Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blutor
    replied
    Förresten nån som har original orange höger handskydd liggande?
    Min gick av när en stock gömde sig i gräset

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Testkörde mer idag.
    Inställningar
    Två varv ut på förspänningen
    13 klick ut på kompressionen
    8 klick på retur.
    Cykeln känns otroligt lätt. Tills jag kör fast i surhål.
    Stigar är lättforcerat och steniga stigar är inga problem.
    Gaffeln bottnar sällan men gör det där den ska.

    Grym uppdatering
    Last edited by Blutor; 10-09-2016, 03:26 PM.

    Leave a comment:


  • Bazuki
    replied
    Det är lätt att öppna och sedan testa så prova det först tycker jag!

    Leave a comment:


  • K J D
    replied
    Originally posted by Bazuki View Post
    Tjenare KJD!

    Detsamma har hänt mig! Om du inte redan fått ordning på det så är det (förmodligen) bara att öppna instrumentet och kontaktera om displayen! Finns beskrivningar på youtube om du är osäker, men det är absolut inte svårt...
    Jag hade missat ditt svar, tackar.
    Jag har inte orkat ta tag i det här än men nu börjar garageet bli mer lockande än körning, kylan smyger på.

    Ska plocka isär och se vad jag kan se.

    Är det någon som har ett extra instrument liggande som man kan låna/hyra för felsökning? Genom att byta instrument så får jag bekräftat om det är mitt instrument som felar eller något annat.

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Shims beställdes original från Karlströms förutom 8x24x0.15 som jag beställde från kindstrom.net
    fast det går att beställa alla därifrån. Obs man får dubbelt så många vid beställningen eftersom att de kommer två i förpackningen. Jag har således en uppsättning 8x24x0.15 till övers.

    Men ta isär först och kolla vilka shims du har som inte är slitna/böjda så slipper du köpa alla shims.

    Fjädrar köptes på Slavensracing.com då kindstrom inte kan få tag i annat än wp sortiment.

    Leave a comment:


  • Xr Peter
    replied
    Var ifrån beställdes shims och fjädrar ?

    Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Om någon annan vill testa en grym uppdatering av gaffeln så köp nya fjädrar och shimsa med denna settingen.

    Motul 2.5 w 100 mm

    comp/base
    ID 6mm
    4st 24*0,15
    2st 22*0,1
    20*0,1
    18*0,1
    16*0,1
    14*0,1
    12*0,1
    9*0,3
    18*0,25

    Mid comp
    ID 8mm
    2st 24*0,15
    2st 24*0,1
    22*0,1
    20*0,1
    18*0,1
    2st 11*0,2 to set float

    Rebound
    ID 6mm
    5st 24*0,1 Delta
    16*0,1
    2st 20*0,1
    18*0,1
    16*0,1
    14*0,1
    2st 10*0,3
    16*0,25


    Testade ikväll och det var riktigt lovande.
    Försökte testa på crossbana men den var stängd.
    Sen frös jag fingrar av mig så det skall testas mer med mera kläder på sämre vägar.
    Last edited by Blutor; 10-02-2016, 07:12 PM.

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Nu jävlar skall gaffeln fixas.
    0.66 kg/mm fjädrar skall i och ny setting på shims.
    Det ska bli riktigt spännande och se hur det blir. Förhoppningsvis får jag delar innan nästa helg.

    Leave a comment:


  • Kolja
    replied
    Originally posted by Dirty View Post
    Kolfiber krök skydd VARNING.

    Helt värdelöst, verkar inte tåla värmen nog bra, bultarna blir för varma och smälter byxor då original nog fungerar som värmeavledare.

    Denna åker i soporna vilken dag som helst om ingen vill ha den, du betalar frakt och vill du ge nån krona extra så går det oavkortat till välgörenhet!

    Och ja jag kapade isär den när den var helt ny för 990 har ju så dum värmesköld att den måste loss för att få ut kröken och tråcklar man inte den på plats samtidigt som kröken går den inte dit. Var bättre för, på 950n var det inga bekymmer då fick den sitta på plats hela tiden.

    /Johan
    Jag kan nog använda det i något framtida projekt. Tack. Pm:ar min adress.

    Leave a comment:


  • Dirty
    replied
    Kolfiber krök skydd VARNING.

    Helt värdelöst, verkar inte tåla värmen nog bra, bultarna blir för varma och smälter byxor då original nog fungerar som värmeavledare.

    Denna åker i soporna vilken dag som helst om ingen vill ha den, du betalar frakt och vill du ge nån krona extra så går det oavkortat till välgörenhet!





    Och ja jag kapade isär den när den var helt ny för 990 har ju så dum värmesköld att den måste loss för att få ut kröken och tråcklar man inte den på plats samtidigt som kröken går den inte dit. Var bättre för, på 950n var det inga bekymmer då fick den sitta på plats hela tiden.

    /Johan

    Leave a comment:


  • Bazuki
    replied
    Originally posted by K J D View Post
    Tjenare,

    När jag och junior skulle ta en tur i torsdags på min 990 -11 (hojen 1400 mil totalt, mindre än 100 mil hos mig) så var instrumentpanelen död, ABS-lampan och bakgrundsbelysningen fungerade, resten var helt borta. Varvräknarnålen död o.s.v.
    Jag vet att vissa 690 hade problem med instrumentet men gäller det 990 också?

    Någon som har varit med om något liknande och har en aning om var jag ska börja riva?

    Tjenare KJD!

    Detsamma har hänt mig! Om du inte redan fått ordning på det så är det (förmodligen) bara att öppna instrumentet och kontaktera om displayen! Finns beskrivningar på youtube om du är osäker, men det är absolut inte svårt...

    Leave a comment:


  • Trond_S
    replied
    Originally posted by Dirty View Post
    Kanske varit upp tidigare men finns det någon i detta avlånga land som kan mappa om en 990 med dynokörning och TuneECU eller liknande med andra ord mappa om original ECU utan att det ska dit nån jäkla powercommander?

    Inte för att den går dåligt som den är nu men vore som roligt få upp den på bänk och få det på papper också.

    Ska eventuellt ta mig en resa söderut snart och undrar vem man om så skulle kunna prova kontakta?

    Några tips?

    Med vänlig hälsning, Johan


    Snakk med Hans Erkenfjord i Årjäng:
    https://www.facebook.com/ChopperWorks.se/

    Han kan KTM...
    Last edited by Trond_S; 08-29-2016, 09:36 AM.

    Leave a comment:


  • Dirty
    replied
    Originally posted by K J D View Post
    Tjenare,

    När jag och junior skulle ta en tur i torsdags på min 990 -11 (hojen 1400 mil totalt, mindre än 100 mil hos mig) så var instrumentpanelen död, ABS-lampan och bakgrundsbelysningen fungerade, resten var helt borta. Varvräknarnålen död o.s.v.
    Jag vet att vissa 690 hade problem med instrumentet men gäller det 990 också?

    Någon som har varit med om något liknande och har en aning om var jag ska börja riva?
    Säkring? Min var död imorse och var att laddaren till telefon lagt av och orsakat kortslutning tror jag.

    Kan tillägga att myr är jobbigt solo med 990:



    /Johan

    Leave a comment:


  • Blutor
    replied
    Kolla plasten bakom Styr huvudet på höger sida. Kommer inte ihåg vart kablarna gick till men den var för tajt och kan skava sönder kablar.

    Leave a comment:


  • K J D
    replied
    Tjenare,

    När jag och junior skulle ta en tur i torsdags på min 990 -11 (hojen 1400 mil totalt, mindre än 100 mil hos mig) så var instrumentpanelen död, ABS-lampan och bakgrundsbelysningen fungerade, resten var helt borta. Varvräknarnålen död o.s.v.
    Jag vet att vissa 690 hade problem med instrumentet men gäller det 990 också?

    Någon som har varit med om något liknande och har en aning om var jag ska börja riva?

    Leave a comment:

Working...
X