Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DigiMan View Post
    SE genetics is all over the bike!

1190R SuperAdventure

Hehe ja nu börjar det likna nåt
    KTM because we are worth it!

Comment

1190R SuperAdventure
      Grym hoj, vill ha

Comment

Blir nog en sån nästa gång!

Comment

1190R SuperAdventure
          Vore helt uuunderbaaaart ...synd att bilden bara är trams och fantasier

Comment

ventilschimstabell

Bifogar dom i den här tråden också, tabeller för ventilchimstjocklek.
            Attached Files
            Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

Comment

Funderar på en liten rokad i mitt hojträsk, väldigt sugen på en 990 Adventure R är det någon här som har något att säga om den?
              Gör man bort sig om man går från SE till Adventure tro..
              Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Funderar på en liten rokad i mitt hojträsk, väldigt sugen på en 990 Adventure R är det någon här som har något att säga om den?
                Gör man bort sig om man går från SE till Adventure tro..
                Köp en och sälj super enduron billigt till mig
                Honda Crf450hm-05 (14-?) Ktm 250exc-02 (12-14)
                Honda Xrv750-98 (11-13) Husaberg Fe650e-08 (10-11)
                Honda XR650R-04 (08-10) Bmw R1150R-04 (08-10)
                Suzuki Drz400S-06 (06-08 ) Bmw R1150Gs-01 (01-06)
                Honda Transalp-97 (97-01)

Comment

1190 R - När?

Originally posted by JossaDrz View Post
                  Köp en och sälj super enduron billigt till mig
                  Jag säljer också min SE men inte förrän det finns en 1190 R. När tusan kan man förvänta sig att ktm klämmer ur sig en riktigt stark offroadcykel?

Comment

Shit, va dyrt!

Tjena.
                    Jag står inför 1500 mils service på min -04´a. Har hört mig för hos ett antal verkstäder, en gemensam faktor är det HÖGA priset. Upp till 7700 kr!

Jag önskar hjälp av er som genomfört denna service, skicka mig gärna ett PM med dina erfarenheter, ang verkstäder och prisläge.

Kanske finns det någon duktig mekaniker här på forumet som vill tjäna en hacka?

Tack på förhand!
                    Vart tog vägen vägen..?
                    ------------------------------------

Comment

Originally posted by ÄventyrsMasen View Post
                      Tjena.
                      Jag står inför 1500 mils service på min -04´a. Har hört mig för hos ett antal verkstäder, en gemensam faktor är det HÖGA priset. Upp till 7700 kr!

Jag önskar hjälp av er som genomfört denna service, skicka mig gärna ett PM med dina erfarenheter, ang verkstäder och prisläge.

Tack på förhand!
                      Vad klarar du INTE själv?

Comment

1500 mila service.

Vad klarar du INTE själv?
                        Jag anser mig inte vara en så pass erfaren "mekaniker" att jag ger mig på en så pass omfattande service... Därför ber jag om hjälp av er som är mer kunniga inom detta område.
                        Vart tog vägen vägen..?
                        ------------------------------------

Comment

Jag gjorde min 1500-mila själv för första gången nyss. Det tyckte jag var ganska jobbigt och tidsödande. Men nyttigt om man skall ha kvar hojen, vilket jag planerar. Åsså billigare såklart

Jag hade hjälp av servicemanualen samt http://www.ktm950.info

Men nästa gång är det betydligt enklare med hjälp av denna checklista. Den kanske kan komma någon annan till nytta också.
                          Attached Files

Comment

Tjena.

Tack på förhand!
                            Vilka har du kollat med? Jag fick ge 4500:- när jag servade min 950 Adventure -03, tror det var i Katrineholm eller Mc Sport vid Arlanda...

/KLO

Comment

Originally posted by KLO View Post
                              Jag fick ge 4500:- när jag servade min 950 Adventure
                              4500 spänn ink moms tycker jag är ett bra pris med tanke på hur mycket arbete som är involverat. Himla massa måste rivas bara för att kunna för att kolla ventilerna.

Comment

Jag anser mig inte vara en så pass erfaren "mekaniker" att jag ger mig på en så pass omfattande service... Därför ber jag om hjälp av er som är mer kunniga inom detta område.
                                Kolla denna.....
                                http://www.ktm950.info/how/Valves/valve_adjustment.html

Comment

Working...
                                X