ju mitt spännande projekt med KTM 990 Adventure R: Har ju bara startat den för att baxa upp den på släpet än, på David P’s länk till www.ktm950.info står ju att finna att inkörning görs bäst med bra mineral olja (ja en ganska omständlig procedur) för att sedan bytas till syntet olja enligt tillverkarens rek. för att kolv ringarna ska slitas in optimalt. På Hondan så rekommenderas mineral olja hela tiden för bästa livslängd. Någon som VET om det hjälper mot hög oljeförbrukning att göra inkörningen på mineral olja kontra syntet enligt konstens alla regler, eller är det bara att köra på som vanligt?
                              Antar att den från början är fylld med syntet olja enligt bruksanvisningen?
                              Nä, nu längtar jag efter barmark så man verkligen får uppleva det som Adventure står för. (Ja, man blir ju inte mindre peppad av den fina rapporten från Rumänien som dök upp ).
                              DL1000 för väg
                              KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                              TE450 för Ej väg
                              KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Karoo T fram har jag på nu..tycker det är ett riktigt bra allround däck, kommer ha det på resan me excel fälg fram.
                                Bak har jag 2 alternativ TKC80 eller Heidenau K60 scout?
                                Har själv aldrig provat K60, men ett TKC80 får det nog jobbigt att överleva hela resan är ju rätt mycket motorväg ner och upp.

Dock var jag ganska gasglad med wheelies mm så kör man försiktigt kanske det går. Jag hade det 140 breda TKC då jag har en smalare bakfälg läst att en del som säger att det 150 breda som passar original fälg håller mycket bättre, vad jag förstod hade du bara bytt framfälgen till Excel.

Roligt att ni gillar reseberättelsen.

Vad jag läser och förstår på advrider är det inte ovanligt med 950 som vill dricka lite olja, jag fyller på och kör!

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Working...
                                X