Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Ha ha ja så kan de bli !!
    "creative" IT Matte is back on track!
    Kör Till Max Bling Bling

    Comment


      2011 års modell?

      Är det någon som vet något om denna?

      Attached Files

      Comment


        Originally posted by badpitt View Post
        Är det någon som vet något om denna?
        Enligt rykten: http://forum.soe.se/showpost.php?p=470811&postcount=7
        / Blutor

        Comment


          Jubileumsmodellen av 990 Adv...
          Den har dubbla hastighetsmätarkablar med en differentialmätare mellan framhjul och bakhjul. vid mer än 11% högre hastighet på bakhjulet än framhjulet under längre tid än 5 sekunder tänds en Grön Smiley i instrumentpanelen.
          Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

          Comment


            Inte mycket nytt under solen där, trots dekaltrim och kraschbågar i orange. Men noterar nya blinkers och ny sadel? Sadeln kan vara nåt att köpa till min 950 kanske?

            Comment


              Originally posted by wheelie82 View Post
              Inte mycket nytt under solen där, trots dekaltrim och kraschbågar i orange. Men noterar nya blinkers och ny sadel? Sadeln kan vara nåt att köpa till min 950 kanske?
              Såna där blinkers har jag på min 06:a, så det är inte nytt.
              Jag noterar att det är de gamla valiga mjuka skitfälgarna fortfarande.
              Hojresor
              Hojresor's YouTube kanal

              Comment


                Ktm 990 R 2011

                Tips för de som vill ha den långa fjädringsvägen. Köp en 2010á. Nästa år blir den lite kortare i rocken.

                In MY 2011, a slightly lowered
                seat and suspension, compounded by an
                altered set-up, make for a lower center of
                gravity. This does not impair the sensational
                ride on and off road, however – quite
                to the contrary. Besides, it makes for
                easier handling of the new Adventure R
                while standing and pushing it.


                - Suspension travel reduced by 17 mm to
                248 mm front and rear
                - Seat height slightly lowered to 895 mm
                Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

                Comment


                  Originally posted by Eneberg View Post
                  Tips för de som vill ha den långa fjädringsvägen. Köp en 2010á. Nästa år blir den lite kortare i rocken.

                  In MY 2011, a slightly lowered
                  seat and suspension, compounded by an
                  altered set-up, make for a lower center of
                  gravity. This does not impair the sensational
                  ride on and off road, however – quite
                  to the contrary. Besides, it makes for
                  easier handling of the new Adventure R
                  while standing and pushing it.


                  - Suspension travel reduced by 17 mm to
                  248 mm front and rear
                  - Seat height slightly lowered to 895 mm
                  Det låter ju helt kanon, då blir 2010 (och 09) åtråvärda om några år.
                  Jag är görnöjd med min "fullvuxna" hoj.

                  Comment


                    Originally posted by DigiMan View Post
                    Jubileumsmodellen av 990 Adv...
                    Den har dubbla hastighetsmätarkablar med en differentialmätare mellan framhjul och bakhjul. vid mer än 11% högre hastighet på bakhjulet än framhjulet under längre tid än 5 sekunder tänds en Grön Smiley i instrumentpanelen.
                    Måste vara årsmodell 2008 då Paris - Dakar firade 30 år sedan starten 1978. Är det någon som sett en sådan på vägarna någon gång?
                    // Blomman

                    Comment


                      Originally posted by badpitt View Post
                      Det låter ju helt kanon, då blir 2010 (och 09) åtråvärda om några år.
                      Jag är görnöjd med min "fullvuxna" hoj.
                      Ja inte vill jag då ha den kortare i rocken, då skulle man ju nå ner till backen o det vill jag undvika...
                      // Blomman

                      Comment


                        Ny 990 R

                        Jaha, så har jag också anslutit mig till den oranga skaran av Adventure riders!
                        Hämtade hem min första KTM lagom till 50-års dagen som min present till mig skälv, så nu har ni ytterligare en nybörgare att lära upp!
                        Har sökt en hel del i den långa tråden, och alla verkar vara överens om att den behöver smalare bakfälg till grusdäcken. Har lagt ut en köpes anons, men det verkar inte vara någon som har nått över.
                        Så frågan är vilken bredd det ska vara?
                        Hittade i tyskland ett sett där fram/ bakfälgen är 1,85"/ 2,5".
                        Är det lagom?
                        Andra säger att SE hjulet är bra, men hittar ingen info om hur bred den är.
                        Sen alla dessa förkortningar som tydligen bör göras:Vilka är relevanta just för -10 Adventure R? Någon sorts vxl switch som stryper den på 2+3:an+ någon avgasrenings grunk?
                        Hittade inte länk som beskriver detta mer i detalj.

                        Tacksam för lite länkar till info.
                        DL1000 för väg
                        KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                        TE450 för Ej väg
                        KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

                        Comment


                          Originally posted by Mjält Per View Post
                          Jaha, så har jag också anslutit mig till den oranga skaran av Adventure riders!
                          Hämtade hem min första KTM lagom till 50-års dagen som min present till mig skälv, så nu har ni ytterligare en nybörgare att lära upp!
                          Har sökt en hel del i den långa tråden, och alla verkar vara överens om att den behöver smalare bakfälg till grusdäcken. Har lagt ut en köpes anons, men det verkar inte vara någon som har nått över.
                          Så frågan är vilken bredd det ska vara?
                          Hittade i tyskland ett sett där fram/ bakfälgen är 1,85"/ 2,5".
                          Är det lagom?
                          Andra säger att SE hjulet är bra, men hittar ingen info om hur bred den är.
                          Sen alla dessa förkortningar som tydligen bör göras:Vilka är relevanta just för -10 Adventure R? Någon sorts vxl switch som stryper den på 2+3:an+ någon avgasrenings grunk?
                          Hittade inte länk som beskriver detta mer i detalj.

                          Tacksam för lite länkar till info.
                          Grattis och välkommen Per!

                          Bakfälgen ska vara 2,5", vxl-switchen heter EPC och avgasreningsgrunket SAS. Allt detta och mkt mer kan du finna på www.ktm950.info.
                          KTM 570 SXS m. MRS
                          ---------------------------------------
                          Blogg om Tuareg-rallyt 2010
                          Blogg om vårt "projekt" 6-Dagars 2009
                          www.raiddesigns.com

                          Comment


                            Tack David, tonvis med nyttig info där.
                            Om man ska tro den info som jag hittade där så finns det ingen funktions anledning att ta bort SAS systemet på en Adventure med insprutning? Någon som vet om garantier påverkas av ett sådant ingrepp? Verkar ju vara en hel del "junk"(vikt) att plocka av där.

                            Däremot vill man nog koppla ur EPC och släppa pållarna fria i alla lägen.
                            Fins motsvarande funktion på V-stromen, och det gav bra skillnad i körbarhet.

                            Fins det möjlighet att välja mappning efter humör (touring/bus) med något switch tillbehör för insprutet?

                            På V-Stromen var PCIII rena hälsokuren mot asmatiskt snål ställt sprut, hur är det med denna?

                            Ett par Wings ljud dämpare och nya Exel hjul på väg hem.
                            Nackdelen med att köpa ny hoj på hösten är att man får vänta flera månader innan man provar den ordentligt! Fördelen är god prutmån på utgående årsmodell och att man kan utrusta för det man prutat!

                            //Per
                            DL1000 för väg
                            KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                            TE450 för Ej väg
                            KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

                            Comment


                              Per: Var beställde du hjulen ifrån?

                              Comment


                                Originally posted by strömgren View Post
                                Per: Var beställde du hjulen ifrån?
                                Hos KTM team west:
                                http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-...ADVENTURE.html

                                /Per
                                DL1000 för väg
                                KTM 990 Adventure R (XRV750) för allt där emellan
                                TE450 för Ej väg
                                KTM EXC 350-kitad 250 för GGN och andra dynghål

                                Comment

                                Working...
                                X