Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vindbrus från kåpan

Är det någon som har lyckats fixa den obekväma vindströmmen rakt in i hjälmen?
    Jag har ingen lust att kapa kåpan, min GPS sitter så fint där bakom så den vill jag ha kvar.
    Har nån tex testat Touratechs vindavvisare? 1200 kr är ju för mycket för att chansa..

Comment

Originally posted by badpitt View Post
      Är det någon som har lyckats fixa den obekväma vindströmmen rakt in i hjälmen?
      Jag har ingen lust att kapa kåpan, min GPS sitter så fint där bakom så den vill jag ha kvar.
      Har nån tex testat Touratechs vindavvisare? 1200 kr är ju för mycket för att chansa..
      Jag använder den. Funkar mycket bra. Leder bort lyften som den ska.
      Nackdelar. Den är bara att ta av för vem som helst (inget lås eller skruvande bara klickfäste) Den är för dyr. Lyckades få tag i en begagnad för 400 och det är den värd. Inte mer. Men det är skönt utan turbulens för längre förare (jag är 186cm)

/kent
      Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Comment

KTM team Wets tar 74€ för kåpglasspoilern, märkligt att det skall behöva vara sådan skillnad i pris. Så de e bara o samla ihop lite bra o ha pryttlar under vintern o beställa...
        // Blomman

Comment

Borde väl gå att snida till en egen med en "spillbit" makrolon från den lokale glasmästaren för en spottstyver. Bara att såga, slipa och värmebocka till den som man önskar.

Comment

Originally posted by zebulonm View Post
            Jag använder den. Funkar mycket bra. Leder bort lyften som den ska.
            Nackdelar. Den är bara att ta av för vem som helst (inget lås eller skruvande bara klickfäste) Den är för dyr. Lyckades få tag i en begagnad för 400 och det är den värd. Inte mer. Men det är skönt utan turbulens för längre förare (jag är 186cm)

/kent
            Kul att veta att den faktiskt fungerar, nu för tiden är den låsbar.
            http://shop.touratech.se/SE/Catalog/...40-1362-0.html

Comment

Originally posted by BigP View Post
              KTM team Wets tar 74€ för kåpglasspoilern, märkligt att det skall behöva vara sådan skillnad i pris. Så de e bara o samla ihop lite bra o ha pryttlar under vintern o beställa...
              Tack för tipset, skall kollas upp, klart vettigare pris.

Comment

Originally posted by mudfacetony View Post
                Borde väl gå att snida till en egen med en "spillbit" makrolon från den lokale glasmästaren för en spottstyver. Bara att såga, slipa och värmebocka till den som man önskar.
                Har tänkt på det, vet inte hur jag skall sätta fast den (vill hellst inte borra hål), jag vill bara ha den på när man kör längre, när man är hemma i kör dagsutflykter behövs den inte, då står man ändå upp största delen av tiden.
                Det finns plaster man kan bocka i bockmaskin utan värme.

Comment

Bygg egen spoiler http://xrv750.net/spoiler.htm

Comment

Mera frågor

Kommer ihåg från en av mina trevliga Växjö resor att flera som körde Adventure/ SE sa att det varit "fel" på ekerlängderna på orginalfäljarna så de nött hål på slangen? Är det så att man gör bäst i att ta av däcken och kontrolera (justera) innan säsongen drar igång?
                    Vet någon förspänning (vridmoment på nipplarna) för ekrarna?

Det tunga batteriet sitter ju nere framför motorn med relän och annat, vad är eran erfarenhet av risk för vatten sjuka i elektroniken vid bad? Måste man hålla sig på torra land eller klarar den lite vatten/gytjebrottning?

Och hur klarar orginal motorkåpan (plast?) törnar från stockar och sten?
                    Gör man bäst i att investera i en regäl alu kåpa?

Ja ja, blir nog flera när man fått komma igång på riktigt, nu torrbryter jag bara lite i garaget och letar "nödvändiga" tillbehör

/ Per
                    DL1000 för väg
                    KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                    TE450 för Ej väg
                    KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
                      Kommer ihåg från en av mina trevliga Växjö resor att flera som körde Adventure/ SE sa att det varit "fel" på ekerlängderna på orginalfäljarna så de nött hål på slangen? Är det så att man gör bäst i att ta av däcken och kontrolera (justera) innan säsongen drar igång?
                      Vet någon förspänning (vridmoment på nipplarna) för ekrarna?

Det tunga batteriet sitter ju nere framför motorn med relän och annat, vad är eran erfarenhet av risk för vatten sjuka i elektroniken vid bad? Måste man hålla sig på torra land eller klarar den lite vatten/gytjebrottning?

Och hur klarar orginal motorkåpan (plast?) törnar från stockar och sten?
                      Gör man bäst i att investera i en regäl alu kåpa?

Ja ja, blir nog flera när man fått komma igång på riktigt, nu torrbryter jag bara lite i garaget och letar "nödvändiga" tillbehör

/ Per

Aldrig hört talas om ekerlängden är fel men kan ju vara värt kolla om du har tid ...punktering är ju aldrig bra, kanske stoppa i tjockslang om du liks har loss däcken.

Vatten i kontakter blir snabbt korrosion så lite fett som ej leder ström i alla kontakter lågt ner är nog bra.

Motorkåpan? Hasplåten? Original är gjord av ost ...eller är det gjut aluminium? Hur som helst blir det lätt hål i den så en rejälare är klart på sin plats om hojen verkligen ska användas.

/Johan
                      www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Ekerlängden har det nog aldrig varit fel, på men en del KTMer har lidit av att ekernipplarna i fälgen varit väldigt vassa och gnagit sig igenom fälgband och till slut slang med punka som följd.

Comment

Tack för svaren, Nicke + Dirty!
                          Jag kom mest ihåg att det gnagt hål på slangen vid nipplarna, antog att det var ekrarna som tittade igenom lite för långt. Det blir till att kolla iallafall.

Och vist kommer den ANVÄNDAS (grundligt), det var liksom hela idén med den. Affen har ju rejälare motorkåpa, men den var för bred och låg och tog i hela tiden när det började bli spännande (knöligt i terängen). Såg några otrevliga bilder på missöden med Adventurens kåpa, och det såg ju inte så roligt ut, så det blir till att skaffa bättre. Vi är väll alla lite knäppa som gillar att ta 100.000kr+ och gräver ner i ett dyhål
                          DL1000 för väg
                          KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                          TE450 för Ej väg
                          KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

Comment

Originally posted by Mjält Per View Post
                            Tack för svaren, Nicke + Dirty!
                            Jag kom mest ihåg att det gnagt hål på slangen vid nipplarna, antog att det var ekrarna som tittade igenom lite för långt. Det blir till att kolla iallafall.

Och vist kommer den ANVÄNDAS (grundligt), det var liksom hela idén med den. Affen har ju rejälare motorkåpa, men den var för bred och låg och tog i hela tiden när det började bli spännande (knöligt i terängen). Såg några otrevliga bilder på missöden med Adventurens kåpa, och det såg ju inte så roligt ut, så det blir till att skaffa bättre. Vi är väll alla lite knäppa som gillar att ta 100.000kr+ och gräver ner i ett dyhål
                            Mm...vi e nog de...
                            // Blomman

Comment

Excel fälgar?

Letar efter excel fälgbana till Adventuren 21tum.
                              Hittade det billigaste alternativet hos Touratech "Germany"
                              Måtten 21/2.15. Finns oxå till 690:an, då är måtten 21/1.85
                              Vet någon om 690:ans passar 990:an?
                              Undrar oxå om någon av er har beställt från tyskland?...e' ju billigare än touratech nordic.
                              Finns ju oxå 21/1.60 tum att få tag i här hemma men det låter för smalt..eller?

Comment

Ang Exel 21".

Tveksam till Att TT tyskland skickar till Sverige, men kolla för all del.

Exelfälgen måste garanterat finnas att hitta billigare nån annan stans än hos TT, dras priser brukar ju ligga rätt högt...

Comment

Working...
                                X