Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ladda batteriet via cigarrettändaruttaget?

Går det att ladda hojens batteri via cigarettändaruttaget?
    Jag tycket det borde funka, jag använder en Ctecladdare och de laddar ju ganska beskedligt.
    Är det någon som gör det?

Comment

Har inte testat själv, men det ska inte vara några problem!

Comment

Originally posted by badpitt View Post
        Går det att ladda hojens batteri via cigarettändaruttaget?
        Jag tycket det borde funka, jag använder en Ctecladdare och de laddar ju ganska beskedligt.
        Är det någon som gör det?
        Jag gör det, likaså min polare och det har hittills funkat bra för oss bägge.
        KTM because we are worth it!

Comment

Unifilter förfilter

Tjena

Är det någon som har provat Unifilters luftfilter förfilter på KTM 990? Funkar det med original mappning eller måste man mappa om?
          Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Originally posted by Robban View Post
            Jag gör det, likaså min polare och det har hittills funkat bra för oss bägge.
            Kanon, det blir att köpa en cigarettändarkontakt då.
            Tack för hjälpen!

Comment

Originally posted by badpitt View Post
              Kanon, det blir att köpa en cigarettändarkontakt då.
              Tack för hjälpen!
              Jag tror jag har en KTM-orginal cigguttag kontakt till 950 adventure, ny i kartong, du kan få den om du kommer förbi och hämtar den eller om vi kör nåt mer ihop i höst så tar jag med den.

Skall kolla om den ligger kvar i verkstan, skickar ett mail, sms, pm eller nåt då jag vet om den finns kvar.

Annars kan du ju dra upp en CTEK kontakt direkt från batteriet till handskfacket. Finns samma fyrkantiga kontakt på Kjell&co har jag för mig.

Comment

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
                Jag tror jag har en KTM-orginal cigguttag kontakt till 950 adventure, ny i kartong, du kan få den om du kommer förbi och hämtar den eller om vi kör nåt mer ihop i höst så tar jag med den.

Skall kolla om den ligger kvar i verkstan, skickar ett mail, sms, pm eller nåt då jag vet om den finns kvar.

Annars kan du ju dra upp en CTEK kontakt direkt från batteriet till handskfacket. Finns samma fyrkantiga kontakt på Kjell&co har jag för mig.
                Helt klockrent!

Comment

Drivpaket

Hej på er.
                  Jag hittade inte informationen vare sig i denna eller SE´ns tråd. Därför efterfrågar jag den här...

Jag har planerat att byta drivpaketet under vinterns garageaktiviteter. Kör idag med 16/42 och har för avsikt att fortsätta med det...

Min frågor till er är:
                  • Vilka drev rekommenderas?
                  • Vilken kedja rekommenderas?
                  • Vart inhandlas detta till bästa pris?
                  • Övrigt att tänka på..?

Ha d gott, tack för hjälpen!
                  Vart tog vägen vägen..?
                  ------------------------------------

Comment

Jag beställde "Kettensatz" (DID ZVM-X kedja) från denna tyska firman, tyckte det var ett skapligt pris efter att ha kollat marknaden lite. Dessutom kan man välja mellan öppen eller ändlös kedja om så önskar.

http://www.motorradteile-hamburg.de/
                    KTM Adventure 950 -04

Comment

Jag handlade i våras härifrån: http://www.addemoto.se/
                      Funkade bra och dom har ett par olika alternativ på kedja om man vill det.
                      Jag köpte deras näst "värsta" paket för ca 1500:- och är mycket nöjd.
                      Last edited by Robban; 10-05-2010, 01:20 PM. Reason: "nisse"
                      KTM because we are worth it!

Comment

Jag har handlat ett par gånger från addemoto. Kan dock inte jämföra med andra om dessa drivpaket är sämre eller bättre än andra.

Även jag skall införskaffa ett nytt inför nästa säsong. Hör av dig den dagen du ska slå till, så kanske nån krona kan sparas på ev frakt

/Fredrik

Comment

Har handlat fran addemoto en gang, den kedjan holl ca halften sa langt som original. Kan ha varit mer sand/grus samt att jag blivit gasgladare.

Dom hade bara ZVM men original ar det ZVM2

I vinter blir det att satta dit nan RK kedja som ar orange ...fan maste kanske borja rengora lite ibland ar allt for dalig pa det.

Drev har jag hittils kort pa Original fran KTM handlare. Har nu liggandes fran http://www.qualitysmart.com/products...an/ironman.htm som jag tanker prova.

/Johan
                          www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Sedan jag blev med min första hoj 82, kan jag konstatera att RK gör bra kedjor. Jag har haft en del andra som inte hållit måttet men jag har aldrig blivit missnöjd på en RK...
                            Kolla hos handlare i Tyskland, dom brukar ta runt 75 EUR (ca 700) för en RK 525 XSO, här hemma kostar dom ungefär det dubbla.
                            Last edited by DigiMan; 10-07-2010, 08:02 PM.
                            Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Gör som Nicke föreslår!! Så har du samma anslutning till HJÄLMHJUSET perfekt för höst o mörkerkörning...
                              "creative" IT Matte is back on track!
                              Kör Till Max Bling Bling

Comment

Originally posted by creative View Post
                                Gör som Nicke föreslår!! Så har du samma anslutning till HJÄLMHJUSET perfekt för höst o mörkerkörning...
                                Jag antar att ditt svar var menat till mig?

Jag har årsmodell 10, de har redan uttag från fabrik...
                                Nicke och jag pratade bredvid varandra jag var och hämtade uttaget som jag trodde var en kontakt...
                                Så går det när man inte läser ordentligt...

Comment

Working...
                                X