Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tony View Post
    Räcker väl med att fixa slätare däck...

http://www.youtube.com/watch?v=nKYryaPurWU
    Självklart räcker det men nu var det ju inte frågan. ;)

Ser ju hyffsat läckert ut med "motardhjul", fast det kanske man inte får säga här?

Comment

Originally posted by Plåtniklas View Post
      Självklart räcker det men nu var det ju inte frågan. ;)

Ser ju hyffsat läckert ut med "motardhjul", fast det kanske man inte får säga här?
      Me like

Comment

Hmmm rutan ser intressant ut med den där framåtvinkeln längst upp nån som vet va det är för ruta ?
        KTM because we are worth it!

Comment

Originally posted by Robban View Post
          Hmmm rutan ser intressant ut med den där framåtvinkeln längst upp nån som vet va det är för ruta ?
          Jag tror det är Touratechs kåpa.
          http://shop.touratech.se/SE/Catalog/...70-0104-0.html

Comment

Ooooff och med Touratechpris

men tack för länken.

Comment

Ooooff och med Touratechpris

men tack för länken.
              Det är ju med strålkastare och hela skiten men ja, inte gratis. :) Synd att det inte finns enbart ett glas som är format så till orginallyset.

Comment

Det är ju med strålkastare och hela skiten men ja, inte gratis. :) Synd att det inte finns enbart ett glas som är format så till orginallyset.
                En duktig glasmästare borde kunna värma och bocka en orginalruta...
                Bike _AiStU

Comment

Fälgarna

Kom att tänka på en sak, tidigare i den här tråden omtalades dom alldeles för mjuka originalfälgarna, hur har det gått för er med originalhjulen på åker allihop runt på "krokiga" fälgar eller var det inte så allvarligt som det verkade?

Jag har Excel på min och kan därför inte säga nåt själv om det hela men min kompis har precis skaffat en Adv och vi har diskuterat det här.

Comment

Mjuka fälgar!

Kom att tänka på en sak, tidigare i den här tråden omtalades dom alldeles för mjuka originalfälgarna, hur har det gått för er med originalhjulen på åker allihop runt på "krokiga" fälgar eller var det inte så allvarligt som det verkade?

Jag har Excel på min och kan därför inte säga nåt själv om det hela men min kompis har precis skaffat en Adv och vi har diskuterat det här.
                    Originalfälgarna är riktigt kassa om man kör seriös gruskörning,hann tyvärr bula min framfälg innan jag fick på mina smalfälgar.

Comment

GIT - Hasplåt

Hittade den här hasplåten då jag surfade advrider.com

201 euro + frakt.

"Inbyggt" skydd för sidostödet och verktygsfack. Verkar som om den sluter "tätt" bättre mor motorn än TT och BD.

http://www.adventure-spec.com/shop/k.../prod_148.html
                      Attached Files
                      Last edited by Dust Buster; 03-28-2009, 07:36 PM.

Comment

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
                        Hittade den här hasplåten då jag surfade advrider.com

201 euro + frakt.

"Inbyggt" skydd för sidostödet och verktygsfack. Verkar som om den sluter "tätt" bättre mor motorn än TT och BD.

http://www.adventure-spec.com/shop/k.../prod_148.html
                        Dock är det nog väldigt svårt få den att passa ihop med SW-Motechs gamla modell av skyddsbågar (vilket jag har).

I övrigt verkar det vara en mycket bra produkt.

Har även beställt andra grejer från det där företaget och det gick mycket bra, snabb leverans, bra paketerat mm.

/Johan
                        www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Någon som har bra tips på vilka fälgar man ska välja och vart man kan inhandla dem? Har förstått att man inte kan inhandla vilka som helst med tanke på vikten de ska kunna tåla.
                          KTM Adventure 950 -04

Comment

Originally posted by Mango View Post
                            Någon som har bra tips på vilka fälgar man ska välja och vart man kan inhandla dem? Har förstått att man inte kan inhandla vilka som helst med tanke på vikten de ska kunna tåla.
                            Ja som sagt så åker jag och dom flesta andra jag pratat med på
                            Excelfälgar och dom köptes hos Sommer i Tyskland.
                            Dom har bytt namn till KTM Team West.

http://www.ktmteamwest.com/website/index.php

Men det skulle vara kul å höra om nån har provat på andra fälgar har funderat på dom som sitter på Superenduro tex.

Comment

Originally posted by Matte_O View Post
                              Var lite trångt i garaget för tillfället så kunde inte ta bilden på längre håll
                              Störs man inte av den tvära kanten på fotpinnens insida när man sänker fotpinnarna på det viset?
                              Jag funderar på att göra likadant på min 625 men jag undrar om jag får plats med mina storlek 46 sen...?
                              Då jag inte kan göra det själv utan måste betala för att få det gjort tänkte jag i första hand enbart sänka, inte bredda fotpinnarna.

Comment

Trodde faktiskt själv att kanten skulle störa men märker inte av den. På en smalare mc kanske,, men tvivlar på det. Det extra fot järnet som jag använde till att bredda med kan du utan några speciella verktyg forma som du vill, böjde mitt runt en bit avgasrör. Att någon sedan svetsar dit den kan inte kosta mycket men provade även att köra utan den delen och det funkade bra det med. Har själv 45:or.
                                Yamaha wr450f - Såld

Comment

Working...
                                X