Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Plåtniklas View Post
    Den SER identisk ut som Twistern men utan fästhålet undertill och.. Ja, "Twister" på märket. Fotar imorgon och lägger upp.
    Det är racedämparna du har, Benämnda Sebring Racer i katalogen.
    Art nr RAR6501LR
    Friends are like condoms. They protect you when things get hard . . .

Comment

Originally posted by DigiMan View Post
      Det är racedämparna du har, Benämnda Sebring Racer i katalogen.
      Art nr RAR6501LR
      Tackar! Skulle ett par insatser till Twister passa, förutsatt att jag borrar fästhål såklart, till mina dämpare?

Comment

Borde det inte finnas nån i Sthlmsområdet som kan låna dej ett par insatser till besiktningen? Dom blir ju inte slitna direkt Eller i alla fall så du ser om dom passar så du kan skaffa ett par själv.
        KTM because we are worth it!

Comment

Originally posted by Robban View Post
          Borde det inte finnas nån i Sthlmsområdet som kan låna dej ett par insatser till besiktningen? Dom blir ju inte slitna direkt Eller i alla fall så du ser om dom passar så du kan skaffa ett par själv.
          Jag tycker mina dämpare låter lite VÄL mycket och vill således ha dom i hela tiden. :)

Comment

Jag tycker mina dämpare låter lite VÄL mycket och vill således ha dom i hela tiden. :)
            Iaf Twister burkarna tyckte jag lät jäkla mycket med insatser, blev knappt nån skillnad plocka ur dom ...var bland det första jag gjorde sen har dom samlat damm i nån låda.

Och numera samlar även brukarna själv damm då jag bytt till 2-1 och en acra ...försvinn nu snö så man får börja använda hojen igen.

/Johan
            www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Putteman View Post
              Lär inte vara något problem tror iaf jag. Jag besiktigade med rostfria GPR burkar, utan möjlighet att montera någon insats. Han trodde den lät för mycket, mätte upp det, och klarade faktiskt gränsen. Du kan nog känna dig lugn med insatser.
              Samma här.
              Jag puttrade in lite försiktigt i hallen. Han provkörde inte ens, för mycket lösgrus ute, sa han.....
              Rullade ut "besten" ur hallen, startade lite försiktigt och gled iväg.
              //a
              Attached Files

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                Iaf Twister burkarna tyckte jag lät jäkla mycket med insatser, blev knappt nån skillnad plocka ur dom ...var bland det första jag gjorde sen har dom samlat damm i nån låda.

Och numera samlar även brukarna själv damm då jag bytt till 2-1 och en acra ...försvinn nu snö så man får börja använda hojen igen.

/Johan
                Sälj dom till mig lite billigt då? ;)

Comment

jag kan köpa en billigt så ska jag modda dit det på min 625'a :)
                  Det som inte dödar det härdar :)

Comment

Ska prova hur det funkar med 2-1 ordentligt innan något säljs billigt, till ett enligt mig bra pris är dom till salu, då blir det inte så himla mycket jag måste lägga till för att köpa nya om jag bestämmer mig för att vara bakåtsträvande och återgå till 2-2.

Kommer nog en annons lite senare när jag bestämt mig om jag inte hunnit hitta nån annan användning för dom ...kan ju vara något på G.

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Originally posted by Dirty View Post
                      Ska prova hur det funkar med 2-1 ordentligt innan något säljs billigt, till ett enligt mig bra pris är dom till salu, då blir det inte så himla mycket jag måste lägga till för att köpa nya om jag bestämmer mig för att vara bakåtsträvande och återgå till 2-2.

Kommer nog en annons lite senare när jag bestämt mig om jag inte hunnit hitta nån annan användning för dom ...kan ju vara något på G.

/Johan
                      Jag vill alltså köpa själva insatserna, bara för att klargöra. Inget annat. :)

Comment

Jag vill alltså köpa själva insatserna, bara för att klargöra. Inget annat. :)
                        Säljer nog inte dom separat. Men av vad jag sett på dom är det en väldigt simpel grej. Kan hjälpa med detaljerade bilder och mått.

Har grejerna undanstuvade hemma hos farsan så fixar det nästa gång jag är till honom, förhoppningsvis torsdag annars blir det efter helgen.

Har inte riktigt tänkt på det men hur är sebring uppbyggda? Gjorda för att kunna plockas isär? Kanske ny dämpull skulle få dom lite mildare i ljudet?

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Olja till besten.

Vad "nöjer" ni er med för olja i era bestar, för jag kan inte tro att alla köper /använder den av KTM rekomenderade oljan, eller?

Comment

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
                            Vad "nöjer" ni er med för olja i era bestar, för jag kan inte tro att alla köper /använder den av KTM rekomenderade oljan, eller?
                            Biltemas. :)

Comment

Körde min Adv 950 på Castrol GPS, samma har jag i min 950SE.
                              Har kört alla mina hojjar de senaste 10 åren på Castol GPS och inte haft några problem relaterat till olja.
                              Bike _AiStU

Comment

Originally posted by Bike_AiStU View Post
                                Körde min Adv 950 på Castrol GPS, samma har jag i min 950SE.
                                Har kört alla mina hojjar de senaste 10 åren på Castol GPS och inte haft några problem relaterat till olja.
                                Är det Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40 du använt då ?

http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7040185

Comment

Working...
                                X