Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bålsta View Post
    Finns redan en batteritråd?
    Jag upptäckte just att mitt batteri till min SE 2006 med 4900 mil sjunger på sista versen. Var finns bäst batteri? (utan att tömma plånboken helt)
    Jo jag borde oxo byta på min -04a. Vid -10 är det inte lätt att få igång den direkt

Vi har en firma i Umeå som är billiga..."Global Batterier"...Men det är ju inte direkt "nästgårds" för dig! =)
    Last edited by Flirre; 11-24-2008, 10:43 PM.
    Fyll inte livet med dagar utan dagarna med liv!

På ringlande grusvägar KTM950 Adventure
    På ringlande asfaltvägar Wildstar 1600
    På transportsträckorna i livet A6
    På E4an Scania R500

Comment

Var finns bäst batteri? (utan att tömma plånboken helt)
      Jag köpte på Karlströms för 1700 förra vintern. Men AndersX har visst grävt fram detta: http://forum.soe.se/showthread.php?t=20818&page=145 (längst ned på sidan)

Men vad är det för fel eftersom det bara kostar 349:- ? Det är för stor skillnad. Men är det inte samma beteckning?

Comment

Originally posted by Flirre View Post
        Jo jag borde oxo byta på min -04a. Vid -10 är det inte lätt att få igång den direkt

Vi har en firma i Umeå som är billiga..."Global Batterier"...Men det är ju inte direkt "nästgårds" för dig! =)
        Låter bra, inte för att jag har haft några problem med batteriet ...än. Men det kommer väl.

Har du nån koll på vad det kostar för ett "billigt" batteri?

/Johan
        www.dirtyadv.com Inte mycket än men ska jobba på det!

Om det inte går fixa med en hammare måste det vara ett elektriskt fel!

KTM 950 Adventure -04

Comment

Köp ett BMW xchallge batteri 10 Ah passar i SE för 800kr hos bmw handlare !!
          ----------------------------------------------------
          Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Originally posted by xrvdaniel View Post
            Jag köpte på Karlströms för 1700 förra vintern. Men AndersX har visst grävt fram detta: http://forum.soe.se/showthread.php?t=20818&page=145 (längst ned på sidan)
            Men vad är det för fel eftersom det bara kostar 349:- ? Det är för stor skillnad. Men är det inte samma beteckning?
            Nåt måste vara fel så jag ska prova och köpa. Återkommer med vad felet är!

Nu har jag stoppat beställningen efter att på Advrider funnit:

Get a shitty Chinese YTZ14S battery for $54. They work. I replace 'em every couple years or before every long ride. Yuasa has stranded me too many times.

The chinese batteries work... but not for long.
            If you have drowned the bike and need to crank it for awhile, you are f**ked if you have a chinese battery.
            They typically have low cranking amps compared to jap batteries, and just arent suited to the big 950. IMO.
            They are fine though if you are just road riding.

Last edited by Bålsta; 11-26-2008, 05:53 PM.

Comment

KTM 950 Adventure S -03

Vad tycker ni att ett rimligt pris för en 950 Adv S -03 1600 mil skulle kunna vara, har en på G som står på firma.

Helt ren hoj, med godkända, men knappt mer, däck.

Övrigt så ser den ut att bara rullat asfalt, dvs hur fin som helst i plasten.

Garanti åtgärder, topplockmuttrar/brickor etc, skall vara utförda enligt uppgift.

Comment

pris

Mellan 50-60 tusen mer ska du inte betala men det är läge att pruta friskt nu när mc försäljningen har ju minskat men 20 % i år

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
                Vad tycker ni att ett rimligt pris för en 950 Adv S -03 1600 mil skulle kunna vara, har en på G som står på firma.

Helt ren hoj, med godkända, men knappt mer, däck.

Övrigt så ser den ut att bara rullat asfalt, dvs hur fin som helst i plasten.

Garanti åtgärder, topplockmuttrar/brickor etc, skall vara utförda enligt uppgift.
                ----------------------------------------------------
                Under stjärnorna är alla vi små

Comment

Originally posted by flatout View Post
                  Mellan 50-60 tusen mer ska du inte betala men det är läge att pruta friskt nu när mc försäljningen har ju minskat men 20 % i år
                  60 är det begärda priset och ja hoppas att kunna får ner det en del.. får se under dagen hur pass villig säljaren är att ge mig ett "HJUL" pris..
                  Last edited by Dust Buster; 12-03-2008, 12:44 PM.

Comment

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
                    60 är det begärda priset och ja hoppas att kunna får ner det en del.. får se under dagen hur pass villig säljaren är att ge mig ett "HJUL" pris..
                    60 lappar för en 5 år gammal hoj?
                    gick det inte att tex köpa en ny SE för under en hundring nysses?
                    lysande andrahandvärden på våra moppar!

Comment

60 lappar för en 5 år gammal hoj?
                      gick det inte att tex köpa en ny SE för under en hundring nysses?
                      lysande andrahandvärden på våra moppar!
                      Tja 57 tkr lossar den på, verkar rimligt med tanke på att en 08 har kostat 127 tkr i sommar, visst vissa uppdatering med insprut osv... privat hade det säkert gått att hitta nåt billigare men det är frågan om man hittat nåt som inte gått så mycket, 1600 mil på 5 säsonger är inte farligt.

Comment

Är det mycket med 3600mil för en 04?

Ligger några på blocket med dom milen runt 60k, är det värt det?
                        //Matte

Comment

Originally posted by Klantbo View Post
                          Är det mycket med 3600mil för en 04?

Ligger några på blocket med dom milen runt 60k, är det värt det?
                          Är den bara servad och alla barnsjukdomar åtgärdade skulle jag inte vara orolig för milen (speciellt om den bara gått asfalt).

En helt orginal med dom milen tycker jag personligen borde vara lite billigare så här på höstsidan. Men med lite extra i form av ljuddämpare packväskor mm är det väl ett helt OK pris.

P.S har ju redan en 950 så jag är ju bara glad dom står sig bra i värde.

/Johan

KTM 950 Adventure -04

Comment

Jodå det är packväskor, akrapipor osv samt att den är fullservad. Så tycker ni man ska slå till kanske?
                            //Matte

Comment

Har ju läst om att adventuren skulle ha mjuka fälgar och sett bilder på andras bulningar. Har dock aldrig förstått hur fan de burit sig åt........men det var visst inte så svårt. Smidde lite med gummiklubban när jag la på dubbdäcket så det ska nog gå till nästa rejäla ikörning i alla fall.
                              Attached Files

Comment

Åkte på en punktering i somras och lite luft samt stenig terräng=metalliskt ljud. Men Excel fälgen fick inga synbara skador.

/Johan
                                Attached Files

KTM 950 Adventure -04

Comment

Working...
                                X