Announcement

Collapse
No announcement yet.

KTM LC8 950

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Prova med förgasar rengörning. Min 950 var helt hopplös efter ha stått hela vintern den blev bra efter rengörning. Der var en vit beläggnig på munstyckerna.
    ----------------------------------------------------
    Under stjärnorna är alla vi små

    Comment


      Tänkte bara lätta upp den här tråden med några bilder. Packade fikalådan och stack iväg på en nätt liten eftermiddagstur på nära 40 mil, norra öland behövde ses över innan turisterna invaderar på allvar. Just den här typen av körning är ju våra hojar så otroligt bra på, man kör 15 mil transportsträcka och dyker sen in på de minsta grusvägarna man hittar.
      Attached Files
      http://www.raiddesigns.com/

      Comment


        Originally posted by mudface View Post
        Tänkte bara lätta upp den här tråden med några bilder. Packade fikalådan och stack iväg på en nätt liten eftermiddagstur på nära 40 mil, norra öland behövde ses över innan turisterna invaderar på allvar. Just den här typen av körning är ju våra hojar så otroligt bra på, man kör 15 mil transportsträcka och dyker sen in på de minsta grusvägarna man hittar.
        Vilken natur, de ser ju ut som att du är i nån halvöken kring medelhavet.
        Helt otroligt vilken skiftande natur vi har inom vårt lands gränser

        Comment


          Halvöken

          Läckra bilder!
          Påminner om Gotland, inte så konstigt kanske... Också en fin ö att undersöka per hoj, rekommenderas.

          Comment


            Originally posted by Alfas View Post
            Nu har jag plockat bort SAS systemet, i förhoppning att allt smällande skulle försvinna vid motorbroms.
            Men det är fortfarande kvar lite ändå.

            Men jag ska justera bränsleskruvarna och se hur den går.
            Sedan ska jag även höja nålarna ett snäpp och se hur den går efter detta.

            Plocka bort allt på bilden (sasventil) och plugga alla anslutningar bilder (höger- vänstersida) som slangarna går till.
            Man kan plocka bort reedventilhusen på topplocken och tillverkar en plåt som täcker hålen, och täta dessa med värmetåligt packningskitt. Men jag har bara pluggat slanganslutningarna inuti reedventil husen.

            Ska även plocka bort EPC ventilerna.

            Återkommer.
            Intressant! Hur gick det efter alla justeringar?

            Mvh Peter

            Comment


              Originally posted by vormannen View Post
              Intressant! Hur gick det efter alla justeringar?

              Mvh Peter
              Jo tack bara bra.
              Luftburken är original, LeoVince med insatserna isatta, storlek #45 på lågfart, och bränsleskruvarna på 1 varv ut från stängda.
              45 kuggars bakdrev, org. 17 fram.
              950 Adventure är den hoj som jag har varit överlägset mest nöjd med av alla hojar jag haft, och det är några stycken...
              Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

              Comment


                KTM 950 Adventure 2003. 2213 mil.
                Attached Files
                Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

                Comment


                  Originally posted by Alfas View Post
                  KTM 950 Adventure 2003. 2213 mil.
                  Såna dekaler skulle vara snygga på min svarta, så fort hon kommer hem från verkstaden.

                  Comment


                    Äntligen!!!!!!!!

                    Originally posted by ÄventyrsMasen View Post
                    Har nu gjort en tur på ca 15 mil och måste tyvärr meddela att "felet" kvarstår.

                    Finns det någon mer där ute som upplevt samma tendens och kanske till och med har en lösning? Jag fick förklaringen att det var ett felaktigt val av material i axeln (på hojen ) som medförde en TI... (Enligt min mekaniker.)
                    Idag fick jag tillbaka hojen efter reparation. Mitt problem har varit att hojen vill "dra" trots att kopplingen är intryckt. Tryckstången har bytts tidigare, felet kvarstod. Felsökning visade att felet satt i kopplingens expansionskärl. Den sk. "rep.satsen" byttes och systemet luftades. NU FUNGERAR HOJEN SOM DEN SKA!
                    Vart tog vägen vägen..?
                    ------------------------------------

                    Comment


                      Vaddå orange? Den e ju blå!

                      Tjenis, nu har jag tjackat ännu en yamaha .

                      Någon som har någon vettig info om väskorna man ska skaffa? Orignal eller kopior. Plast som gäller? Allmäna tips uppskattas.


                      Ps, e det yamaha orginalfärg som gäller om man vill få bort det där apelsinkletet som har hamnat ovanför den ball "Dakar"-texten? Ds

                      Edit: glömde säga: Jäklar vilken underbar motor....jag e kär.
                      Attached Files
                      Last edited by simon; 06-07-2008, 10:17 PM.
                      "Ja, ramlar han av så sitter han ju inte på cyklen. Det är nästan lögn i fan att köra då." - Sudden

                      Comment


                        Jisses vad särskrivningar det var där.... :)
                        KTM Adventure 2005

                        Comment


                          Originally posted by Ghost_Dog View Post
                          Jisses vad särskrivningar det var där.... :)
                          Vart då?
                          "Ja, ramlar han av så sitter han ju inte på cyklen. Det är nästan lögn i fan att köra då." - Sudden

                          Comment


                            Borde väl vara precis samma settings för min 950SE ?, kör oxå med leovince samt bortplockad epc & sas.
                            Min smäller på tok för mkt vid avslag.


                            Originally posted by Alfas View Post
                            Jo tack bara bra.
                            Luftburken är original, LeoVince med insatserna isatta, storlek #45 på lågfart, och bränsleskruvarna på 1 varv ut från stängda.
                            45 kuggars bakdrev, org. 17 fram.
                            950 Adventure är den hoj som jag har varit överlägset mest nöjd med av alla hojar jag haft, och det är några stycken...

                            Comment


                              Originally posted by Tobias View Post
                              Borde väl vara precis samma settings för min 950SE ?, kör oxå med leovince samt bortplockad epc & sas.
                              Min smäller på tok för mkt vid avslag.
                              Jag har tänkt prova att höja nålarna med schims, typ 0,5 mm eller nåt, bara för och se om det minskar smällandet. Sedan och andra sidan så tycker jag att den drar fullt tillräckligt med soppa som den gör. Den går ju bra så varför krångla igentligen...
                              Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen.

                              Comment


                                Originally posted by Tobias View Post
                                Borde väl vara precis samma settings för min 950SE ?, kör oxå med leovince samt bortplockad epc & sas.
                                Min smäller på tok för mkt vid avslag.
                                http://forum.soe.se/showthread.php?p=331071#post331071

                                /R

                                Comment

                                Working...
                                X