Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den officiella däckstråden för offroadhojar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nicke Lilltroll View Post
    Jag också roat mig med att kränga däck idag, Motoz Tractionator Desert ligger på nu, jösses vilket utstick det är på nabbarna, ca 17-19 mm bak.

Får se om man hinner med ett test imorgon bitti.

Bak.

Fram.
    Har du hunnit köra med desert däckena nå? Funderar eventuellt på att beställa ett desert till bak på xr:en. Gillar egenskaperna "durable" och "long distance milage". Så frågan är väl går det att stå ut med på asfaltstransport?
    Blicken långt fram!

Comment

Tja transport till och från gruset funkar utmärkt, men nåt touringdäck är det defitivt inte, funkar kalas de mil jag kört det på grusväg och traktor stigar, ca 75 mil utan nämnvärt slitage, men så är jag ingen storförbrukare av däck heller. Jag tror att jag kommer få ut ca 250-300 mil utan vidare ur dessa däck.

Digiman har nog kört fler mil än mig kolla med honom.

Prisvärt tycker jag iaf att det var, jag hade en komplett omgång hemma fram/bak för 1050 kr.

Har hittat mina däck nu, Heidenau K60 för touring på grus och asfalt, Motoz Tractionator för grus och bus.

Comment

Tja transport till och från gruset funkar utmärkt, men nåt touringdäck är det defitivt inte, funkar kalas de mil jag kört det på grusväg och traktor stigar, ca 75 mil utan nämnvärt slitage, men så är jag ingen storförbrukare av däck heller. Jag tror att jag kommer få ut ca 250-300 mil utan vidare ur dessa däck.

Prisvärt tycker jag iaf att det var, jag hade en komplett omgång hemma fram/bak för 1050 kr.

Har hittat mina däck nu, Heidenau K60 för touring på grus och asfalt, Motoz Tractionator för grus och bus.
        Tack för bra input!
        Blicken långt fram!

Comment

Någon som vet om hojdack.se har lagt ner eller varför det inte går att gå in på sidan?
          En förrädare men glad ändå!

Comment

Biltemas däckjärn OK?

Bra eller skit?
            http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...ning/Dackjarn/

Comment

Originally posted by Bålsta View Post
              Lite OT: Jag klämde på dessa häromdagen. Inte för att man ska ta i som fan när man byter däck, men jag tyckte de såg så små ut, 26cm inkl handtag... Hoppade därför över.

Kan fö tipsar de som inte vet om dexon.se: riktig bra priser och mera utbud än hojdack.se.
              /Stevethebrit

GasGas EC300

Comment

Jag krängde senaste däcken med dessa och de fungerade helt ok.
                De är dock lite sådär homogena sinsimellan, så här i efterhand hade jag köpt de som var mest "platta" i lådan hos Biltema eller köpt motsvarande hos mx24(eller liknande butiker) med Michelinböj.

Även om dessa är korta, har de ett skönt handtag = man lider inte av det upplever jag.

Originally posted by Bålsta View Post
                Kör "nån jävla moppegrej"! lol
                (™Geggamoja)
                http://www.youtube.com/watch?v=I_MBIlAkn6Q&t=0m47s

Comment

Hej alla glada (och resten)!

Jag är sugen på att få ut farsan lite mer på grus.
                  Han kör en TDM850 som har följande dimensioner:
                  110/80 R 18 fram
                  150/70 R 17 bak

Nu tänker jag mig ett ganska asfaltsbetonat däck men ändå lite grusegenskaper.

Några tips? :)

Comment

Såna ligger och väntar på våren i garaget hemma.
                    Så fort dubbdäcken ska av åker dom på.
                    Har du spik?

Comment

Jag tror inte du kommer bli missnöjd.

Comment

Är det Motoz Tractionator S/T lr? Har såna fast på andra fälgarna också som ska på i sommar på hojen! Riktigt bra däck, tycker jag, har funkat väldigt fint under endurokörning i allafall! Blir å beställa likadana sen senare också

Comment

Motoz Tractionator Desert H/T har jag för mig dom heter.

Comment

Motoz Tractionator Desert H/T har jag för mig dom heter.
                            Var hittar jag dem i dimension 140/80 - 18" ? Har letat på alla sidor jag känner till.

Comment

Bra fråga satt precis och letade. Nån som vet?

Comment

Originally posted by Igge View Post
                                Hej alla glada (och resten)!

Jag är sugen på att få ut farsan lite mer på grus.
                                Han kör en TDM850 som har följande dimensioner:
                                110/80 R 18 fram
                                150/70 R 17 bak

Nu tänker jag mig ett ganska asfaltsbetonat däck men ändå lite grusegenskaper.

Några tips? :)

Metzler Enduro 3 och Pirelli Scorpion 90/AT går fint att på grus och asfalt. Framdäck 18" är värre att hitta men finns ju bakdäck i den dimensionen du har fram så går säkert fint klämma dit ett bakdäck fram.

Jag har provat båda och tycker dom funkar bra i kombitouring. Dock är dom hala på blöt asfalt innan man får upp värmen i däcket. Så ta det lungt i början.
                                Lycka till. AndersG

Comment

Working...
                                X