Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det blir så för att du stannar och fikar hela tiden (ingen fart=inget utslag på mätarn): Såg förresten att det blev en Touratech-väska, blev du nöjd?
    /p

Comment

Originally posted by Pellracer View Post
      Det blir så för att du stannar och fikar hela tiden (ingen fart=inget utslag på mätarn): Såg förresten att det blev en Touratech-väska, blev du nöjd?
      /p
      Haha, jo så skulle de ju kunna vara förstås, tänkte inte på de...

Kanonnöjd med tankväskan, lånade en KTM-väska när vi körde genrepet och den funkade väl den med men sidofacken tar i något när man kör ståendes. Sedan så känns det som om Touratechväskan håller en något högre kvalitet och så har den ett större kartfodral som också är borttagbart. Ska man köpa KTM-väskan ska man dessutom köpa den hos KTM Team West då den är betydligt billigare där än i Sverige.
      Last edited by Pelle B; 07-27-2010, 09:56 AM.
      // Blomman

Comment

okiedokie!!

Comment

Nu har jag kommit hem från hojsemestern, blev 497mil på en och en halv vecka. Är grymt imponerad av hojen; 950 adv 2005. Den klarar nästan allt! Nytt drivpaket och nya däck innan resan, bakdäcket helt slicks nu och enda som hänt med hojen är att en skruv till kåpan på sidan om lyset vibrerat loss.

Vi körde sverigelänken upp i sverige och vek av strax nordost om arvidsjaur för att brassa in i finland mot ryska gränsen till. Där bodde vi i ett par tre dagar och körde runt, hittade ett riktigt offroad-paradis m.m. Sen ner i finland och färjan över och hem till gbg igen.

Förträfflig reskamrat är det iallafall, om ni nu inte redan visste det!

Comment

Originally posted by wheelie82 View Post
            Nu har jag kommit hem från hojsemestern, blev 497mil på en och en halv vecka. Är grymt imponerad av hojen; 950 adv 2005. Den klarar nästan allt! Nytt drivpaket och nya däck innan resan, bakdäcket helt slicks nu och enda som hänt med hojen är att en skruv till kåpan på sidan om lyset vibrerat loss.

Vi körde sverigelänken upp i sverige och vek av strax nordost om arvidsjaur för att brassa in i finland mot ryska gränsen till. Där bodde vi i ett par tre dagar och körde runt, hittade ett riktigt offroad-paradis m.m. Sen ner i finland och färjan över och hem till gbg igen.

Förträfflig reskamrat är det iallafall, om ni nu inte redan visste det!
            En varning om du ersätter skruven som du tappat, var försiktig med loctite mm, speciellt dom som bultas i tanken, drar man för hårt eller har gänglåsning snurrar helt plötsligt muttern som är fastgjuten i tanken.

Själv har jag köpt ett gäng extra och har nån med på resor, tappar hellre nån då och då än behöva jävlas med insatsmuttar som snurrar.

Roligt höra att du trivs med 950n, ni var ju i mina trakter och snurrade. Var till arvidsjaur förra veckan dock med bil och köpte reservdelar till min gamlastbil.

/Johan
            www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Ja det var en bra tanke, såna muttrar som sitter i ett litet bleck brukar inte tåla mkt, och anledningen till att de finns är att det är trångt och jävligt. Dvs när de går sönder har man ett helvete.

Kom på att det var inte sverigelänken vi körde, det var 200%pannben som jag hittade här på soe. Bjöd på mycket skoj! Vi blev dock lite tveksamma till ett ställe gps:en ville leda oss in på, det var något slags militärt område nordost om arvidsjaur. Först tänkte vi att det är säkert öde så vi letade oss förbi bommen, men efter ett tag kom vi fram till bilar och pansarvagnar och dylikt. Vi blev lite oroliga att MP skulle stå och vänta på vägen ut igen...

Comment

Är ny på forumet, den omvägen såg juste ut, vet du om någon i våra trakter som har bra koll på KTM?
                KTM 690E 2008
                BMW Dakar 2005

Comment

Originally posted by gruspeter View Post
                  Är ny på forumet, den omvägen såg juste ut, vet du om någon i våra trakter som har bra koll på KTM?
                  zebulonm här på forumet kommer från Östersund och åker 950 Adventure...
                  http://forum.soe.se/member.php?u=4392
                  Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Tjenare. Terrängkompetens uppe i Ås har bra koll på KTM. www.tk-motor.com
                    Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det slitage..

Comment

Dustjunkie bracket

Tjena Dirty

Funkar det bra att handla från Vagabond offroad?
                      Attached Files
                      Har aldrig varit snabbast, men har alltid jävligt roligt

Comment

Originally posted by Eneberg View Post
                        Tjena Dirty

Funkar det bra att handla från Vagabond offroad?

Nu var jag till USA i vintras så jag hade honom bara att skicka grejerna till adressen jag bodde på i staterna.

Går säkert bra få skickat till Sverige också men då är det ju frakt tull och moms så priset springer ju iväg en del.

/Johan
                        www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Fäste för knäna

Tjenare, har precis skaffat en Adventure, jag har problem med fästet för knäna vid stående körning, mina knän vill leta grepp ute på tanken och den är ju inte så greppvänlig..
                          Hur har ni löst saken?
                          Har funderat på typ grippgummi men det kostar ganska mycket, det kanske finns någon annan variant?

Comment

Originally posted by badpitt View Post
                            Tjenare, har precis skaffat en Adventure, jag har problem med fästet för knäna vid stående körning, mina knän vill leta grepp ute på tanken och den är ju inte så greppvänlig..
                            Hur har ni löst saken?
                            Har funderat på typ grippgummi men det kostar ganska mycket, det kanske finns någon annan variant?
                            Stompgrip...
                            http://www.nilssonsimport.se/~nimport/list.php?page=206
                            Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Har fått problem med låset till ena tanklocket.
                              Någon har brutit sönder låset med påföljden att jag ej kan tanka i vänstra tanken.
                              Kan ej själv bryta vidare (alltså sönder) låset då jag är rädd att skit kan ramla ned i tanken.
                              Finns det någon som har en bra idé om hur jag får bort det trasiga låset och / eller tanklocket.
                              Konstruktionen känns hyfsat inbrottsäker, då tanklocket säkras av en skruv som sitter UNDER själva locket.
                              För att kunna lossa på denna skruv krävs att locket låses upp.
                              Hönan och ägget...
                              Tips mottages med största möjliga vördnad.

Attached Files
                              Flest hojar när han dör vinner
                              Prospect, Timmermon racing team

Comment

Du får nog försöka borra ut låscylindern, lyckas det, borde det gå att få upp locket.

Comment

Working...
                                X