Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pudde View Post
    Har fått problem med låset till ena tanklocket.
    Någon har brutit sönder låset med påföljden att jag ej kan tanka i vänstra tanken.
    Kan ej själv bryta vidare (alltså sönder) låset då jag är rädd att skit kan ramla ned i tanken.
    Finns det någon som har en bra idé om hur jag får bort det trasiga låset och / eller tanklocket.
    Konstruktionen känns hyfsat inbrottsäker, då tanklocket säkras av en skruv som sitter UNDER själva locket.
    För att kunna lossa på denna skruv krävs att locket låses upp.
    Hönan och ägget...
    Tips mottages med största möjliga vördnad.
    Som Nicke föreslog borra ut låskolven, så länge du inte går går igenom det röda kan inget hamna i tanken.
    Dessutom får du ut låscylindern utan att skada det runt om kring kan du förmodligen enbart byta just låscylindern.

Comment

Vad är det för nötter som brutit i låset så? Haha. Om man ställer sig på huk så finns ju finfina kranar att tappa bensinen ur... Man upphör alldrig att förvånas.

Comment

Bromsbelägg...

Tjena.
        Idag skulle jag byta beläggen bak för första gången, j-vlar vad tight det var att få dit dem! Är detta normalt?

En extra fundering kring detta har jag då jag, av den lokala handlaren, övertygades att köpa keramiska (SBS) istället för sintrade belägg, vilket det är original. Dessa, keramiska, skall tydligen vara hårdare vilket bör innebära att det är skivan som förbrukas... (iaf mer än tidigare)

Vilka erfarenheter och rekommendationer kring bromsbelägg har ni?
        Last edited by ÄventyrsMasen; 09-04-2010, 01:47 PM.
        Vart tog vägen vägen..?
        ------------------------------------

Comment

Originally posted by ÄventyrsMasen View Post
          Tjena.
          Idag skulle jag byta beläggen bak för första gången, j-vlar vad tight det var att få dit dem! Är detta normalt?

En extra fundering kring detta har jag då jag, av den lokala handlaren, övertygades att köpa keramiska (SBS) istället för sintrade belägg, vilket det är original. Dessa, keramiska, skall tydligen vara hårdare vilket bör innebära att det är skivan som förbrukas... (iaf mer än tidigare)

Jag handlade ett par belägg på ebay som tog slut på 100 mil !! efter det så köpte jag sintrade på Touringbutiken och dom har funkat kanon. Angående tight så får hjulet inte gå tungt på nåt sätt när beläggen är på plats,ligga emot något kan dom göra men det får inte gå tungt att dra runt hjulet med handen.
          KTM because we are worth it!

Comment

Originally posted by ÄventyrsMasen View Post
            Tjena.

Körde med SBS till min förra moped (DR650) och fann att de både höll sämre och slet mera skiva än orginal. Min 950SE har aldrig sett annat än orginalklossar fram och efter 7500 mil ser skivan mycket bättre ut än på min förra DR650 efter enbart 3950 mil. Hursomhelst är det skivbytesdags nu (och motorbyte också för den delen) på min SE och jag funderar på en amerikansk Galfer vågskiva med möjlighet att välja tillhörande klossar med tre valfria hårdhetsgrader.

Comment

Byta olja mellan serviceintrevallet?

Jag har en ny 990 Adventure R, den har ju 1000 mils serviceintervall.
              Jag hade tänkt att göra ett oljebyte hemma där i mellan, så min fråga är: Behöver jag byta oljefiltret (eller är det två) när jag byter eller räcker filtrena att byta vart 1000 mil?

Comment

Jag tycker man kan tänka så här...
                Byter du kalsonger när du duschar?
                :)

Comment

Originally posted by hemskesven View Post
                  Jag tycker man kan tänka så här...
                  Byter du kalsonger när du duschar?
                  :)
                  Ehhhh, kalsonger?
                  Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Originally posted by badpitt View Post
                    Jag har en ny 990 Adventure R, den har ju 1000 mils serviceintervall.
                    Jag hade tänkt att göra ett oljebyte hemma där i mellan, så min fråga är: Behöver jag byta oljefiltret (eller är det två) när jag byter eller räcker filtrena att byta vart 1000 mil?

1000 mil ???????????????????

Mig veterligen så är inte serviceintervallerna ändrade.
                    -----------------------------------------------------------------
                    Anders

Member of SSFOGHA

Comment

ett försök( som tydligen föll platt) att vara vitsig. var en liknelse med att byta olja utan att byta filter....

Självklart får man väl bestämma själv, men nog byter man väl filter för några tior innan man häller i dyr 15-50 olja

Comment

Originally posted by Brum-Brum View Post
                        1000 mil ???????????????????

Mig veterligen så är inte serviceintervallerna ändrade.
                        -----------------------------------------------------------------
                        Anders

Member of SSFOGHA
                        Hmm det står 750 mil i manualen...
                        Har för mig att jag läst att den har 1000 mil, ändringen skulle ha skett samtidigt som 690 fick 750 mil.

Här bla:

http://www.fastbikes.se/index.php/ny...eintervallerna
                        Last edited by badpitt; 09-07-2010, 09:20 PM.

Comment

Originally posted by hemskesven View Post
                          ett försök( som tydligen föll platt) att vara vitsig. var en liknelse med att byta olja utan att byta filter....

Självklart får man väl bestämma själv, men nog byter man väl filter för några tior innan man häller i dyr 15-50 olja
                          Det var (lite) roligt...

Comment

Originally posted by badpitt View Post
                            Hmm det står 750 mil i manualen...
                            Har för mig att jag läst att den har 1000 mil, ändringen skulle ha skett samtidigt som 690 fick 750 mil.

Här bla:

http://www.fastbikes.se/index.php/ny...eintervallerna
                            Enligt K W Service är det precis som det står i servicemanualen 750 mil. Hade min inne på 750 mila service hos dom och nästa blir således vid 1500 mil.
                            // Blomman

Comment

Originally posted by BigP View Post
                              Enligt K W Service är det precis som det står i servicemanualen 750 mil. Hade min inne på 750 mila service hos dom och nästa blir således vid 1500 mil.
                              Jo det är helt klart jag som har massuppfittat det hela, trodde förlängningen av intervallerna gällde alla, det står ju inte LC8 i artikeln..
                              Last edited by badpitt; 09-10-2010, 07:33 AM.

Comment

till salu

http://www.blocket.se/helsingborg/KT...tm?ca=23_3&w=0

detta är frugans brors hoj som är till försälgning
                                ser utt som ny tvättar och puttsar mera än han kör ==== bra skick på hojen

Comment

Working...
                                X